Co wyróżnia Elbląg spośród innych miast? Starówka? Pasaż przy ul. Hetmańskiej? Nie mamy takiego miejsca, które mogłoby być wizytówką naszego miasta. Czy zostanie nim wyremontowany bulwar przy rzece Elbląg?
Nowe nabrzeże robi wielkie wrażenie. Bulwar Zygmunta Augusta nad rzeką Elbląg jest już oddany do użytku mieszkańców i turystów. Nabrzeże jest przygotowane do cumowania statków i jachtów, które mogą wpływać do tej części Portu Morskiego w rejonie Starego Miasta.
Wschodni brzeg rzeki jest jednym z ulubionych miejsc wypoczynku, dlatego elblążanie z widoczną radością przyjęli ukończenie inwestycji, która trwała ponad 2 lata. Czy ten rejon miasta stanie się wizytówką elblążan? O to postanowiliśmy zapytać spacerujących w niedzielę mieszkańców miasta.
- Z dużą ciekawością przyjęłam informację o zakończeniu remontu. Mieszkam na Zawadzie i rzadko tu przyjeżdżam. Jednak teraz widzę, że to będzie jedno z moich ulubionych miejsc do spacerów – mówi 24 letnia Magda.
Joanna, mieszkanka Śródmieścia, odpoczywa na ławce przy rzece, słuchając muzyki. - Miejsce świetne. Ma swój klimat. Dużo zieleni, ławeczki. Niedaleko Tawerna. Z tymi dwoma mostami wygląda kapitalnie. Będę tu odpoczywała częściej – mówi.
Jadwiga Krzysztofik spacerowała z trzema gośćmi z Łodzi. Jak nam opowiadali, miasto zrobiło na nich duże wrażenie. - Byliśmy tu wczoraj wieczorem. Po zmroku bulwar wygląda niesamowicie – mówi Andrzej Zbierz z Łodzi. – Dużo zieleni macie, parki, pełno kwiatów. Blisko nad morze i na Wysoczyznę. Elbląg jest rozkopany, ale to dobrze. Bo to świadczy, że miasto się modernizuje. Myślę, że ten bulwar może być wizytówką tego miasta.
Arek i Jolanta przyjechali rowerami. Po to, aby obejrzeć wyremontowane nabrzeże. - Bardzo ładnie. Przedtem rzadko chodziliśmy nad samą rzekę. Teraz to się zmieni. Robimy zdjęcia bo chcemy pokazać znajomym. Pochwalić się Elblągiem – mówi Jolanta. – Gdyby jeszcze nie to bezrobocie, miasto byłoby wspaniałym miejscem do życia.
Bulwar jest zmodernizowany na długości ponad 200 metrów, łączy dwa zrekonstruowane mosty zwodzone nad rzeką Elbląg. Cała inwestycja kosztowała 40 milionów złotych, 3/4 kosztów pokryła Unia Europejska.