najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

motoryzacja

elbląskie moto wątki, porady, opinie, uwagi poznaj elbląski rynek usług motoryzacyjnych
Redakcja elblag.net
2013-09-26 10:04 100%

Daj znać. O niebezpiecznych skrzyżowaniach z ul. Płk. Dąbka

rozpoczęty ponad rok temu przez Redakcja elblag.net

Zgłosił się do nas czytelnik, który zwraca uwagę na problematyczną jazdę na kilku skrzyżowaniach w mieście. Przedstawia również swoje autorskie pomysły, które mogą rozwiązać te problemy i jednocześnie wskazuje na brak pomocy w tej sprawie ze strony radnych.

- Od dłuższego czasu skrzyżowania Płk. Dąbka – Węgrowska, Płk. Dąbka – Niepodległości, Płk. Dąbka - Pionierska stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa. Zauważyłem, że właśnie na tych skrzyżowaniach najwięcej jest stłuczek (mniejszych lub większych w skutkach) z powodu zasłonięcia widoczności przez... przystanki tramwajowe i oczekujących tam ludzi – zaznacza jeden z naszych czytelników.

- Już sam przystanek z płotkiem, usytuowany w tym miejscu zasłania w znacznym stopniu widoczność dla kierowców skręcających w lewo a co dopiero z ludźmi. Kierowcy jadący na wprost nie są pewni czy ci którzy skręcają w lewo ich widzą a skręcający nie widzą czy mogą jechać, bo przystanek zasłania pasy ruchu. Wystarczy przenieść przystanki za skrzyżowania i widoczność (a co za tym idzie bezpieczeństwo) poprawi się znacząco – wskazuje mężczyzna.

Jak można ten problem wyeliminować?

Czytelnik przedstawia jednocześnie pomysł, który jego zdaniem mógłby rozwiązać te problemy. - W miejsce przystanków można wybudować dodatkowy pas do skrętu w lewo a istniejące pasy udostępnić do jazdy na wprost. Np. na skrzyżowaniu „ przy rynku” lewy pas służy tylko do skrętu w lewo a do jazdy na wprost pozostaje tylko jeden pas. Często bywa, że pojazdy stoją od BP do Shella. Wybudowanie dodatkowych pasów asfaltowych do lewoskrętu w miejscach obecnych przystanków w znacznym stopniu poprawi drożność ulicy płk. Dąbka. Na ul. Ogólnej przystanki usytuowane są za skrzyżowaniami i widoczność do jazdy w lewo jest dobra. Jedynie brak dodatkowych asfaltowych dróg do lewoskrętów wyłącza jeden pas do jazdy na wprost, tak jak na ul. Płk. Dąbka i pojazdy mogą jechać prosto tylko prawym pasem.

Mężczyzna jednocześnie zaznacza, że na ul. Piłsudskiego brak zatoczek dla autobusów i wymalowane linie podwójnie ciągłe utrudniają płynność ruchu pojazdów bez łamania przepisów. - Proszę postać tam w chwili przejazdu autobusów i naliczyć, zapewne co najmniej 20 pojazdów łamiących przepisy – dodaje.

Nie pomogli mu

Jak się okazuje próbował on tą sprawą zainteresować dwóch elbląskich radnych, ale pomocy od nich niestety nie otrzymał. - Jeden odpisał, że nie zna się na tym i nic nie może zrobić (tam trzeba troszeczkę zaangażowania). Skoro Radny ma wąską specjalizację, to powinien zainteresować osoby znające się na bezpieczeństwie, inżynierii ruchu bądź zapytać się policjantów (ale fachowców z drogówki) co można poprawić dla bezpieczeństwa i płynności ruchu w Elblągu – opisuje rozgoryczony czytelnik.

