Sieć McDonald’s podpisała umowę najmu w rozbudowywanym Centrum Handlowym „Ogrody” w Elblągu, którego inwestorem jest CBRE Global Investors. Restauracja sieci obecna w istniejącym centrum, po rozbudowie znajdzie się w nowej strefie restauracyjnej. „Ogrody” są już skomercjalizowane w 60 proc. Ponowne otwarcie obiektu po rozbudowie i modernizacji planowane jest na 2014 r.
McDonald’s posiada w Polsce 304 restauracje w ponad 120 miastach, zatrudniając ponad 16 000 pracowników i obsługuje pół miliona klientów każdego dnia. Od kilku lat sieć realizuje kompleksowy program zmiany wystroju swoich restauracji w Europie. Nowy lokal w „Ogrodach” zostanie zaprojektowany przez specjalistów od wzornictwa wnętrz i będzie wykończony zgodnie z nowymi standardami sieci. Restauracja o powierzchni 148 mkw. znajdzie się w nowej części galerii, w strefie restauracyjnej usytuowanej na pierwszym piętrze.
– McDonald’s jest obecny w Ogrodach już od 11 lat. Cieszymy się, że będzie najemcą w naszym centrum także po rozbudowie – mówi Krzysztof Bocianowski, Head of Asset Manangement Poland z firmy CBRE Global Investors, która jest inwestorem „Ogrodów”. – Restauracja McDonald’s jest bardzo ważnym elementem oferty gastronomicznej, którą, zgodnie z oczekiwaniami elblążan, po rozbudowie znacznie rozszerzymy. Z naszych badań wynika, że już teraz aż 33 proc. klientów z Elbląga korzysta z oferty restauracyjnej wyłącznie w „Ogrodach”, a po rozbudowie odsetek ten znacznie wzrośnie.
– Centra handlowe to dla McDonald’s jeden z kluczowych obszarów rozwoju sieci w Polsce. – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. – Obecnie obejmuje ona już ponad 300 lokali, z czego kilkadziesiąt działa w takim właśnie otoczeniu. Mamy nadzieję, że nowy lokal McDonald’s spotka się z jeszcze większym niż dotychczas zainteresowaniem klientów CH „Ogrody”.
Poziom komercjalizacji podlegających rozbudowie i modernizacji „Ogrodów” sięga już 60 procent. W obiekcie znajdą się między innymi: Carrefour, H&M, marki Grupy LPP, New Yorker, RTV Euro AGD, Deichmann, Rossmann. Dla klientów rozbudowanego Centrum przygotowano też nową ofertę rozrywki i spędzania wolnego czasu – multipleks oraz liczne restauracje i kawiarnie.
Pierwszy etap rozbudowy rozpoczął się 1 lutego tego roku, a otwarcie „Ogrodów” w nowej odsłonie nastąpi w 2014 r. Inwestorem jest spółka CBRE Global Investors, a za rozbudowę i komercjalizację odpowiada firma Acteeum Central Europe. Komercjalizację wspiera CBRE. Generalnym wykonawcą pierwszego etapu rozbudowy obiektu jest PORR Polska. Autorem projektu architektonicznego jest pracownia ESA.
„Ogrody” w liczbach:
Przed rozbudową
17 500 mkw. powierzchni najmu (w tym Carrefour)
jednopoziomowe centrum handlowe
55 lokali handlowych i usługowych
901 miejsc parkingowych
otwarcie: 2002 r.
Po rozbudowie
ok. 40 000 mkw. powierzchni najmu (w tym Carrefour)
dwupoziomowe centrum handlowe, parking podziemny i naziemny
130 lokali handlowych i usługowych
kino wielosalowe
ok. 1000 miejsc parkingowych na 3 poziomach
otwarcie: 2014 r.
Artur Giel Mediadem Consulting