najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

motoryzacja

elbląskie moto wątki, porady, opinie, uwagi poznaj elbląski rynek usług motoryzacyjnych
Marcin Pszczółkowski
2014-01-29 11:29 47%

Warbus już gotowy do jazdy. Przyjechały nowe autobusy

rozpoczęty ponad rok temu przez Marcin Pszczółkowski

Od 1 lutego br. na ulice Elbląga wyjadą autobusy firmy Warbus. To kolejny przewoźnik, który wygrał przetarg na obsługę linii komunikacji miejskiej w Elblągu. Warbus przyprowadził już do Elbląga część swojego nowego taboru. My wiemy, że autobusy AMZ, które już stoją w bazie na ul. Junaków są wyposażone w klimatyzację.

Od soboty linie autobusowe w pakiecie nr 2, który obejmuje linie nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31 będzie obsługiwała warszawska firma Warbus. Przewoźnik przejął już bazę firmy ALP na ul. Junaków i tam właśnie pojawiły się nowe autobusy, które już wkrótce będzie można zobaczyć.

Na placu w bazie przy ul. Junaków można zobaczyć stojące dwa duże autobusy polskiej firmy AMZ (są wyposażone w klimatyzację) oraz dwa Mercedesy. Warbus ma także trzy nieco mniejsze pojazdy. Wkrótce przyjadą kolejne autobusy.

Przypomnijmy, że zgodnie z wymaganiami wobec nowego przewoźnika obsługującego linie nr 10, 11, 13, 17, 30 i 31, autobusy powinny być nowsze (docelowo średni wiek taboru nie powinien przekraczać 8 lat, przy czym żaden z autobusów nie może być wyprodukowany wcześniej niż 2007 r.), charakteryzować się niską podłogą (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu oraz wysuwana platforma), zapewniać pasażerom odpowiednią wentylację i ogrzewanie, być wyposażone w system monitoringu wizyjnego.

Jak informuje firma Warbus, do obsługi linii w naszym mieście spółka przewidziano wprowadzenie 19 autobusów 12,11 i 9 metrowych zgodnych z wymogamia ZKM Elbląg. Wszystkie autobusy nie są starsze niż 2007 r. prod., natomiast 6 autobusów Iveco CrossWay będzie fabrycznie nowych. 3 Autobusy AMZ Kutno CitySmile 12 wyprodukowane są w 2012 oraz 2013 roku - ich charakterystyczną cechą jest stylistyka - tzw. uśmiech.

- Od samego początku jesteśmy zaangażowani w rozwój polskiego producenta autobusów, który do tej pory znany był z produkcji pojazdów militarnych - wyjaśnia Paweł Szymonik, dyrektor generalny firmy Warbus.

Lista Autobusów przeznaczonych do obsługi komunikacji miejskiej w Elblągu:

3 autobusy polskiego producenta AMZ Kutno CitySmile 122 autobusy Mercedes Citaro, 6 autobusów Iveco CrossWay 10,8 (do czasu wyprodukowania pojazdów tj. do 31 kwietnia 2014 w okresie przejściowym spółka będzie świadczyła usługi autobusami Volvo 7700 znanymi już z elbląskich ulic a wypożyczonymi od elbląskiej spółki ALP), 8 Autobusów MAZ 206.

- Ponadto pomimo plotek i obaw zatrudnienie znaleźli wszyscy pracownicy elbląskiego przewoźnika Alp - łacznie niespełna 60 osób. Wydłużony został również czas funkcjonowania dyspozytury oraz zaplecza technicznego Warbus sp . z o.o. i obecnie będzie to 24h/dobę 365 dni w roku przez cały okres 7 lat - dzięki temu na bieżąco będzie można korygować ewentualne opóźnienia oraz szybciej reagować na niedogodności, a co za tym idzie szybciej wysyłać autobusy rezerwowe w razie awarii - dodaje Paweł Szymonik.

ZKM podpisał z Warbusem umowę 17 stycznia 2014 r. Tymczasem przewoźnik musi zacząć świadczyć usługi już od 1 lutego br. To bardzo mało czasu. Podpisanie umowy mogło nastąpić dopiero po oddaleniu w dniu 8 stycznia 2014 r. przez Krajową Izbę Odwoławczą w Warszawie, odwołania od decyzji Zamawiającego (czyli ZKM w Elblągu), o wyborze nowego przewoźnika na świadczenie usług w ramach pakietu nr 2.
 

oceń wątek 14 16 zgłoś do moderacji
2014-01-29 11:51 36%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez Taki jakis tam
Kilka razy juz pisaliscie w artykulach takie zdanie: "(docelowo średni wiek taboru nie powinien przekraczać 8 lat, przy czym żaden z autobusów nie może być wyprodukowany wcześniej niż 2007 r.)" Mozecie mi je wyjasnic, bo troche glupi jestem jak je czytam?
odpowiedz oceń post 4 7 zgłoś do moderacji
StaMP
2014-01-30 19:17 0%
2
odpowiedziano ponad rok temu przez StaMP
Moim zdaniem to zdanie określa cały okres obowiązywania umowy, zatem przewoźnik posiadający 1 lutego 2014 flotę pojazdów tylko z
rocznika 2007 (załóżmy dwadzieścia) spełnia warunki ze średnią 7 lat. Po dwóch latach średnia naturalnie wzrasta do 9 lat. Wówczas wymieniając pięc pojazdów na roczne, wciąż mieści się w ryzach średniej.
Jeżeli zatem na początku zakupi jak najwięcej nowych autobusów, nie będzie musiał wymieniać taboru.