Każdego roku w Elblągu pojawiają się nowi użytkownicy dróg i coraz to więcej samochodów. Ma to związek także z tym, że przybywa osiedli mieszkaniowych. - Już teraz widać jak potrzebna jest drobna przebudowa skrzyżowań i projektowanie nowych z zastanowieniem się i wczuciem w rolę kierowcy – kończy nasz czytelnik.

oceń wątek 6 0 zgłoś do moderacji
2013-09-26 10:35 0%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez zx
Totolotkiem ze wskazaniem na przegraną jest też wyjazd i skręt w lewo z ul Związku Jaszczurczego na Groblę Św. Jerzego. Przystanek tramwajowy z płotkami skutecznie nie pozwala stwierdzić, czy ktoś nadjeżdża od ul Bema. Szczególnie w okresie jesienno- zimowym gdy ekrany płotków są zabłocone.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2013-09-26 11:26 0%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez Darek Bocian
O zamianie przystanków mówiłem 10 lat temu. W urzędzie narysowałem jak to mogłoby być ale odpowiedzieli, że tak przewidywał projekt więc niczego nie zmienią. Poza tym gdyby przystanek koło rynku był po tej właściwej stronie to pasażer mógłby wybrać czy szybciej dojedzie autobusem czy tramwajem .Teraz nie ma czasu na taką decyzję, bo trzeba czekać na zmianę świateł. Myślę że można to zmienić "od ręki". By przez kolejne lata nie utrudniać życia kierowcom.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2013-09-26 12:30 0%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez asd
Oczywiscie, napawde nie trzeba wiele, aby przystanki przeniesc za skrzyzowanie i dobudowac osobne pasy do skrętu w lewo w miejscu przystanków.
odpowiedz oceń post 0 3 zgłoś do moderacji
2013-09-26 13:14 10%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez OFICER ROWEROWY
Tylko zrównoważona polityka transportowa może przynieść efekty. Nigdy nie będzie przepustowości na elbląskich ulicach, jeżeli w takim tempie będzie przybywało samochodów. Mamy ich już więcej niż w niektórych krajach UE. Trzeba stawiać na uprzywilejowanie transportu zbiorowego i rowerowego, a zniechęcać do indywidualnej komunikacji samochodowej.
odpowiedz oceń post 1 9 zgłoś do moderacji
2013-09-26 14:46 57%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez Kasztaniak
Oficer zamilcz człowieku. Ty ie już swoimi kontra pasami z tym drugim bystrzakiem Turlejem zbłaźniłeś.
odpowiedz oceń post 4 3 zgłoś do moderacji
2013-09-26 18:30 0%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez Świadek
1) W każdym normalnym mieście w Polsce i za granicą tramwaj zatrzymuje się na przystanku przed skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną. Jeżeli przystanek znajduje się za skrzyżowaniem pojazd szynowy musi zatrzymać się dwa razy co wydłuża czas jego przejazdu.
2) Wybudowanie dodatkowych pasów "lewoskrętów" na torowisku tramwajowym powodowałoby konieczność wprowadzenia dodatkowego cyklu sygnalizacji świetlnej dla tramwajów. Zapewne wielu "mistrzów" i tak blokowało by ten pas bo nie zdążyli przejechać na "zielonym".
3) Podczas skrętu w lewo muszę się upewnić, że nie wymuszę pierwszeństwa przejazdu uprawnionym (nie zamykam oczu i gaz do dechy może się uda) czekam na możliwość przejazdu.
4) Jak ulica Płk. Dąbka będzie trzy, czteropasmowa to i tak znajdzie się taki co po kolizji powie: "nie wiem, nie znam się, nie orientuję się".
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2013-09-29 22:07 0%
7
odpowiedziano ponad rok temu przez ad
A moze byc tak, ze tramwaj ma zawsze zielone - tylko trzeba chciec, wtedy przystanek moze byc za skrzyzowaniem.
oceń post 0 3 zgłoś do moderacji
2013-09-27 08:35 0%
8

odpowiedziano ponad rok temu przez xxx
Czytelnik powinien uświadomić sobie, że dodatkowe czekanie tramwaju na zmianę świateł wydłuży całkowity czas podróży i właśnie po to, żeby nie czekać przystanki są przed światłami - pali się czerwone, tramwaj dłużej czeka na przystanku.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.