najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

dzieci

forum przeznaczone dla rodziców i dzieci - jeśli potrafią czytać i pisać ;-)
Bartłomiej Ryś
2015-01-23 12:18 79%

Z czterech elbląskich szkół zostaną dwie. Będą cięcia etatów?

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

Zespół Szkół Techniczno-Hotelarskich dołączy do Zespołu Szkół Gospodarczych. Gimnazjum numer 1 połączy się ze Szkołą Podstawową numer 9. To na razie tylko projekt uchwały, która zostanie poddana głosowaniu na sesji Rady Miasta 19 lutego. Czy nauczyciele i pracownicy stracą swoje etaty? Okazuje się, że nie.

Na dzisiejszej konferencji w Urzędzie Miejskim wiceprezydent Bogusław Milusz wraz z Iwoną Mikulską, dyrektor Departamentu Edukacji przedstawili nie tylko projekt nowej uchwały o połączeniu szkół, ale pokazali również kondycję, w jakiej znajduje się elbląska oświata.

„Duży może więcej”

- W żadnym wypadku nie możemy mówić o likwidacji. To reorganizacja szkół – mówiła Mikulska. Są dwa powody takich działań. Pierwszy z nich to coraz mniejsza liczba osób, co zostało zaprezentowane dziennikarzom na krótkiej, acz konkretnej prezencji. Z zebranych danych wynika, że w Zespole Szkół Techniczno-Hotelarskich w latach 2007/2008 uczyło się 532 uczniów. W 2014/2015 – tylko 258. Podobna rzecz ma się w SP nr 9 oraz Gimnazjum nr 1. Tam na przestrzeni lat 2007-2015 liczba wychowanków zmalała odpowiednio o 81 (podstawówka) i 214 (gimnazjum).

- To najlepszy czas na to, aby dokonać takich zmian – mówił Milusz. Argumentował, że jest to związane z przyszłą perspektywą unijną, która może przynieść bardzo duże pieniądze właśnie na edukację. Dodał, że połączenie ZSTH z ZSG to przeniesienie uczniów do bardziej nowoczesnego budynku.

- Przypominam, że Zespół Szkół Gospodarczych został wyremontowany i odpowiednio doposażony dwa lata temu właśnie ze środków unijnych, które opiewały na kwotę 9 mln zł.

- Duży może więcej, ma większe możliwości na dotarcie do takich środków – odpowiadał wiceprezydent na pytania dziennikarzy.

Kierunki te same, zwolnień nie będzie

W przypadku reorganizacji ZSTH i ZSG nie ma mowy o cięciu kierunków.

- Zapewnimy uczniom ZSTH możliwość kontynuowania nauki w niezmienionym składzie w klasach kształcących w tych samych zawodach i z zachowaniem dotychczasowego zatrudnienia kadry pedagogicznej – podkreślał wiceprezydent.

Zarówno Mikulska jak i Milusz zaznaczyli, że pracownicy administracji, w przypadku dublowania się tego samego etatu np. księgowej, zostaną przeniesieni do innych placówek. Godziny zajęć zostaną odpowiednio rozlokowane, co spowoduje, że żaden nauczyciel pracy nie straci.

Wiceprezydent powiedział, że przed podjęciem takiego projektu uchwały odbyły się rozmowy z radami pedagogicznymi wszystkich szkół, spotkał się on również ze związkami zawodowymi. Każda z tych grup pozytywnie zaopiniowała propozycję takiej uchwały.

Nowy budynek na barkach Prezydenta i oszczędności

Dziennikarze dopytywali m.in. o budynek przy ul. Saperów, który pozostanie po ZSTH. Milusz odpowiadał, że będzie musiał się tym zająć Prezydent Wróblewski. Przyznał, że w Elblągu jest nadwyżka tego typu budynków. Oszczędności, jeżeli projekt uchwały zostanie przegłosowany na sesji 19 lutego, sięgną 1 mln 300 tys. zł

- To temat zaległy, powinno to być zrobione już dużo wcześniej - podsumował wiceprezydent.

