najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

nieruchomości, remonty

budujesz ? remontujesz ? podziel się doświadczeniem z innymi
Autobus przez Modrzewinę - czy to faktycznie problem?
2015-02-16 16:11 54%

Autobus przez Modrzewinę - czy to faktycznie problem?

rozpoczęty ponad rok temu przez Mirosław Kacprzak

Na styczeń 2015 roku MZK zapowiadały uruchomienie kilku testowych kursów jednej z linii. Na początku według zapowiedzi miano uruchomić kilka kursów-cztery rano i tyle samo popołudniu. Choć były już wiceprezydent Janusz Hajdukowski stwierdził-”wydłużenie jednej linii autobusowej, to koszt rzędu 60tys.zł rocznie”. MZK postanowił przeanalizować ewentualne zapotrzebowanie na takie kursy. Na analizowaniu jednak sprawa się zatrzymała.

Mamy już luty 2015 roku. Powstają na Modrzewinie Południe nowe firmy mi.in. buduje swoją halę Dan-Stal. Może powstanie nawet Elbląski Okręg Przemysłowy gdyż poprzednie władze Elbląga zmieniły koncepcję zabudowy z pierwotnie zakładanej pod budownictwo mieszkaniowe na koncepcję budownictwa przemysłowego. Miało powstać miasteczko na 15 tys. mieszkańców. Zmieniały się władze a wraz z nimi koncepcja, weszła na Modrzewinę Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna i teren Modrzewiny stał się terenem pod inwestycje przemysłowe.

Zapowiadana jest dalsza rozbudowa Elbląskiego Parku Technologicznego(II etap). Wartość kosztorysowa całego zadania wyliczona została na 20.700.000 zł, z tego 17.595.000 zł-UE, 3.105.000 zł-środki Miasta. Efektem realizacji II etapu rozbudowy EPT ma być wzrost wysoko wyspecjalizowanych miejsc pracy, wzmocnienie potencjału badawczego, wsparcie firm. Swoją inwestycję zakończyła firma Acoustics. Trzy inne mają zezwolenie na swoją działalność i też przymierzają się do budowania: Promus Sp.z.o.o, Elstar Sp.z.o.o, Nutrimilk Sp. z.o.o.

Będzie to wszystko wiązało się przy okazji ze wzrostem zatrudnienia. Już obecnie co niektórzy pracownicy, którzy nie posiadają swojego środka dojazdu do pracy, zgłaszali ten problem. Przecież postęp cywilizacyjny wymusza pewne działania, samo o nich mówienie, obiecywanie to wzbudzanie braku zaufania. Istniejąca infrastruktura w postaci zatoczek i przystanków umożliwia komunikację autobusową. Chyba, że z tymi zatoczkami i przystankami to taka sama sprawa jak z Punktem Odpraw Granicznych. Jest i czeka na gospodarne decyzje.

Problem na razie dotyczy głównie pracowników działających tam firm. Co jednak, gdy nowe władze powrócą do koncepcji budownictwa mieszkaniowego i zacznie powstawać osiedle mieszkaniowe. Problem jest naprawdę poważny gdyż ZKM analizują i obiecują rozwiązanie tego problemu przy pomocy komunikacji autobusowej zapominając, że komunikacja tramwajowa spełnia ekologiczną jakość. Czy można tego oczekiwać skoro sprawa autobusu na Modrzewinę przysparza trudności.

oceń wątek 7 6 zgłoś do moderacji
2015-02-16 16:50 85%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez nick
Poprawcie te błędy bo aż żal .upę ściska, chyba że to znów robota kreta... Poz tym o czym piszecie? O czym jest ten materiał bo nie bardzo wiadomo co autor miał na myśli i o czym chciał napisać. ZKM obiecywał linie na modrzewine na marzec - może warto było wpierw u źródła zapytać?
odpowiedz oceń post 11 2 zgłoś do moderacji
2015-02-16 18:49 83%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez Bobby
W pogrubionym rozpoczęciu tekstu zamiast MZK powinno być ZKM ;)
odpowiedz oceń post 10 2 zgłoś do moderacji
2015-02-16 18:57 83%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez mbv
Ja też nie rozumiem, o co właściwie chodzi w tym tekście. Autobus miał być chyba dopiero w marcu, a nie w styczniu. A co do tramwaju na Modrzewinę, to autor chyba jest niepoważny poruszając teraz ten temat, kiedy miasto ma setki ważniejszych potrzeb. A tramwaj powinien najpierw połączyć osiedla mieszkaniowe ze szpitalem i centrum miasta niż jeździć pusty na Modrzewinę. Poza tym znowu dużo błędów w tekście. Coś redakcja nie ma szczęścia do dziennikarzy...
odpowiedz oceń post 10 2 zgłoś do moderacji
2015-02-16 20:36 50%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez pracownik z żuławskiej
A MOŻE WŁADZE MIASTA WZIĘŁY BY POD UWAGĘ KOMUNIKACJĘ NA ULICY ŻUŁAWSKIEJ, GDZIE JEST JUŻ KILKA FIRM I SPORO LUDZI TAM PRACUJE. WIELE OSÓB KTÓRE NIESTETY NIE POSIADAJĄ AUTKA, MUSZĄ DOŚĆ DALEKO MASZEROWAĆ TAM I Z POWROTEM BEZ WZGLĘDU NA POGODĘ????????
odpowiedz oceń post 3 3 zgłoś do moderacji
2015-02-16 21:13 33%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez Świadek
Firma Promus zmieniła nazwę na PROXMUS.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2015-02-16 22:01 71%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez do roboty
Na styczeń 2015 roku MZK zapowiadały - śpieszę z pomocą: ZKM, czyli Zarząd Komunikacji Miejskiej zapowiadały ;D im dalej w las, tym gorzej, zdania pokrętne, niedokończone, brak interpunkcji zaburza odbiór tekstu
odpowiedz oceń post 5 2 zgłoś do moderacji
2015-02-17 01:36 0%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez bog
Tyle pism bylo zeby na przezmark podzedl jeszcze jeden autobus i odrzucaja.... A na modrzewine puszcza to jest smieszne jan nie wiem... Ludzie nie maja jak do domu wrocic po 18 a tu takie buty gdzie nikt tam bie jezdzi oprocz "tuningow"
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2015-02-17 08:22 0%
8

odpowiedziano ponad rok temu przez as
przy tak dużej obniżce cen paliw to te 60 tysi jest nic. Powinni jeszcze obniżyć ceny biletów w ZKM.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.