Na styczeń 2015 roku MZK zapowiadały uruchomienie kilku testowych kursów jednej z linii. Na początku według zapowiedzi miano uruchomić kilka kursów-cztery rano i tyle samo popołudniu. Choć były już wiceprezydent Janusz Hajdukowski stwierdził-”wydłużenie jednej linii autobusowej, to koszt rzędu 60tys.zł rocznie”. MZK postanowił przeanalizować ewentualne zapotrzebowanie na takie kursy. Na analizowaniu jednak sprawa się zatrzymała.
Mamy już luty 2015 roku. Powstają na Modrzewinie Południe nowe firmy mi.in. buduje swoją halę Dan-Stal. Może powstanie nawet Elbląski Okręg Przemysłowy gdyż poprzednie władze Elbląga zmieniły koncepcję zabudowy z pierwotnie zakładanej pod budownictwo mieszkaniowe na koncepcję budownictwa przemysłowego. Miało powstać miasteczko na 15 tys. mieszkańców. Zmieniały się władze a wraz z nimi koncepcja, weszła na Modrzewinę Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna i teren Modrzewiny stał się terenem pod inwestycje przemysłowe.
Zapowiadana jest dalsza rozbudowa Elbląskiego Parku Technologicznego(II etap). Wartość kosztorysowa całego zadania wyliczona została na 20.700.000 zł, z tego 17.595.000 zł-UE, 3.105.000 zł-środki Miasta. Efektem realizacji II etapu rozbudowy EPT ma być wzrost wysoko wyspecjalizowanych miejsc pracy, wzmocnienie potencjału badawczego, wsparcie firm. Swoją inwestycję zakończyła firma Acoustics. Trzy inne mają zezwolenie na swoją działalność i też przymierzają się do budowania: Promus Sp.z.o.o, Elstar Sp.z.o.o, Nutrimilk Sp. z.o.o.
Będzie to wszystko wiązało się przy okazji ze wzrostem zatrudnienia. Już obecnie co niektórzy pracownicy, którzy nie posiadają swojego środka dojazdu do pracy, zgłaszali ten problem. Przecież postęp cywilizacyjny wymusza pewne działania, samo o nich mówienie, obiecywanie to wzbudzanie braku zaufania. Istniejąca infrastruktura w postaci zatoczek i przystanków umożliwia komunikację autobusową. Chyba, że z tymi zatoczkami i przystankami to taka sama sprawa jak z Punktem Odpraw Granicznych. Jest i czeka na gospodarne decyzje.
Problem na razie dotyczy głównie pracowników działających tam firm. Co jednak, gdy nowe władze powrócą do koncepcji budownictwa mieszkaniowego i zacznie powstawać osiedle mieszkaniowe. Problem jest naprawdę poważny gdyż ZKM analizują i obiecują rozwiązanie tego problemu przy pomocy komunikacji autobusowej zapominając, że komunikacja tramwajowa spełnia ekologiczną jakość. Czy można tego oczekiwać skoro sprawa autobusu na Modrzewinę przysparza trudności.