najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Marcin Pszczółkowski
2014-02-01 09:26 100%

Groźne skrzyżowanie. Tu dochodzi do wielu wypadków

rozpoczęty ponad rok temu przez Marcin Pszczółkowski

Skrzyżowanie to łączy aż trzy bardzo ruchliwe ulice – Robotniczą, Brzeską i Piłsudskiego. Bardzo często dochodzi tu do kolizji drogowych i wypadków. Także tragicznych w skutkach. Kierowcy wskazują, że to jedno z najbardziej niebezpiecznych krzyżówek w naszym mieście Czy wypadkom i kolizjom można zapobiec?

Praktycznie nie ma miesiąca, aby na skrzyżowaniu ulic Robotniczej, Brzeskiej i Piłsudskiego nie doszło do kolizji drogowej czy wypadku. Jeden ze strażaków, który brał udział w akcji podczas wypadku z udziałem taksówkarza stwierdził, że w jego ocenie to jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w naszym mieście.

To zdanie potwierdzają kierowcy pytani przez nas. - Al. Piłsudskiego spada lekko w dół. Tu krzyżują się dwie mocno oblężone ulice – Robotnicza oraz Brzeska. Ponadto dochodzi też sytuacja, że kierowcy, którzy chcą skręcić w lewo lub prawo, muszą ustąpić pierwszeństwa pieszym, którzy w tym czasie mają też zielone światło na ulicach pobocznych. Na tym skrzyżowaniu trzeba bardzo uważać. Jak wiadomo kierowcy się zawsze spieszą i chcą szybko opuścić zakorkowane ulice i to skrzyżowanie. Stąd bardzo często dochodzi do wypadków. Może gdyby w tym samym czasie piesi nie mieli zielonego światła, byłoby bardziej bezpiecznie? – zastanawia się Michał, kierowca jednej z korporacji taksówkarskiej.

Piesi też się spieszą. Udają się w dni targowe na rynek i z niego wracają. Często przechodzą na czerwonym świetle lub również w miejscach niedozwolonych.

- Światła przy przejściu dla pieszych na ul. Robotniczej, koło zejścia z Targowiska Miejskiego, za szybko się zmieniają. Zielone dla pieszych zapala się dosłownie na kilka sekund. Nic więc dziwnego, że ludzie z ciężkimi siatkami, często przebiegają jeszcze na czerwonym – mówi Zdzisław Markiewicz, mieszkaniec ul. Okrzei.

Postanowiliśmy zapytać Urząd Miejski w Elblągu, czy jest szansa na poprawę bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu.

Przedstawiamy odpowiedź miasta: Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Robotniczej-Brzeskiej-Piłsudskiego funkcjonuje od roku 2003 w stałym cyklu dwufazowym. Czas wyświetlania sygnału ogólnego (S-1) dla kierunku głównego Piłsudskiego-Brzeska jest przez 54s , a następnie dla wlotów podporządkowanych z ul. Robotniczej przez 35s. W czasie wyświetlania sygnału zielonego dla kierunku głównego przez 44s czynne są przejścia dla pieszych przechodzących przez ul. Robotniczą , a w czasie wyświetlania sygnału dla kierunku podporządkowanego czynne są przejścia przez ul. Brzeską i Piłsudskiego.

Na trzech wlotach tego skrzyżowania dopuszczone są dla pojazdów samochodowych również warunkowe prawoskręty wyrażone sygnalizatorami typu S-2 (czas ich wyświetlania wynosi od 53-62s). Na podobnych zasadach pracuje w mieście większość nieprzebudowanych po 2009 r. sygnalizacji. Zmiany zasad i czasu wyświetlania poszczególnych sygnałów jest możliwy do realizacji np. poprzez wprowadzenie wyodrębnionej fazy tylko dla ruchu pieszego, ale trzeba pamiętać, że przedmiotowe skrzyżowanie pracuje w systemie skoordynowanym ze skrzyżowaniem na ul. Płk. Dąbka-Piłsudskiego i Robotnicza - Okrzei. Tym samym szacunkowy koszt zmian wzrasta nam trzykrotnie i może kosztować ok. 15 000 zł. Wyodrębniona faza tylko dla pieszego może jednocześnie oznaczać: dla pieszego dłuższy okres oczekiwania pieszego na możliwość przejścia przez dwie jezdnie, a dla kierowcy dłuższy czas oczekiwania na przejazd przez skrzyżowanie.

