najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

motoryzacja

elbląskie moto wątki, porady, opinie, uwagi poznaj elbląski rynek usług motoryzacyjnych
Bartłomiej Ryś
2015-12-31 11:57 100%

Nowa linia tramwajowa przy 12-go Lutego – potrzebna?

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

Główną osią komunikacyjną w Elblągu mają być za kilka lat trakcje tramwajowe. Prezydent Wróblewski mocno więc zabiega o to, aby w końcu przedłużyć trakcję tramwajową w ciągu ulicy 12 Lutego. Jest to kontynuacja działań poprzedników, w tym Jerzego Wilka, prezydenta Elbląga z ramienia Prawa i Sprawiedliwości. Dziś, dziwnym trafem, Janusz Hajdukowski, przewodniczący Klubu Radnych PiS pyta: „na co komu budowa trakcji tramwajowej na 12 Lutego?”. Skąd ta nagła zmiana stanowiska?

Pierwsze wzmianki o tym, że w ciągu ulicy 12 Lutego będzie trakcja tramwajowa, datowane są na 2009 rok, kiedy to o planach urzędu opowiadał Piotr Rzepczyński, ówczesny rzecznik prasowy Prezydenta Henryka Słoniny. Już wtedy, przy okazji kompletnej przebudowy tej ulicy, miała powstać nowa trakcja.

Ale nie powstała. Za to w międzyczasie zmieniła się parokrotnie władza. Na stanowisku prezydenta zasiadł Jerzy Wilk (co ważne: reprezentujący Prawo i Sprawiedliwość), natomiast jego rzeczniczką została Monika Borzdyńska, która w jeszcze w lato 2014 roku mówiła, że „na budowę linii tramwajowej w ciągu ul. 12 Lutego opracowano i zatwierdzono projekt budowlany”. Pieniądze miały pochodzić z perspektywy unijnej 2014-2020 – łącznie 60 mln zł nie tylko na nową trakcję, ale też na m.in. modernizację bazy przy ul. Browarnej czy też zakup nowych tramwajów. Sama budowa nowej trakcji wzdłuż 12 lutego i Grota-Roweckiego to koszt około 12 mln zł.

Trakcji nie wybudowano, pieniędzy nie uzyskano, ale za to ponownie zmieniła się władza, tym razem na Witolda Wróblewskiego. Ten, co logiczne, chciał kontynuować pomysły swoich poprzedników zwłaszcza mając na uwadze fakt, że (jak informowała Borzdyńska) dokumentacja i projekt przebudowy już jest – więc dlaczego go marnotrawić? Wróblewski na konferencji zapowiedział, że rozpoczyna poszukiwanie środków zewnętrznych na ten cel, bo bez nich miasto nie jest w stanie samodzielnie zrealizować tej inwestycji.

Dziwnym trafem nagle, gdy prezydent już nie jest z Prawa i Sprawiedliwości, Janusz Hajdukowski, prezes klubu PiS w Elblągu na konferencji prasowej podsumowującej 2015 rok, zadaje dziwne pytanie: „na co komu budowa trakcji tramwajowej na 12 lutego?”

- Nie wiem, zastanawiam się po co, na co komu, do czego komu jest potrzebna trakcja na 12 lutego? W tej chwili ilość przewozów spada, jaki miałby być cel budowy tej linii? Co ona zrobi? Nie wiem, naprawdę, pana prezydenta trzeba było zapytać. Nie jest to budżet patrzenia w przyszłość, jest to budżet strachu (budżet na 2016 rok – przyp. red.)

Warto przypomnieć panu Hajdukowskiemu, że w wieloletnich założeniach to właśnie tramwaj będzie stanowił główną oś transportową w mieście, a autobusy będą służyły tylko po to, aby dowozić pasażerów z osiedli do pętli tramwajowych. Podobne rozwiązania stosuje się w naprawdę wielu, wielu miastach nie tylko Polski, ale i Europy. Problem w tym, że aby taki transport zorganizować, trzeba planować wszelkie inwestycje (zwłaszcza drogowe!) wiele lat w przyszłość. Takiego spójnego programu Elbląg jednak nie ma, a wszelkie modernizacje i przebudowy wykonywane są „odcinkowo” tj. bez długoletniego planowania „co będzie za x lat”.

