najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Elbląg. Zaproszenie do konsultacji w sprawie autobusów zeroemisyjnych
2019-01-09 11:55 100%

Elbląg. Zaproszenie do konsultacji w sprawie autobusów zeroemisyjnych

rozpoczęty ponad rok temu przez Grażyna Wosińska

Do 25 stycznia elblążanie mogą zgłaszać uwagi do dokumentu zawierającego informacje o wynikach: „Analizy kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych dla Gminy Miasto Elbląg”, która wykazała brak korzyści ze stosowania nowoczesnego taboru. Szczegóły tutaj na Elbląg konsultuje. 

Do „Planu zrównoważonego rozwoju  publicznego transportu zbiorowego dla Gminy Miasto Elbląg na lata 2017-2030” została wprowadzona zmiana, która wynika z ustawy  o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Chodzi o to, że gdy liczba mieszkańców przekracza 50 tys. to autobusy zeroemisyjne muszą stanowić 30 procent wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej. Przepis wchodzi w życie 1 stycznia 2028 roku. Jednak nie od razu: od dnia 1 stycznia 2021 r. – 5%; od dnia 1 stycznia 2023 r. – 10%; od dnia 1 stycznia 2025 r. – 20%.

Pomimo spełniania kryterium demograficznego, jednostka samorządu terytorialnego może uniknąć tych obowiązków, gdy sporządzona przez nią analiza kosztów i korzyści wykaże brak korzyści użytkowania autobusów zeroemisyjnych. 

Taka analiza została wykonana.

Zidentyfikowano w niej dwa możliwe do zastosowania scenariusze wymiany taboru: 
1. wariant 1 konwencjonalny – w którym założono kontynuację dotychczasowej polityki wykorzystywania w komunikacji miejskiej taboru zasilanego olejem napędowym;
2. wariant 2 elektryczny – w którym założono sukcesywne wprowadzanie taboru z bateryjnym zasilaniem elektrycznym, w celu spełnienia wymogów określonych ustawą o elektromobilności.

W analizie zaproponowano do obsługi taborem zeroemisyjnym w pierwszej kolejności linię 7, a następnie linie 13 i 17. W dalszej kolejności zaproponowano do obsługi taborem zeroemisyjnym linię 9, a w następnym etapie – elektryfikację linii 8 i 19.
Na powyższych liniach przewidywane jest wykorzystanie pojazdów elektrycznych. Termin rozpoczęcia eksploatacji taboru zeroemisyjnego określono wstępnie na 2026 r. Termin ten może ulec zmianie w zależności od wyników kolejnej analizy kosztów i korzyści, która zostanie opracowana do końca 2021 r.

Analiza wykazała brak korzyści ze stosowania taboru zeroemisyjnego, a zatem i brak obowiązku jego stosowania. Z uwagi na konieczność eksploatacji większej liczby autobusów w wariancie elektrycznym, porównanie wypadło wyjątkowo niekorzystnie. Dopiero spadek cen autobusów elektrycznych o 86%, co jest nierealne – powoduje, że wartość wskaźnik ENPV jest korzystniejsza dla wariantu 2 – elektrycznego, w porównaniu do wariantu 1 – konwencjonalnego.
 

Projekt zmiany do Planu Transportowego został wyłożony do publicznego wglądu:

W wersji papierowej:
w siedzibie Urzędu Miejskiego w Elblągu ul. Łączności 1, Budynek główny "B", II piętro, pokój 239 (godziny pracy Urzędu poniedziałek, środa, czwartek: 730 – 1530,  wtorek: 730 – 1630, piątek: 730 – 1430), tel. 55 239 32 56; 
W wersji elektronicznej:
w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Elblągu http://um-elblag.samorzady.pl/, na Platformie Konsultacji Społecznych http://konsultacje.elblag.pl.eu/;http://konsultacje.elblag.eu/

oceń wątek 1 0 zgłoś do moderacji
2019-01-09 12:56 60%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez Szkoda czasu i zachodu na piedoły.
Z tych pseudo=konsultacji NIC nie wynika. I tak Górecki zrobi jak zechce.
odpowiedz oceń post 3 2 zgłoś do moderacji
2019-01-09 13:35 20%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez Janos
Nareszcie ktoś rozsądnie podszedł do pojazdów z napędem elektrycznym
odpowiedz oceń post 1 4 zgłoś do moderacji
2019-01-09 14:30 50%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez gość
"Jazda" tramwajem to jest skandal. Cyrk! Żeby człowiek nie mógł dojechać do pracy bo się gruchot zepsuje. Kto nadzoruje ten burdel?
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2019-01-09 18:47 0%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez jjjjjjjjjjjjjjjjjj
Elbląg to jakiś fenomen na skalę kraju. W wielu miastach zaczynają inwestować w pojazdy elektryczne, a w Elblągu nie widzą korzyści. A zmniejszanie zanieczyszczenia miejskiego powietrza to nie jest wystarczająca korzyść?
odpowiedz oceń post 0 3 zgłoś do moderacji
2019-01-09 18:56 0%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez ŻENADA
Elbląg nie widzi sensu w autobusach elektrycznych, a tym czasem nawet w małym Malborku zamierzają kupić pierwsze 5 autobusów elektrycznych.
odpowiedz oceń post 0 3 zgłoś do moderacji
2019-01-09 20:15 33%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez ksamol
Plany genialne. Niektóre linie autobusowe mają 380 kilometrów.Zasięg autobusu zeroemisyjnego jak na razie wynosi 250 km (latem). A na reszte zabraknie pradu. I czego oni tak się podniecają?
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.