najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Bartłomiej Ryś
2014-07-17 07:00 93%

Co tam, Panie, na elbląskich ulicach słychać?

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

Odnoszę wrażenie, jako kierowca, który dużo jeździ po elbląskich drogach, że pomimo poszerzenia ulic i przeprowadzonych remontów w dalszym ciągu Elbląg jest bardzo zakorkowany. Czy to były nietrafione inwestycje, czy po prostu mamy tak dużo samochodów? Spróbujmy odpowiedzieć na to pytanie.

Gdy remonty Browarnej, Nowowiejskiej, 12-lutego ruszyły Elbląg stanął. Jak wyglądało miasto w tamtym okresie możemy podpatrzeć na zdjęciach z systemu Street View. Główne ulice były jednym wielkim placem budowy. Problemy mieli nie tylko kierowcy, ale również piesi oraz rowerzyści. Narzekania nie było końca. Remonty się przedłużały, a kierowcy dalej klnęli pod nosem.

Ale po kilku latach wreszcie doczekaliśmy się końca robót drogowych. Miało być lepiej, wygodniej, korki miały być mniejsze, a przejazd przez miasto szybszy. Odnoszę wrażenie, że tak nie jest. Dlaczego? Już śpieszę z wytłumaczeniem.

Spójrzmy na Armii Krajowej. Poruszamy się w stronę Starego Miasta. Skręcamy w lewo – sygnalizacja świetlna. Ile pojazdów się zmieści przed sygnalizatorem? Trzy, cztery, pięć? To maksimum. Korki tworzą się już teraz, a przecież sygnalizacja nie została jeszcze uruchomiona.

Skręćmy z Armii Krajowej w prawo. Dojeżdżamy do sygnalizacji przy klubie Insect. Czerwone – stoimy. Przejeżdża tramwaj – stoimy nadal. Ruszają auta z przeciwległej strony – my stoimy. Po kilkudziesięciu sekundach światła zmieniają się – ruszamy! Ale korek za nami jest już tak długi, że niekiedy sięga aż Armii Krajowej.

W dalszym ciągu ul. Robotnicza w godzinach szczytu stoi. W dużym stopniu ruch usprawni dokończenie modernizacji ul. Browarnej. Z drugiej strony nie spodziewam się cudu. Kierowcy mają dość jeżdżenia po Dąbka, gdzie rzeczywiście są dwa pasy ruchu, ale co chwila zatrzymujemy się na sygnalizacji świetlnej, która w ogóle nie jest synchronizowana. Więc jedziemy Robotniczą. I dojeżdżamy do skrzyżowania z Brzeską. A właściwie dotaczamy się – korek jest tam bardzo duży.

Gdy wracam z pracy korek zaczyna się już na moście Unii Europejskiej. Z prędkością żółwia dojeżdżam do nowego ronda, na którym nadal brakuje namalowanych pasów, więc kierowcy jeżdżą jak chcą. Jeżeli mamy pecha i trafimy na przejeżdżający przez rondo tramwaj to stoimy kolejne kilkadziesiąt sekund. Światło czerwone świeci się nawet gdy tramwaj jest już daleko poza skrzyżowaniem.

12-lutego obok Świata Dziecka. Ruszamy spod świateł obok Światowidu. Po chwili hamujemy przy banku ING. Ruszamy i znów hamujemy obok Biedronki przy byłym Feniksie. I tak w kółko – synchronizacji zero.

Natomiast Nowowiejska jest pusta. Kierowcy jadą tam falami, najczęściej od strony Światowidu. Nie wierzycie? Sprawdźcie naszą kamerę internetową i przypatrzcie się kilka minut. Nowa nawierzchnia, szeroga droga, ale po prostu pusta.

Absurdów drogowych jest w Elblągu na pęczki. Najlepiej znają je sami kierowcy, którzy codziennie jeżdżą do pracy, szkoły, po dzieciaki. Czy te wszystkie inwestycje drogowe są nietrafione? Nie! To diabeł tkwi w szczegółach. W tym szczególnym przypadku – w synchronizacji sygnalizacji świetlnej.

oceń wątek 13 1 zgłoś do moderacji
2014-07-17 09:58 67%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez noname
jedyna nadzieja że zmienią synchronizacje świateł, najgorszy rozwiązanie to wspomniane światła po skręcie w lewo z Armii Krajowej, gdyby przejście było parę metrów dalej, bliżej ul. Garbary.
odpowiedz oceń post 6 3 zgłoś do moderacji
2014-07-17 15:24 57%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez e-g,1960
Gdzie całkiem nowe drogi ? Dlaczego brak zjazdu z 7 na Zatorze ? Dlaczego nadal brak przejazdu np. ul. 13epplot /podchorąźych / w dwóch kierunkach ?
odpowiedz oceń post 4 3 zgłoś do moderacji
2014-07-17 19:20 67%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez marysia
Właśnie tak jest, źe brak nowych dróg i zła organizacja kierowaniem światłami. Tymi światłami zarządzają ''inźynierowie '' których nie chcirli np. w Anglii. Prsujźyjcie się prz3jściu dla pieszych : Teatralna , Królewiecka, 12 Lutego. To jest '' światowe rozwiązanie ''
odpowiedz oceń post 4 2 zgłoś do moderacji
2014-07-18 19:39 25%
4
odpowiedziano ponad rok temu przez prof-mniodek
Weź kobieta wróć do szkoły podstawowej i naucz się pisać po polsku
oceń post 1 3 zgłoś do moderacji
2014-07-22 21:03 50%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez drogowiec
A sygnalizacja świetlna prawoskrętu z ul Grunwaldzkiej w Mickiewicza już ponad pół roku niesprawna, a gdzie jest zarząd dróg UM. Same nieroby tam pracują trzeba przewietrzyć ten wydział panie Prezydencie.
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.