Czas na ewentualne zmiany, czy to programów pracy sygnalizacji świetlnych, czy niezbędnych przebudów skrzyżowań będzie po roku 2014/2015- po zakończeniu w centrum miasta inwestycji drogowych i przywróceniu podstawowych relacji ruchowych, i po otrzymaniu nowych wyników średniodobowych pomiarów natężeń ruchu, które wskażą miejsca najpilniejszych, niezbędnych zmian.

oceń wątek 8 0 zgłoś do moderacji
2014-02-01 10:01 0%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez pięter
jakie szkolenie w szkołach nauki jazdy takie wyniki na skrzyżowaniu. Cchyba, że kierowca bmw ale to już inna historia . Czasem także kierowcy z nbr ,nbe itp. nie zauważają znaków .
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2014-02-01 11:45 75%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez nanana
"Na tym skrzyżowaniu trzeba bardzo uważać. " - a przepraszam bardzo, na którym skrzyżowaniu nie trzeba uważać? Wypowiedź tego czytelnika jest bez sensu kompletnie.
odpowiedz oceń post 6 2 zgłoś do moderacji
2014-02-01 12:01 64%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez wiza
Wszystkie problemy, które należy rozwiązywać na bieżąco pan Wilk przekłada na terminy po / wyborach w 2014 r. /. Pobyt pana Wilka w Ratuszu, to czas stracony i dla mieszkańców i dla Elbląga, czyż nie tak!?
odpowiedz oceń post 7 4 zgłoś do moderacji
2014-02-01 13:14 50%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez mayk
Zrobić rondo z dużą górką w środku aby było widać tylko pierwszy wjazd z lewej strony.
odpowiedz oceń post 3 3 zgłoś do moderacji
2014-02-01 13:49 33%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez Kierownik pojazdu
można zamontować sygnalizatory do lewoskrętów ale wtedy należy przebudować skrzyżowanie i dobudować dodatkowe pasy do jazdy w lewo . Od strony Dąbka pas do skrętu w lewo jest a na Robotniczej i Brzeskiej brak. Budowniczy wszystkich skrzyżowań łączcie się i myślcie tak jakbyście to Wy mieli bezpiecznie, bezkolizyjnie jeździć po nich.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2014-02-01 14:46 50%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez xxx
Przejeżdżam tamtędy co najmniej raz dziennie od 7 lat i nie widziałem tam żadnego wypadku. Nie uważam tego skrzyżowania za niebezpieczne.
odpowiedz oceń post 6 6 zgłoś do moderacji
2014-02-01 14:53 29%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez mayk
Koło Carrfura na ogólnej też jest pas lewo skrętu i dalej się tu tłuką bo zapalą się światła na wprost i chwila nieuwagi i pojedzie w lewo.
odpowiedz oceń post 2 5 zgłoś do moderacji
2014-02-01 20:49 40%
8

odpowiedziano ponad rok temu przez Alfred
To nie skrzyżowanie jest niebezpieczne. Niebezpiecznych mamy kierowców lub raczej pseudokierowców, którzy są niedouczeni przez pseudoinstruktorów, a lewoskręt dla nich to wielkie wyzwanie. Niech lepiej nie wyjeżdżają do Trójmiasta, bo tam dla nich jest wszystko niebezpieczne.
odpowiedz oceń post 2 3 zgłoś do moderacji
PPHU SZAFRAN
2014-02-01 22:16 25%
9

odpowiedziano ponad rok temu przez PWN
Piszemy Al. (wielką literą), jeśli jest to skrót słowa Aleje, oraz al. (małą literą), jeśli jest to skrót słowa aleja. Tak więc Al. Niepodległości to Aleje Niepodległości, natomiast al. Niepodległości to aleja Niepodległości. Czyli w Elblągu nie ma Al. Piłsudskiego, Al. Grunwaldzkiej, Al. Odrodzenia. W ogóle w Elblągu nie ma ani jednej Al. Jest natomiast al. Piłsudskiego, al. Grunwaldzka, al. Odrodzenia, itp, itd.
odpowiedz oceń post 1 3 zgłoś do moderacji
2014-02-01 22:49 29%
10

odpowiedziano ponad rok temu przez Głos rozsądku
Przebudowa może kosztować ok. 15 000 zł, a jaką cenę ma ludzkie życie?
Pan Wilk lekką ręka wydaje pieniądze np. na biuletyn, a może by tak zrezygnować z tej tuby propagandowej i przeprogramować za te pieniądze oba skrzyżowania?
odpowiedz oceń post 2 5 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.