Radny Robert Turlej, który jest za tym, aby nową linię budować, stwierdził na swoim profilu TT, że jeżeli za budową linii nie pójdą rewolucyjne zmiany, to faktycznie nie ma większego sensu, aby wydawać na nią pieniądze.

 

oceń wątek 2 0 zgłoś do moderacji
2015-12-31 12:18 94%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez OlekPitolek
Ja czekam na tą linię od kiedy pojawił się taki pomysł. Zastanawiam się jaki jest cel utrzymywania Pana Hajdukowskiego?
odpowiedz oceń post 31 2 zgłoś do moderacji
2015-12-31 12:33 15%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez yataman
ta linia to bzdura i utopia jak ta cala modrzewina i betonowanie sciezek w bazantarni. ale za wroblewskiego wszastanie kasa bez odpowiedzialnosci to standard. towarzysz wropblewski takze przyczynil sie do budowy lotniska w szymanach do ktorego bedzie trzeba doplacac rocznie grube miliony. podobnie jak termy protasa w lidzbarku. Wiekszy sens mialoby puszczenie tramwaju na zawodzie
odpowiedz oceń post 6 34 zgłoś do moderacji
2015-12-31 13:16 7%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez EWA
obserwuję tłok w tramwajach Nad Jarem - w porywach pomyka od 2 do 4 moherów, potrzebne te nowe linie jak na d... wrzód, znowu zniszczą nowo wybudowane ulice a my mieszkańcy za to płacimy
odpowiedz oceń post 2 28 zgłoś do moderacji
2015-12-31 14:09 92%
4
odpowiedziano ponad rok temu przez OlekPitolek
To kiedy ty jeździsz? Bo ja Nad Jarem przeważnie załapuje się jedynie na miejsca stojące.
oceń post 23 2 zgłoś do moderacji
2015-12-31 23:26 90%
5
odpowiedziano ponad rok temu przez Df
Zdaje sie ze Nad Jarem to juz praktycznie petla niemyslaca Ewo
oceń post 18 2 zgłoś do moderacji
2016-01-04 21:08 0%
6
odpowiedziano ponad rok temu przez czerwony kapturek
Co to są 2 - 4 mohery w tramwaju?
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
NoName
2015-12-31 13:16 88%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez NoName
W innych miastach uznają Elbląg za wzór do naśladowania pod względem inwestycji tramwajowych.
odpowiedz oceń post 22 3 zgłoś do moderacji
2015-12-31 13:17 88%
8

odpowiedziano ponad rok temu przez plif
CAŁY PIS UWAŹA ŻE TYLO ONI SĄ NAJLEPSI-ROBIĄ WSZYSTKO SZYBKO I BYLE JAK-WSZYSTKO TRZEBA POPRAWIAĆ-MOST-CHODNIK NA BROWARNEJ TO TYLKO 2PRZYKŁADY A JEST ICH WIĘCEJ.DOBZE TO IM WYCHODZI TYLKO KRYTYKOWANIE INNYCH.
odpowiedz oceń post 21 3 zgłoś do moderacji
2015-12-31 13:45 21%
9

odpowiedziano ponad rok temu przez pomysł dobre
trasa z krasny las ?
odpowiedz oceń post 3 11 zgłoś do moderacji
Robert Turlej
2015-12-31 15:02 38%
10

odpowiedziano ponad rok temu przez Robert Turlej
Trasa ma sens ale tak jak już mówiłem potrzebne są kompleksowe zmiany. Tramwaje mają stanowić główną os transportowa miasta, autobusy powinny być dopełnieniem, jeździc przez osiedla tam gdzie ich teraz nie ma. Potrzebne są zmiany ale przyszłości owo należy myśleć już teraz
odpowiedz oceń post 13 21 zgłoś do moderacji
2015-12-31 16:26 9%
11

