najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Bartłomiej Ryś
2016-05-20 14:25 100%

Budżet Obywatelski tak, ale ze zmianami. Projekty do 16 czerwca

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

Od 16 maja do 16 czerwca potrwa zbieranie pomysłów od elblążan do 5. edycji Budżetu Obywatelskiego. Tym razem jednak czeka nas kilka zmian – nie tylko w kwestii gromadzenia wniosków, ale i również ich rozpatrywania. Ratusz przychylił się do sugestii niezadowolonych osób z poprzedniej edycji BO – efekt jest taki, że szkoły i spółdzielnie mieszkaniowe są wyłączone z zadań inwestycyjnych.

Pierwsze głosy niezadowolenia pojawiły się przy okazji ubiegłorocznej edycji BO. Zdaniem „zwykłych” mieszkańców, nie mają oni szans w głosowaniu ze szkołami bądź innymi placówkami oświatowymi, które również startują w konkursie. Taka sytuacja pojawiła się m.in. przy Gimnazjum nr 7, gdzie do głosowania na budowę hali przy obiekcie, uzbierano kilka tysięcy głosów. Duża w tym zasługa dzieci, które po prostu „wyszły w miasto” i namawiały mieszkańców do oddania głosu. Takiej „siły przebicia”, niestety, nie będzie miał żaden przysłowiowy Kowalski.

Jak poradził sobie z tym problemem Ratusz? Szkoły i spółdzielnie mieszkaniowe mogą zgłaszać propozycje projektów miękkich (działania kulturalne, sportowe, rekreacyjne, edukacyjne itp), natomiast wyłączone są z zadań inwestycyjnych. Każdy wniosek, który tyczyć się będzie budowy czegokolwiek na terenie placówki oświatowej, automatycznie zostanie odrzucony.

Drugi problem z Budżetem Obywatelskim to utrudniona realizacja tych projektów, które zwyciężyły w głosowaniu. W tym celu została powołana specjalna komisja, której głównym zadaniem będzie precyzyjna wycena danych wniosków. W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego pojawiło się stosowne zarządzenie Prezydenta właśnie w tej sprawie. W nim czytamy m.in.:

Wnioski będą weryfikowane pod wzglęem formalno-prawnym, praktycznej możliwości realizacji zadania w stosunku do planowanych zadań miasta, gospodarności (zgłaszane projekty nie mogą generować kolejnych nakładów inwestycyjnych), możliwości finansowych i technicznych oraz rzetelności szacowanych kosztów.

Poza projektami realizowanymi w pięciu okręgach wyborczych, mieszkańcy mogą wskazać inicjatywy ogólnomiejskie oraz tzw. małe projekty. Na realizację zwycięskich zadań Miasto planuje przeznaczyć 2,5 mln zł – po 400 000 zł na każdy z pięciu okręgów oraz 500 000 zł na inicjatywy ogólnomiejskie. Dodatkowo w każdym z okręgów zostanie wydzielona kwota po 50 000 zł na małe projekty (kwota każdego małego projektu nie może przekraczać 25 000 zł).

Wszyscy mieszkańcy mogą zgłaszać swoje wnioski do 16 czerwca. Jak?

Wniosek można pobrać ze strony internetowej www.budzetobywatelski.elblag.eu lub otrzymać jego wersję papierową w wybranych punktach na terenie miasta:

  • Biuro Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Elblągu (ul. Łączności),
  • Informacja Turystyczna (Ratusz Staromiejski),
  • Referat Obsługi Kierowców (Plac Dworcowy),
  • Referat Świadczeń Rodzinnych (ul. Jaśminowa),
  • Zarząd Budynków Komunalnych (ul. Ratuszowa)
  • spółdzielniach mieszkaniowe - Zakrzewo, Nad Jarem, Sielanka, Za Politechniką
  • Dom Handlowy Jantar, CH Ogrody, CH E.Leclerc,
  • basen CRW „Dolinka”,
  • Szpitale (wojewódzki oraz miejskie przy ul. Komeńskiego i Żeromskiego),
  • PWSZ, EUHE,
  • ESWIP, Uniwersytet III Wieku, Centrum Organizacji Pozarządowych (ul. Zw. Jaszczurczego), Caritas.

Co musi zawierać poprawnie wypełniony wniosek?

