Jeśli zapomniałeś(aś) hasło podaj swój adres e-mail, który podałeś(aś) przy rejestracji. Następnie zaproponuj nowe hasło. Link aktywacyjny zostanie wysłany na adres e-mail.
Próby logowania, odzyskiwania hasła i używania serwisu w oparciu o dane innego użytkownika są zapisywane. W przypadku naruszenia regulaminu, dóbr, własności innych użytkowników stosuje się rozwiązania prawne!
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników. Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
Trzeci zakupiony przez Tramwaje Elbląskie pojazd typu M8C wjechał już na tory. Wczoraj odbywały się ostatnie jazdy testowe. Dzisiaj obsługuje już pasażerów na linii nr 1.
Dwa pierwsze wagony zostały oddane do użytku 10 stycznia 2014 roku po gruntownej modernizacji. Kursują na linii nr 4 z numerami ewidencyjnymi 803 i 812. Zakupiony z Augsburga wagon 810 także przeszedł gruntowną renowację, którą zajmowała się poznańska spółka Modetrans.
Ostatni wagon został sprowadzony do Elbląga w połowie roku, jednak czekał na modernizację z powodów finansowych. Większy wydatek spowodowany był tym, iż nie posiadał on jednego układu napędowego. Niemiecka spółka optowała nawet, żeby go nie sprzedawać i zostawić dla części. W związku z tym, że tramwaj pochłonął znacznie większe środki (niecałe 2 miliony), a zakres prac był zdecydowanie rozleglejszy (zmiana członu środkowego na niskopodłogowy, siedzeń, szyb oraz przede wszystkim zamontowanie nowego napędu), miał on zostać oddany do eksploatacji we wrześniu, wcześniej odbywając rzecz jasna nocne jazdy próbne.
Pojazd o numerze 810 w końcu wyjechał na torowisko i będzie kursował linią nr 1. Jest dużo bardziej oszczędny, gdyż posiada układ napędowy w oparciu o silnik prądu przemiennego, a nie jak dwa pozostałe – prądu stałego. To pozwala tramwajowi być dużo bardziej niezawodnym, mniej awaryjnym oraz oszczędzać energię elektryczną.
Zobacz na filmie, jak prezentują się zmodernizowane wagony M8C.
w takim tempie to elblaski tabor bedzie wymieniony moze za 40 lat. srednio przybywa jeden tramwaj na 3 lata. Tym czasem olsztyn za dwa lata dostanie kilkanascie nowiutenkich wagonow prosto z fabryki. Ot sprawiedliwosc i rownouprawnienie dwoch najwiekszych miast w wojewodztwie wedlug SLDowsko -POwskiego zdrajcy Jerzego Buzka.
przydałby się nowy tramwaj dla linii nr 2, albo chociaż dodatkowy wagon na każdy kurs w tygodniu, bo odkąd połączone zostały szkoły ZSTH z ZSG to tłumy ludzi jeżdżą tymi tramwajami i nawet stanąć nie ma gdzie.
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.