Umowa obowiązuje siedem lat, zatem do 2021.
W skrajnym przypadku, może mieć wtedy autobusy natenczas czternastoletnie (z 2007) i nowe, by mieścić się w średniej ośmiu lat.

Tak to widzę.
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2014-01-29 11:58 0%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez jasio
nie pamiętam na ile lat jest umowa ale jeżeli autobusy nie mogą mieć więcej niż 8 lat to co roku niektóre powinny być wymienianie na 8- mio letnie czy tak???????????
odpowiedz oceń post 0 8 zgłoś do moderacji
2014-01-29 12:21 85%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez vd
Nareszcie jakieś przyzwoite autobusy, miałem już dosyć tych rozpadających się gratów ALPu
odpowiedz oceń post 11 2 zgłoś do moderacji
2014-01-29 12:31 53%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez thomas
widac ze warbus mimo krótkiego czasu jest lepiej przygotowany niż arriva , która ma teraz problemy ze swoim taborem i wydaje mi sie ze warbus dysponuje nieco lepszymi wozami nowszymi amzety to prawie nówki i pewnie zostana u na s na stale , mercedesy tez wyglądają na zadbane bardzo , ale zobaczymy jak to wyjdzie . a za tem piątek ostatnia okazja przejechac sie volvami b 10 ble z alp , to już wiadomo że warbus nie odkupi tych cng od alp , tylko irisbusy zakupia .
odpowiedz oceń post 9 8 zgłoś do moderacji
2014-01-29 12:53 43%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez pasażer
Thomas chciałem przypomnieć iż to Arriva miała mniej czasu na przygotowanie się niż Warbus, więc nie dziw się że mogli lepiej sobie z tym poradzić, aczkolwiek nie mów hop.
odpowiedz oceń post 6 8 zgłoś do moderacji
2014-01-29 23:01 50%
7
odpowiedziano ponad rok temu przez zainteresowany
pasażer to właśnie warbus miał mniej czasu na przygotowanie taboru niż arriva. Warbus dowiedział się o wygranej 8.01.14 a podpisał umowę z zkm dnia 17.01.14 a arriva podpisała umowę 29.11.13 więc patrząc na perspektywe kto miał ile czasu to warbus miał 2tygodnie do rozpoczęcia a arriva 1miesiąc
oceń post 3 3 zgłoś do moderacji
PPHU SZAFRAN
2014-01-29 13:58 67%
8

odpowiedziano ponad rok temu przez bezradny Stefan Burczymucha
Tylko czekać jak radna Marycha da pomysł aby w Elblągu nadać nazwy wszystkim taksówkom. :-D
odpowiedz oceń post 6 3 zgłoś do moderacji
2014-01-29 14:28 78%
9

odpowiedziano ponad rok temu przez tomek
Ale ładne to one są ;)
odpowiedz oceń post 7 2 zgłoś do moderacji
PPHU SZAFRAN
2014-01-29 14:59 30%
10

odpowiedziano ponad rok temu przez mały logik
"(docelowo średni wiek taboru nie powinien przekraczać 8 lat, przy czym żaden z autobusów nie może być wyprodukowany wcześniej niż 2007 r.)"
Niech ten kto wymyślił stwierdzenie zacytowane powyżej przeanalizuje je dokładnie i wytłumaczy nam o co w nim chodzi bo jest ono nielogiczne i niedorzeczne a mówiąc wprost jest ono głupie.
odpowiedz oceń post 3 7 zgłoś do moderacji
2014-01-29 15:06 57%
11
odpowiedziano ponad rok temu przez grerg
proste: masz 2 autobusy co maja 1 rok, 1 autobus 5 letni; średnia ci wychodzi: (1+1+5)/3szt. = 2,33 lata
oceń post 4 3 zgłoś do moderacji
2014-01-29 15:09 57%
12
odpowiedziano ponad rok temu przez esprit
Autobusy nie mogą być starsze niż z 2007 r. (poza okresem przejściowym ustalonym w SIWZ, w tym czasie dopuszczone są autobusy nie starsze niż z 2000 r.), a ich średni wiek, obliczany w każdym kolejnym roku trwania umowy nie może przekroczyć 8 lat. Sposób na załatwienie sprawy na początku - zakup całego pakietu nówek od razu, inne rozwiązanie - wymiana taboru w trakcie trwania umowy, tak by nie przekroczyć średniego wieku 8 lat.
oceń post 4 3 zgłoś do moderacji
PPHU SZAFRAN
2014-01-29 15:02 40%
13

odpowiedziano ponad rok temu przez duży logik
Jeden to ma lusterko jak taran. Pewnie będzie nim taranował nieposłusznych pasażerów na przystanku. :-D
odpowiedz oceń post 4 6 zgłoś do moderacji
2014-01-29 15:11 71%
14
odpowiedziano ponad rok temu przez fsdf
A ja widze na zdjeciu dwa SMILE, a Ty widzisz jeden, wiec na pierwszym miejscu niech staranuje Ciebie.
oceń post 5 2 zgłoś do moderacji
francuz4
2014-01-30 21:23 0%
15

odpowiedziano ponad rok temu przez francuz4

Piękne nowe autobusy, brawo!



 




---------------------------



Czarter Mazury
Psychoterapeuta Warszawa


odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2014-02-02 17:23 0%
16

odpowiedziano ponad rok temu przez S D
JAKOŚ NIE WIDAĆ ICH NA ULICACH ....
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2014-02-02 23:36 0%
17

odpowiedziano ponad rok temu przez lolek
Widać tylko ich pojazdy amz i mercedesa citaro , reszta to wozy firmy alp , może jutro coś się zmieni , choć mam złe przeczucia , że wciaż beda wozy alp to po co te zapowiedzi
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.