najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

strefa kobiet

forum przeznaczone dla kobiet szukających rozwiązań i inspiracji - musisz tu wejść
Redakcja elblag.net
2016-12-23 10:08 100%

"Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie", czyli reforma systemu edukacji

rozpoczęty ponad rok temu przez Redakcja elblag.net

„Bezpieczna, dobra szkoła, wychowująca Polaków do przyszłego życia” - tak opisuje zmianę w systemie edukacji Premier Beata Szydło. Zmiana, która 13 grudnia została uchwalona przez Sejm, będzie dotyczyć wielu z nas: elbląskie dzieci, rodziców, a także nauczycieli oraz pracowników szkół.

Opinie na temat przeprowadzanej reformy są bardzo zróżnicowane, nauczyciele jak i rodzice mają odmienne zdanie, co prowadzi do dyskusji nad tym, czy zmiany w systemie edukacji faktycznie są potrzebne.

- Uważam, że sama idea tworzenia gimnazjów była niesłuszna, ponieważ uczniowie w trudnym okresie dojrzewania tworzyli nowe zespoły klasowe, co uruchamiało różne zachowania typu "kto silniejszy ten rządzi" w nowej szkole - mówi nauczycielka przyrody z jednej z elbląskich podstawówek. - Nauczyciele gimnazjalni nie znając rodziców i rodzin uczniów mieli problem z ich zachowaniem na i po lekcjach. Wraz z reformą zlikwidowano także wiele gabinetów np. chemiczny, fizyczny czy geograficzny, które tworzono przez dziesiątki lat - dodaje.

W tym wypadku można się zgodzić, że gimnazja wprowadziły chaos, a dzieci, które rozpoczynały naukę na tym etapie "czuły się dorosłe", przez co rosły problemy w ich wychowywaniu, ponieważ duży wpływ na zachowanie dziecka mieli rówieśnicy spotykani w szkole.

Co na to rodzice?

- Jestem przeciwko reformie. Nie tylko ja, ale najważniejsze jest to, że moje dziecko jest przeciwko, bo bardzo chciało pójść do dobrego gimnazjum - opowiada nauczycielka podstawówki, a jednoczeście mama 6-klasisty. - Pracowałam kiedyś w gimnazjum i przeniosłam się do podstawówki, bo praca z dorastającą młodzieżą była najzwyczajniej trudna - dodaje.

Według wicedyrektor jednej z elbląskich placówek, rodzice byli zadowoleni z tego, że ich pociechy zostaną w tym samym środowisku przez kolejne dwa lata. - W tej chwili gdy informujemy rodziców, że lekcje będą odbywały się dłużej, do 16:00, a może 17:00, zaczynają być niezadowoleni, docierają do nich mankamenty reformy - dodaje.

Nauczyciele jak i dyrektorzy szkół przyznają, że szkoły nie są przystosowane do przyjęcia kolejnych roczników.

- Szkoła nie posiada wystarczającej sali gimnastycznej by odbywały się na niej zajęcia wiekszej ilości uczniów. Natomiast myślę, że jeśli nic się w tym kierunku nie zmieni, to damy radę, ale będzie to się oczywiście wiązało z wydłużeniem godzin pracy w szkole - mówi wicedyrektor.

Obecna reforma ma słuszne założenie, ale jej sposób wprowadzenia i czas budzi wiele zastrzerzeń. Aby była ona dobrze przygotowana, wymaga wielu przemyśleń i przewidywań. Warto pomyśleć o zmianie metod nauczania niektórych przedmiotów. Na to wszystko w nowej reformie nie ma czasu, wobec tego może dojść do sytuacji, że - choć słuszna w swoich założeniach - spowoduje bałagan organizacyjny, co doprowadzi do zwolnień nauczycieli, a w dalszej perspektywie na niedobory sprzętu czy brak gabinetów: biologicznego, chemicznego, fizycznego w podstawówkach.

A co najważniejsze nieprzygotowanie do nowych wyzwań nauczycieli, zmian toku nauczania, przegęszczenia w szkołach podstawowych czy niedopracowanie podręczników dla uczniów i ich nauczycieli.

Jak aktualnie wygląda praca nad zmianami w szkołach? Prawda jest taka, że nauczyciele wiedzą niewiele na temat zmian, jakie czekają ich w przyszłym roku. - Każdy chciałby mówić, ale nikt nic nie wie - dodaje na koniec nauczycielka wychowania fizycznego.

Jak będą wyglądały zmiany? Przyjdzie nam się przekonać, gdy reforma wejdzie w życie.

Autor: Kamila Widzicka

 

oceń wątek 2 0 zgłoś do moderacji
2016-12-23 12:45 64%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez GimBa
Szczerze powiedziawszy, gimnazjum najgorszy okres z całego życia ;( Chyba każdy może to potwierdzić :p
odpowiedz oceń post 7 4 zgłoś do moderacji
2016-12-23 14:16 55%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez WON!!!
I jeszcze potrzebny będzie pręgierz!!!Dopiero wtedy gimbazja poczuje respekt do nauczyciela!Zakaz używania na lekcji telefonu,małolaty z czystymi nie umalowanymi ryjami!!!
odpowiedz oceń post 6 5 zgłoś do moderacji
2016-12-23 21:30 56%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez maciek
Przywrócą prawdziwą historię , bo niemcy nakazali wycofać naukę o II wojnie światowej. Nic złego o szkopach , a ryży zdrajca się na to zgodził i niszczył POLSKĘ przez 8 lat.
odpowiedz oceń post 5 4 zgłoś do moderacji
2016-12-25 18:59 38%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez Gość
Zmiany będą (chociaż gimnazja to zoo), na gorsze, poziom nauczania spadnie.
Nauczycieli ze znajomościami w tym mieście, oraz tych którzy schowaja się w Solidarności, ominą zwolnienia, natomiast pozostali, ci dobrzy, z powołania pójdą na bruk.
Gratulacje, dobra zmiana...........
odpowiedz oceń post 3 5 zgłoś do moderacji
2016-12-26 23:23 67%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez muszka
Baardzo dobrze- najwyższy czas. W gimnazjum, zanim młody człowiek sie zaaklimatyzował, poznał nauczycieli, wymagania, już za chwilę szykował się do testów. W liceum to samo. Zupełnie nie było czasu na normalne, solidne przygotowanie do matury. A jak wprowadzali zmiany w maturze prawie 5 lat temu, to nauczyciele też nie wiedzieli jak, i czego mają wymagać od uczniów w 1 kl liceum i jak bedzie wyglądać ich matura.
odpowiedz oceń post 4 2 zgłoś do moderacji
2016-12-27 20:46 71%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez NAUCZYCIELGIMBAZY
"Brawo" dla pani nauczycielki MAMY 6 klasisty, która poszła do podstawówki "bo praca z dorastającą młodzieżą była najzwyczajniej trudna"....kobieto wstydź się, nie dawałaś rady w gimnazjum powinnaś zrezygnować z pracy w szkole bo po prostu NIE NADAJESZ SIĘ!!! Najgorsze, że przy okazji tej reformy takie "nauczycielki" zostaną w szkolnictwie a wielu świetnych nauczycieli z gimnazjów którzy z pomyślnością przetrwali ten poligon będą musieli szukać pracy.
odpowiedz oceń post 5 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.