najwięcej postów 60 dni | najwięcej postów | ostatnio dodane | najlepiej oceniane | najlepiej oceniane 60 dni | ostatnio dodane odpowiedzi |
data dodania | ocena |
2014-04-20 10:36 | 100% |
Elbląskie tramwaje to środek komunikacji miejskiej z wieloletnią tradycją. Jak podaje Wikipedia jest drugim w kolejności, najstarszym systemem tramwajów elektrycznych. Przyjrzeliśmy się zasadom rekrutacji na motorniczego w elbląskiej spółce. Ile kosztuje kurs i czy trudno go zdać?
Elbląskie tramwaje zostały uruchomione w roku 1895. W latach poprzednich zawód motorniczego był bardzo prestiżowym zajęciem, wyróżniającym się na tle innych. W zawodzie przestali pracować wyłącznie mężczyźni – po zniesieniu wymogu posiadania wykształcenia o kierunku elektromechanicznym lub elektromontera panie wróciły za stery tramwai. Jak dziś wygląda proces rekrutacji na to stanowisko?
Nie każdy może zostać motorniczym. Aby zostać dopuszczonym do kursu trzeba spełnić kilka formalnych wymogów. Kandydat lub kandydatka musi mieć przynajmniej 21 lat, nie może być karany, powinien posiadać wykształcenie średnie. Przed rozpoczęciem kursu odpowiedni stan zdrowia kandydata (badania psychologiczne i lekarskie) musi zostać potwierdzony przez lekarza-specjalistę. Kandydat musi również posiadać prawo jazdy kat. „B”.
Kurs na motorniczego trwa około trzech miesięcy i jest uzależniony od ilości uczestników szkolenia. Nabór kandydatów na kurs w zakresie „Pozwolenia na kierowanie tramwajem” poprzedzony jest informacją umieszczoną w tramwajach. Koszt kursu kształtuje się na poziomie 4.000 zł. Do tego trzeba doliczyć koszty badań lekarskich oraz opłaty za egzamin końcowy. Jak informuje nas inż. Ryszard Murawski, zastępca dyrektora w spółce Tramwaje Elbląskie, chętnych było bardzo dużo – około 6 osób na jedno stanowisko. Obecny kurs rozpoczął się dnia 18 marca br. i uczestniczy w nim 6 osób.
Czy po kursie jest praca? Jak najbardziej. Absolwenci po zdaniu egzaminu państwowego z wynikiem pozytywnym w WORD Elbląg są zatrudniani w elbląskiej spółce, oczywiście na stanowisku motorniczego tramwaju.
Faktem jest, że praca do łatwych nie należy. Odpowiedzialność za przewożone osoby, brak pojęcia „dzień wolny od pracy”, częste kłótnie z pasażerami na tematy przeróżne – odporność psychiczną dany kandydat musi mieć na najwyższym poziomie. Natomiast zarobki motorniczego w elbląskiej spółce kształtują się na poziomie około 1600 zł za miesiąc pracy.
oceń wątek 7 0 | zgłoś do moderacji |
2014-04-20 21:38 | 63% |
oceń post 5 3 | zgłoś do moderacji |
2014-04-20 22:39 | 17% |
oceń post 1 5 | zgłoś do moderacji |
2014-04-21 09:26 | 57% |
oceń post 4 3 | zgłoś do moderacji |
2014-04-20 23:42 | 56% |
oceń post 5 4 | zgłoś do moderacji |
2014-04-21 15:42 | 33% |
oceń post 1 2 | zgłoś do moderacji |
dodaj odpowiedź |
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. |