oceń wątek 11 3 zgłoś do moderacji
2015-01-23 12:26 73%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez rodzic
Połączenie dzieci z podstawówki z dziećmi z gimnazjum? Czy ktoś tam zdaje sobie sprawę z tego jaka przepaść dzieli obie grupy?
odpowiedz oceń post 8 3 zgłoś do moderacji
2015-01-23 13:26 33%
2
odpowiedziano ponad rok temu przez też rodzic
A jak to było w podstawówkach 8-io klasowych?
oceń post 2 4 zgłoś do moderacji
2015-01-23 13:35 64%
3
odpowiedziano ponad rok temu przez rodzic
Nie ma porównania do dzieci z tamtego okresu do tego jak jest teraz
oceń post 7 4 zgłoś do moderacji
2015-01-23 13:59 74%
4
odpowiedziano ponad rok temu przez turban
za burdel w oswiacie jest odpowiedzialny nierzad buzka. a dokladnie to taka stara prukwa radziwilowna. wszak mysleli ze jak ma znane nazwisko szlacheckie to trzeba isc za jej pomyslami. niestety baba zrobila burdel zmieniajac podstawowki 8 klasowe na 6 i przywracajac gimnazja. w tym wieku przelomklasy6 i gim. bachory przechodza trudny okres w zyciu. przez co tluka sie miedzy nowopoznanymi rowiesnikami jak koty na swojej miedzy. radziwilowna juz gryzie piach a burdel po niej pozostal i niekt tego nie sprzata a wrecz przeciwnie. milusz wsadza walczace kocury do wora razem ze slepymi szczurami. pedagog w dupe kopany!
oceń post 14 5 zgłoś do moderacji
2015-01-23 12:57 63%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez Anty demagog
NIKT NIE STRACI PRACY???!!! Demagogia i jawne oszukiwanie opinii publicznej. Gdzie p. Mikulska zatrudni administrację?W Zespole będą 2 sekretarki, kierowniczki gospodarcze, księgowe? 2 Pedagogów? Psychologów?NIE Jedynie panie sprzątające się ostaną bo budynek się nie skurczy. Ale już w ZSTH na bruk poleci cała administracja i obsuga oraz część nauczycieli. NIE DAJCIE SIĘ WKRĘCAĆ W HASŁA typu etaty dla administracji w innych szkołach! Już dziś nie ma wolnych etatów w innych placówkach! WARTO przypatrzeć się gdzie wyląduje p. Mikulska. Ja strzelam w ciemno, że zostanie dyrektorem nowo powstałego Zespołu Szkół na Zawadzie!!!!! Sama sobie gniazdko skrobie.
odpowiedz oceń post 5 3 zgłoś do moderacji
2015-01-23 16:37 62%
6
odpowiedziano ponad rok temu przez obserwator
Nauczyciele zostają na etatach! Cięcia dotyczą tylko administracji i obsługi! Bo przecież nauczycieli nie można zwolnić tylko trzeba im zapewnić godziny i etaty. A co taka księgowa, sekretarka czy sprzątaczka mają zrobić? Na bruk i martw się człowieku sam.
oceń post 8 5 zgłoś do moderacji
2015-01-23 22:58 71%
7
odpowiedziano ponad rok temu przez wed
obserwator: nauczyciele polecą, pewnie za rok, dwa, zobacz, co się działo z 5 LO, panie sprzątające mają najlepszą sytuację, placówek nie tylko oświatowych a podlegających urzędowi sporo
oceń post 5 2 zgłoś do moderacji
2015-01-23 13:52 57%
8

odpowiedziano ponad rok temu przez wrss
A sam milusz miał zespół szkól o ambitnej ilości 100 uczniów w porywach i jakoś nie chciał połączyć się z Gronowem w którym uczy się trzy razy więcej niż u niego.
odpowiedz oceń post 4 3 zgłoś do moderacji
2015-01-23 15:43 67%
9
odpowiedziano ponad rok temu przez Op
Nie 100 tylko prawie 300 i gdzie Rzym a gdzie Krym. Tak samo ma się Nowakowo do Grona. A tu są w jednym budynku.
oceń post 4 2 zgłoś do moderacji
2015-01-23 16:03 88%
10

odpowiedziano ponad rok temu przez wiza
Czas zająć się zmianami w funkcjonowaniu CSB. Reorganizacja to roczne oszczędności w wysokości 1 mln 500 tyś złotych.
odpowiedz oceń post 14 2 zgłoś do moderacji
2015-01-23 16:26 53%
11

odpowiedziano ponad rok temu przez przecieram oczy
Co ten zespół wie o edukacji?
Co tu robi dalej Mikulska?
odpowiedz oceń post 8 7 zgłoś do moderacji
2015-01-23 17:41 60%
12

odpowiedziano ponad rok temu przez Darmozjady
LIKWIDATORZY zaczęli rządzić miastem!!!!!!!! Na kogo kolej później???????
odpowiedz oceń post 6 4 zgłoś do moderacji
2015-01-23 18:10 78%
13

odpowiedziano ponad rok temu przez .
Po co w zeszłym roku przenoszono ZSTH do budynku na Saperów, nie można było od razu do Garów? Kto odpowiada za zmarnowane na remont pieniądze? Nauczyciele nie stracą pracy? Tak jak nauczyciele V LO w ZSEiO?
odpowiedz oceń post 7 2 zgłoś do moderacji
2015-01-23 19:23 70%
14

odpowiedziano ponad rok temu przez >>>
" Po co w zeszłym roku przenoszono ZSTH do budynku na Saperów, nie można było od razu do Garów? Kto odpowiada" JAK TO KTO - p. Dyr departamentu,BYŁY p. wiceprezydent od edukacji i BYŁY p. prezydent - to przede wszystkim!!!!
odpowiedz oceń post 7 3 zgłoś do moderacji
2015-01-24 11:32 50%
15

odpowiedziano ponad rok temu przez nell
Co zrobią z budynkiem? Przecież zostaje szkoła katolicka i Ohp.
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2015-01-24 13:53 33%
16

odpowiedziano ponad rok temu przez nick
zlikwidujcie pomoc społeczną dla wszelkiej maści patologii od edukacji ręce precz
odpowiedz oceń post 2 4 zgłoś do moderacji
2015-01-24 18:18 50%
17

odpowiedziano ponad rok temu przez :)
Tytuł sugeruje, że w Elblągu są 4 szkoły, a zostaną 2.
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2015-01-24 22:24 33%
18

odpowiedziano ponad rok temu przez czarno na białym
:) jaka edukacja taki tytuł
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2015-01-26 18:20 33%
19

odpowiedziano ponad rok temu przez przyrost naturalny
Jak się czyta te wpisy to widać że większość z nich pochodzi od miernot, bo każdy co ma trochę oleju w głowie wiedząc że mamy niż demograficzny, że dzieci w wieku szkolnym jest coraz mniej wie że trzeba dostosowywać do tego bazę szkolną. Jak nie chcecie likwidacji szkół a co za tym idzie zmniejszenie ilości kadry pedagogicznej to bierzcie się do roboty aby wzrósł przyrost naturalny, chyba że chcecie z własnych środków utrzymywać szkoły i personel.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2015-01-27 18:25 0%
20

odpowiedziano ponad rok temu przez 12
Plany likwidacji były już przed przeprowadzką w zeszłym roku, na czekaniu my mieszkańcy straciliśmy 1,3 miliona złotych, nie licząc kosztów dostosowania budynku.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.