najwięcej postów 60 dni | najwięcej postów | ostatnio dodane | najlepiej oceniane | najlepiej oceniane 60 dni | ostatnio dodane odpowiedzi |
data dodania | ocena |
2017-08-13 12:48 | 100% |
W sondażu zorganizowanym przez Zarząd Komunikacji Miejskiej pod ocenę poddano trzy propozycje. Dotyczą one rozwiązań komunikacyjnych po wybudowaniu nowego torowiska w ciągu ulic 12 Lutego i Gen. Grota-Roweckiego. Inwestycja ma być gotowa pod koniec września.
Największym powodzeniem cieszyły się warianty nr 1 i nr 3. Dokładne wyniki sondażu i decyzja ZKM będzie znana niebawem.
Wariant nr 1:
przetrasowanie linii tramwajowych nr 4 i 5 w ul. 12 Lutego i Grota - Roweckiego;
zmiana trasy linii nr 9, po okrężnej trasie:
Odrodzenia (pętla)– Dąbka – Piłsudskiego – Królewiecka – Szymanowskiego – Moniuszki – Królewiecka – Piłsudskiego – Dąbka – Odrodzenia (pętla)
zmiana trasy linii nr 12 (oba kierunki): od al. Piłsudskiego przez ul. Dąbka, Teatralną (reszta trasy bez zmian).
zmiana trasy linii nr 14 (oba kierunki) : od ul. Dąbka do al. Odrodzenia (zamiast do Ogólnej) i na wybranych kursach obsługa Elbląskiego Parku Technologicznego;
Wariant nr 1 – zalety:
utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;
duża częstotliwość kursowania tramwajów w ul. 12 Lutego i Grota – Roweckiego;
ułatwienie dojazdu do Centrum Rekreacji Wodnej „Dolinka” – linia nr 9;
Wariant nr 1 – wady:
znaczne zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych (nr 9, 12, 14);
brak bezpośredniego połączenia tramwajowego ul. Dąbka z pl. Słowiańskim, a przetrasowanie linii nr 12 nie gwarantuje pełnego zaspokojenia potrzeb przewozowych (szczególnie w godzinach porannych);
konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 14 – obecny rozkład linii jest dobrze dopasowany do potrzeb zgłaszanych przez mieszkańców;
Wariant nr 2 (wersja A i B):
przetrasowanie linii tramwajowej nr 4 w ul. 12 Lutego i Grota - Roweckiego;
zmiana trasy linii nr 9, po okrężnej trasie:
Odrodzenia (pętla)– Dąbka – Piłsudskiego – Królewiecka – Szymanowskiego – Moniuszki – Królewiecka – Piłsudskiego – Dąbka – Odrodzenia (pętla)
zmiana trasy linii nr 14 (oba kierunki) : od ul. Dąbka do al. Odrodzenia (zamiast do Ogólnej);
wydłużenie, na wybranych kursach trasy linii nr 17 (wariant 2A) lub, jako alternatywy, linii nr 8 (wariant 2B) i na wybranych kursach obsługa Elbląskiego Parku Technologicznego;+
Wariant nr 2 - zalety:
utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;
pozostawienie bezpośredniego połączenia linią tramwajową (linia nr 5) ul. Dąbka z pl. Słowiańskim;
ułatwienie dojazdu do Centrum Rekreacji Wodnej „Dolinka” – linia nr 9;
Wariant nr 2 – wady:
konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 17 lub, jako alternatywy, linii nr 8;
trasa linii nr 17 nie spełnia wszystkich postulatów osób dojeżdżających na Modrzewinę (preferowane centrum miasta); alternatywna linia - nr 8 - pełni ważną rolę w obsłudze innych rejonów miasta (m.in. Zatorze);
konieczność całkowitego przebudowania rozkładów jazdy linii nr 14 – obecny rozkład linii jest dobrze dopasowany do potrzeb zgłaszanych przez mieszkańców;
Wariant nr 3:
przetrasowanie linii tramwajowej nr 4 w ul. 12 Lutego i Grota - Roweckiego;
zmiany w funkcjonowaniu linii nr 9 :
w dzień roboczy tylko obsługa EPT w godzinach szczytu - 5 kursów w obu kierunkach;
w soboty i w niedziele poprawi skomunikowanie al. Odrodzenia w godz. od 9 do 16 (trasa do i z pętli Odrodzenia);
Wydłużenie (na wszystkich kursach w kierunku Odrodzenia) trasy linii nr 13 przez ul. Moniuszki (CRW „Dolinka”) i Królewiecką (reszta trasy na tym kierunku - bez zmian);
Wariant nr 3 – zalety:
utworzenie nowego, szybkiego połączenia północ – centrum – południe miasta;
pozostawienie bezpośredniego połączenia linią tramwajową (linia nr 5) ul. Dąbka z pl. Słowiańskim;
stosunkowo niewielka ingerencja w obecnie istniejący układ linii;
Wariant nr 3 – wady:
tylko częściowa obsługa CRW „Dolinka”
Po zakończeniu budowy nowego torowiska w ul. 12 Lutego i gen. S. Grota – Roweckiego, które zgodnie z przyjętym harmonogramem jest planowane na koniec września 2017 roku. ZKM w Elblągu wprowadzi jeden z rozważanych wariantów.
oceń wątek 2 0 | zgłoś do moderacji |
2017-08-12 23:04 | 45% |
oceń post 5 6 | zgłoś do moderacji |
2017-08-14 11:45 | 0% |
oceń post 0 2 | zgłoś do moderacji |
2017-08-14 02:22 | 20% |
oceń post 1 4 | zgłoś do moderacji |
2017-08-13 20:16 | 75% |
oceń post 6 2 | zgłoś do moderacji |
2017-08-13 20:19 | 50% |
oceń post 2 2 | zgłoś do moderacji |
dodaj odpowiedź |
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. |