odpowiedziano ponad rok temu przez Britney430@wp.pl
Ja uwaqzam ze mamy wystarczajaca ilosc miejskiej komunikacji problem tkwi w tym ze jest zle rozlpzona tzn. jak jada to 3 autobusy albo tramwaje a jak nie jedzie to nic z 15 minut

odpowiedz oceń post 2 20 zgłoś do moderacji
2015-12-31 18:12 89%
12

odpowiedziano ponad rok temu przez buhahahaha
https://youtu.be/HJvdIqFYo64

Yntelygencja decuduje o losach miasta!:))))))))))))))))))))))))))))))
odpowiedz oceń post 16 2 zgłoś do moderacji
2015-12-31 18:50 88%
13

odpowiedziano ponad rok temu przez elbong
Bzdura ! Tramwaje należy rozbudowywać. Ograniczać należy raczej - trują. Wówczas ludzie przestawią się na komunikację tramwajową. Jest jeszcze jedna ważna przyczyna - tramwaje to symbol Elbląga. Bez nich będzie to już naprawdę wiocha. Niech ten pan przeprowadzi się na wieś jak mu nie odpowiadają.
odpowiedz oceń post 21 3 zgłoś do moderacji
2015-12-31 23:03 29%
14

odpowiedziano ponad rok temu przez kiler
Tramwaj przez Sądowa
odpowiedz oceń post 2 5 zgłoś do moderacji
2015-12-31 23:03 0%
15

odpowiedziano ponad rok temu przez kiler
Tramwaj przez Sądowa
odpowiedz oceń post 0 4 zgłoś do moderacji
2015-12-31 23:24 93%
16

odpowiedziano ponad rok temu przez Dff
Hajdukowski co ty gadasz, wez sie za cos co potrafisz robic a nie za zarzadzanie komunikacja
odpowiedz oceń post 28 2 zgłoś do moderacji
2016-01-01 12:34 92%
17
odpowiedziano ponad rok temu przez observator
i tu jest problem... BO CO HAJDUKOWSKI POTRAFI ROBIĆ?? :/
oceń post 22 2 zgłoś do moderacji
2015-12-31 23:26 93%
18

odpowiedziano ponad rok temu przez Elblazanin
Panie Hajdukowski WON!
odpowiedz oceń post 27 2 zgłoś do moderacji
2016-01-01 12:26 73%
19

odpowiedziano ponad rok temu przez sci-fi elblag
Taaa Ten pisior pewnie uważą, że zamiast nowej linii tramwajowej Elblążanom potrzebyny jest nowy kościół ???
odpowiedz oceń post 22 8 zgłoś do moderacji
2016-01-01 20:06 78%
20

odpowiedziano ponad rok temu przez EuPi
Czekam kiedy PiS powie, ,,po co w Elblągu tramwaje, wystarczy, że sa w Olsztynie.
odpowiedz oceń post 18 5 zgłoś do moderacji
Dorra
2016-01-02 20:50 57%
21

tak

odpowiedziano ponad rok temu przez Dorra

Ja jestem za


odpowiedz oceń post 4 3 zgłoś do moderacji
2016-01-04 11:51 50%
22

odpowiedziano ponad rok temu przez sad
Pan Hajdukowski nie dorosl do tego aby zajmowac piastowane stanowisko
odpowiedz oceń post 3 3 zgłoś do moderacji
2016-01-04 18:49 67%
23

odpowiedziano ponad rok temu przez Cocos
Na 12 Lutego musi coś się pojawić, jeśli coś się stanie na Browarnej/Pocztowej, to nie wszystkie tramwaje stoją, to nie jest duży koszt, tylko dlaczego nie wybudowali jej przy okazji przebudowy ulicy - tego nie można pojąć.
odpowiedz oceń post 4 2 zgłoś do moderacji
2016-01-04 23:39 33%
24

odpowiedziano ponad rok temu przez Olsztyn
Budujcie tramwaje bo cała kasę zgarnięcia Olsztyn
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.