najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

motoryzacja

elbląskie moto wątki, porady, opinie, uwagi poznaj elbląski rynek usług motoryzacyjnych
Redakcja elblag.net
2013-09-10 21:00 92%

S-7 Gdańsk Elbląg będzie budowana (opinia nadesłana)

rozpoczęty ponad rok temu przez Redakcja elblag.net

Na konkurencyjnym portalu ukazał się materiał o budowie, a raczej braku chęci budowy drogi S-7 z Gdańska do Elbląga. Jednak tzw. „siódemka” na tym odcinku będzie budowana. Co więcej, jej projekt uzyskał bardzo wysoką ocenę. Szkoda, że autor tamtego tekstu „zapomniał” o tym wspomnieć - pisze nasz czytelnik.

Portal Trojmiasto.pl dotarł do planów Ministerstwa Transportu dotyczących rozbudowy dróg ekspresowych w Polsce w latach 2014-2020. Spośród dróg ważnych dla Trójmiasta priorytet zyskała budowa trasy S7 do Warszawy, a Obwodnica Metropolitalna i Trasa Kaszubska spadły na dalszy plan. Trwa podział funduszy europejskich na lata 2014-2020 między poszczególne ministerstwa, a w nich na poszczególne inwestycje. W tym także na przedsięwzięcia, które ułatwią poruszanie się po kraju mieszkańcom Trójmiasta. Urzędnicy Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej opracowali Strategię Rozwoju Transportu do 2020 r.

Ujęto w niej propozycje podziału środków na projekty drogowe w Polsce. Przyjrzeliśmy się jak oceniono ważne dla Trójmiasta inwestycje drogowe pod kątem dofinansowania z budżetu UE. Z całej Polski wytypowano 43 drogi o łącznej długości 5300 km, których koszt budowy szacuje się na 200 mld zł. Co prawda UE da nam na infrastrukturę ok. 100 mld zł (24 mld euro), ale tylko połowa tej kwoty - ok. 12 mld euro, czyli nieco ponad 50 mld zł - pójdzie na drogi. Pozostałe pieniądze zostaną wydane na projekty kolejowe, miejskie, morskie, śródlądowe, a także lotnicze.

Dlatego wszystkie wytypowane 43 drogi poddano ocenie, która ma zdecydować o kolejności budowy. Przyznano im punkty za natężenie ruchu, natężenie ruchu ciężarówek, dostęp do portu morskiego i liczbę wypadków. Droga mogła zdobyć punkty także wtedy, jeśli któreś jej odcinki były już wcześniej przebudowywane w latach 2007-2013.

Co wyszło z tej oceny?

Między innymi priorytet dla drogi ekspresowej S7 Gdańsk - Warszawa. Ministerialni urzędnicy wyliczają, że jej rozbudowa na odcinku z Warszawy do Gdańska ma kosztować ponad 15 mld zł. Na dystansie 330 km trzeba jeszcze wybudować 238 km dwujezdniowej trasy. To sprawia, że dziś jest to najdroższy projekt infrastrukturalny w kraju. Drugą pod względem kosztów inwestycją jest budowa drogi S7 na odcinku Warszawa - Kraków, gdzie potrzeba 10 mld zł. Przebudowa została podzielona na sześć odcinków, z których jeden znajduje się na Pomorzu.

To 40-kilometrowy odcinek między Koszwałami a Kazimierzowem nieopodal Elbląga (inwestorem jest gdański oddział GDDKiA). Pierwszy przetarg ma ruszyć w 2014 r., zakończenie w 2017 r. W województwie warmińsko-mazurskim do wykonania są dwa odcinki: Miłomłyn - Olsztynek (55 km) i Nidzica - Napierki (20 km). To właśnie oba warmińsko-mazurskie projekty mają największą szansę na realizację w dwóch latach. W województwie mazowieckim pozostanie budowa lub modernizacja trzech odcinków: Napierki - Płońsk, Płońsk - Czosnów i Czosnów - Warszawa. Mimo ogromnych kosztów dalsza budowa S7 została wysoko oceniona przez ministerialnych urzędników (68,14 pkt). To trzecia najważniejsza inwestycja drogowa, po rozbudowie autostrady A1 wzdłuż dawnej gierkówki (78,45 pkt) i budowie rozjeżdżanej przez TIR-y trasy S8 między Radziejowicami a Białymstokiem na Podlasiu (69,45 pkt).

Wysoka pozycja trasy S7 gwarantuje jej ponad 8 mld zł dofinansowania z UE (ok. 55 proc.). Jest to ważne, bowiem dotacje będą przyznawane zgodnie z kolejnością na liście w Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. Dodatkowo - co zwiększa szanse S7 na dotację - budowa najwyżej ocenionego odcinka autostrady A1 Pyrzowice - Tuszyn nie będzie dofinansowana ze środków unijnych.

Czytelnik

Korzystałem z danych portalu trojmiasto.pl

oceń wątek 23 2 zgłoś do moderacji
2013-09-10 21:56 50%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez ciekawski
Wychodzi na to, że "konkurencyjny" portal jest sponsorowany przez elbląski PiS?
odpowiedz oceń post 7 7 zgłoś do moderacji
2013-09-10 22:20 0%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez dominik
http://mercedes-a.com.pl/
odpowiedz oceń post 0 7 zgłoś do moderacji
2013-09-11 06:28 82%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez malma
pewnie chodzi o Info, ale oni tam zawsze bzdury niesprawdzone piszą aby pisać
odpowiedz oceń post 9 2 zgłoś do moderacji
AmoneXar
2013-09-24 07:18 0%
4
odpowiedziano ponad rok temu przez AmoneXar
Nie, chodzi o trojmiasto.pl. Wiem, że ten artykuł jest na podstawie tego serwisu, bo czytałem o tej budowie tydzień temu właśnie tam. Jak znajdę link, to dołączę.
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
AmoneXar
2013-09-24 07:21 0%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez AmoneXar
Wspaniała wiadomość. Podobno, według wyliczeń gdańskiego portalu trojmiasto.pl, czas przejazdu trasą Elbląg - Gdańsk ma się skrócić do 25 minut. :)
„"Kiedy religia i polityka jadą na tym samym wozie, ci, co powożą, wierzą, że nic nie może im stanąć na drodze. Zaczynają pędzić na łeb na szyję... i nie pamiętają, że pędzącemu na oślep człowiekowi ukazuje się przepaść, kiedy już jest za późno." Frank Her”
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2013-12-28 19:47 0%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez antybezmyślnik
S7- miała powstać zaraz na początku transformacji! Ale decydenci- zajęli się innymi drogami! Dotychczas zbudowano zaledwie ok.100 km S7- a brakuje jeszcze 230km! Z tym , że - na razie-odpuściłbym realizację odcinka: Płońsk-W-wa ( ok.60 km) bo ma już 2-jezdniówkę. Pozostanie ok.170 km- m.in. odcinki:Koszwały-Nowy Dwór Gd.-Kazimierzowo( ca 40 km); Napierki-Mława- Płońsk (90km); Miłomłyn-Ostróda- Olsztynek(ca 40km)! Sporo ROBOTY i czasu upłynie - do zakończenia!
Teraz warszawka do Trójmiasta -jeździ [DK10]przez Płońsk-Sierpc do Torunia- skąd dalej A1 do Obwodnicy Trójmiasta [S6]!
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.