  • numer okręgu wyborczego, w którym znajduje się proponowane zadanie lub zaznaczone właściwe pole w przypadku inicjatywy ogólnomiejskiej,
  • nazwę, miejsce realizacji i opis zadania,
  • dane identyfikujące wnioskodawcę (m.in. imię i nazwisko, adres zameldowania, PESEL).

Gdzie po informacje?

  •   ustalenie okręgu wyborczego: strona internetowa www.budzetobywatelski.elblag.eu lub w Departamencie Spraw Obywatelskich, tel. 55 239 30 95 lub 55 239 34 76,
  • ustalenie miejsca realizacji zadania: www.portalmapowy.umelblag.pl lub w Departamencie Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Referat Geodezji i Katastru, pok. 116, tel. 55 237 47 52 lub 55 239 31 15.

Kiedy i gdzie można konsultować wnioski?

  • konsultacje z Wnioskodawcami 24 maja, 31 maja i 7 czerwca w godz. 15.00-16.30 w sali 300 A Urzędu Miejskiego ul. Łączności 1.

Kiedy i gdzie można składać wnioski?

  • do 16 czerwca 2016 roku w wersji papierowej do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Elblągu ul. Łączności 1 lub w wersji elektronicznej na stronie internetowej www.budzetobywatelski.elblag.eu

Co dalej?

  • do 1 sierpnia 2016 roku wnioski będą opiniowane pod względem możliwości realizacji zadania oraz ustalany będzie orientacyjny koszt zadania,
  • do 1 września 2016 – utworzenie  listy projektów do realizacji,
  • od 19 września do 10 października 2016 roku – głosowanie na projekty możliwe do realizacji.

Wszelkie pozostałe informacje można znaleźć na stronie www.budzetobywatelski.elblag.eu

oceń wątek 2 0 zgłoś do moderacji
2016-05-20 19:16 33%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez INWESTYCJA_OGÓLNOMIEJSKA
INWESTYCJA OGÓLNOMIEJSKA: Proponuje poszerzenie ul. Żeromskiego od Bema do Asnyka o jeden pas z wydłużeniem lewoskrętu w Bema w dół i udrożnieniem prawoskrętu w górę Bema. Częsty widok chce ktoś jechać z Żeromskiego w prawo ale auta skręcające w lewo blokują mu dojazd mimo zielonego w prawo. Miejsce jest a i chodnik i może ścieżka rowerowa po stronie Asnyka się zmieści. Pracuję w Elblągu, niestety nie jestem jeszcze tutaj zameldowany, więc kto może niech składa wniosek.
odpowiedz oceń post 2 4 zgłoś do moderacji
2016-05-21 01:24 0%
2
odpowiedziano ponad rok temu przez rety
Co za bzdety...
oceń post 0 3 zgłoś do moderacji
2016-05-20 20:49 20%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez mama
Bardzo potrzebny jest plac zabaw dla dzieci, taki jak jest w Pasłęku !!!
odpowiedz oceń post 1 4 zgłoś do moderacji
2016-05-21 00:04 60%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez Od dupy strony
U mnie w pracy w CH OGRODY nie ma wniosków do B.O. postawiono przy wejściu na Carrefour niepozorny banerek,ledwie widoczny. Ludzie pytają,a wniosków nie ma.
odpowiedz oceń post 3 2 zgłoś do moderacji
2016-05-21 10:30 33%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez realista
nie chcę placu zabaw ale niech miasto chociaż da piasek do piaskownic żeby dzieciaki miały się w czym bawić .
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2016-05-21 12:55 50%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez t5t
Dzielnice gdzie są domki i niewielkie budynki nie mają żadnych szans np. z Zawadą gdzie w wielkich blokowiskach mieszka po kilka tysięcy osób.
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2016-05-21 13:40 86%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez fachowiec
Zachęcam do głosowania na postawienie parkomatu dla urzędasów pod UM. No chyba, że odrzucą wniosek pod byle pretekstem ;)
odpowiedz oceń post 12 2 zgłoś do moderacji
2016-05-22 18:46 50%
8
odpowiedziano ponad rok temu przez frania
Jestem za, to bardzo dobry pomysł. A urzędasom trochę ruchy przyda się.
oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.