najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
eijk
2016-06-08 14:03 100%

Jest informacja. Programu brak. Co z inwestycjami kolejowymi?

rozpoczęty ponad rok temu przez Informacja prasowa

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa w odpowiedzi na interpelację posła Jacka Protasa przygotowało informację w sprawie inwestycji kolejowych na Warmii i Mazurach. W resorcie przedłużają się prace nad aktualizacją programu kolejowego. Może to skutkować opóźnieniami w realizacji poszczególnych przedsięwzięć, a nawet rezygnacją z niektórych z nich.

- Krajowy Program Kolejowy gotowy był już w 2015 roku i jego zapisy są korzystne dla województwa – tłumaczy Jacek Protas. – Region przez lata czekał na gruntowną modernizację infrastruktury kolejowej, a przygotowany dokument zakłada modernizację czterech ważnych linii kolejowych w regionie. Kolejne dwa odcinki są na liście rezerwowej. Radykalne zmiany w programie mogą oznaczać fiasko tych planów.

W przekazanej informacji ministerstwo prezentuje postęp pracy nad poszczególnymi projektami, zastrzega jednak że „decyzja o ewentualnej dalszej realizacji projektu wraz z wyborem wariantów do realizacji” nastąpi po spłynięciu analiz kosztów i korzyści. Część z tych dokumentów ma być gotowa w lipcu. Część zapisów rodzi pytania.

- Dziwi brak planowanego terminu rewitalizacji linii 221 Gutkowo – Braniewo, na którą samorząd województwa przeznaczył środki w Regionalnym Programie Operacyjnym – mówi poseł Jacek Protas oceniając informacje – To bardzo ważna inwestycja dla rozwoju Warmii i aktywizacji jej miast. Dodatkowo może mieć w przyszłości duże znaczenie międzynarodowe. Modernizacja linii stwarza możliwości uruchomienia stałego połączenia kolejowego do Kaliningradu, co pobudziłoby z pewnością ruch handlowy i turystyczny z Obwodem. Wątpliwości może budzić też zakres modernizacji linii Jabłonowo-Iława-Olsztyn-Korsze.

Do 2021 roku resort zakłada odnowę odcinków w okolicach Jabłonowa Pomorskiego oraz Iława-Olsztyn. Ministerstwo nie informuje o planach dotyczących odcinka Olsztyn-Korsze. W przypadku odcinków Działdowo-Olsztyn oraz Szczytno-Pisz inwestycje rozpoczną się najwcześniej w II kw. 2018 roku i zakończą się w połowie 2020 roku.

Prace nad aktualizacją Krajowego Programu Kolejowego przedłużają się, choć jeszcze w marcu wiceminister Stomma zapewniał, że zarys programu zostanie zaprezentowany do połowy roku. Teraz mowa jest o drugiej połowie roku. - Projekty, zwłaszcza te unijne, mają określone terminy realizacji i aby pieniądze nie przepadły należy się śpieszyć z ich wprowadzaniem – mówi Jacek Protas. – Odrzucenie poprzedniej wersji Programu i rozpoczęcie procesu aktualizacji może skutecznie wyhamować proces inwestycyjny. Z perspektywy regionu ważne jest, aby nie doprowadziło to do wyłączenia z programu części inwestycji.

 

 

oceń wątek 2 0 zgłoś do moderacji
2016-06-08 20:12 75%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez jesiotr
No, czyli JAK ZWYKLE praktycznie same inwestycje dla obszczyna a dla Elbląga g...o. Tak wlaśnie wyglada "rozwój" województwa szuwarowo-bagiennego wedlug obszczyna...
odpowiedz oceń post 6 2 zgłoś do moderacji
NoName
2016-06-08 23:02 50%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez Nodf
Temu panu już podziękujemy
odpowiedz oceń post 3 3 zgłoś do moderacji
2016-06-09 07:54 40%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez bugi
gdzie byłes przez osiem lat faryzeuszu, kłamczuchu, zejdź ze sceny specjalisto od podgrzewania wody,
elblążanie obudźcie się , wkrótce opinia dowie się czy czasami ten pan nie był wybrany w wyniku ostracyzmu politycznego
odpowiedz oceń post 2 3 zgłoś do moderacji
2016-06-09 09:32 20%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez eret
jedyny poseł z naszego regionu o którym coś slychać i coś robi.
odpowiedz oceń post 1 4 zgłoś do moderacji
2016-06-09 11:00 50%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez Do_pomorskiego
I znów to samo. Jak coś trzeba dać to Elbląg pominięty. Jak trzeba odebrać to nagle Elbląg jest solidarnie częścią tzw. Warmii i Mazur. i też musi się składać albo dzielić się dotacjami. Tak już od 17 lat. "Stolica" nadrabia cywilizacyjne zaległości z pieniędzy przeznaczonych na cale województwo. Zresztą widzieliśmy to już na przykładzie lotniska Szymany, budowanego tak na prawdę tylko na potrzeby Olszczyna. Pytanie tylko czemu władze Elbląga siedzą cicho i chowają głowę w piasek zamiast np. walczyć o rewitalizację połączenia Królewiec - Elbląg.
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2016-06-10 20:04 33%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez mat99
Można się było tego spodziewać. lepiej bulić kasę na ojczulka dyrektorka, niż na inwestycje prorozwojowe.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2016-06-12 13:52 0%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez Maciek z Lublina
Zrobienie drugiego toru na szlaku : Bogaczewo - Elbląg przez Morąg i Pasłęk jest oczywistością , zwłaszcza w kontekście już potwierdzonego przekopania Mierzei Wiślanej i związanego z tym wzmocnienia elbląskiego portu ...
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.