najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Redakcja elblag.net
2014-10-31 21:25 70%

Jest porozumienie w sprawie Wisły i… kanału przez Mierzeję

rozpoczęty ponad rok temu przez Redakcja elblag.net

Marszałkowie pięciu województw będą ze sobą współpracowali w sprawie przywrócenia warunków do żeglugi na Wiśle. Wśród nich jest też województwo warmińsko-mazurskie. Porozumienie w tej sprawie dotyczy także poparcia dla idei budowy kanału przez Mierzeję.

Międzynarodowa Droga Wodna E 40 (MDW E40) łączy ze sobą porty trójmiejskie Wisłą z Warszawą i dalej przez Białoruś i Ukrainę biegnie aż do Morza Czarnego. Podczas Sejmiku Żeglugi Śródlądowej, który w 2013 roku odbył się w Elblągu zostało podpisane porozumienie na rzecz współpracy w rozwijaniu tej drogi wodnej.

- Wisła, która jest częścią MDW E40 nie leży wprawdzie w obrębie naszego województwa, ale jej wykorzystanie dla transportu wodnego ma ogromne znaczenie dla Zalewu Wiślanego i rozwoju portu w Elblągu – stąd nasza aktywność na rzecz wykorzystania walorów tej rzeki – wyjaśnia Marszałek Jacek Protas.

29 listopada w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą został podpisany list intencyjny w sprawie wspólnych działań nad rewitalizacją polskiego odcinka MDW E40. Porozumienie obejmuje poparcie dla dwóch kierunków działań wykraczających poza samą Wisłę. Jednym jest współpraca ze partnerami z Białorusi i Ukrainy, drugim budowa kanału przez Mierzeję.

- Kanał przez Mierzeję ma ogromne znaczenie dla Wisły. Mamy dokumenty prognostyczne, które mówią o popycie na przewozy transportowe na Wiśle w wielkości ok. 4, 5 mln ton rocznie, które po wybudowaniu kanału przez Mierzeję wzrastają do pułapu 5, 5 mln ton. Dodatkowo otwiera się nowy, perspektywiczny kierunek transportowy. To wymiernie podnosi opłacalność inwestowania w przewozy na Wiśle i budowę samego kanału przez Mierzeję – wyjaśnia Jerzy Wcisła, dyrektor Biura Regionalnego w Elblągu.

Jerzy Wcisła jest przedstawicielem marszałka w zespołach działających na rzecz międzynarodowych dróg wodnych w Polsce.

Województwo warmińsko-mazurskie jest związane porozumieniami na rzecz rozwoju dróg wodnych w Polsce z sześcioma województwami: lubuskim, wielkopolskim, lubelskim, mazowieckim, kujawsko-pomorskim i pomorskim. - Wszystkie porozumienia naszego województwa, dotyczące rozwoju dróg wodnych w Polsce, zakładają budowę kanału przez Mierzeję. To naturalny warunek naszego zaangażowania w tą sprawę. Kanałowi potrzebne są żeglowne rzeki, rzekom potrzebny jest kanał i wszyscy tą zależność dostrzegają – mówi Jacek Protas.

Jolanta Małkowska
Biuro Regionalne w Elblągu


Na zdjęciu: podpisywanie przez marszałków Listu w sprawie współpracy na rzecz MDW E40. W środku Marszałek Jacek Protas.

oceń wątek 7 3 zgłoś do moderacji
NoName
2014-10-31 23:33 67%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez NoName
Kiełbacha wyborcza
odpowiedz oceń post 6 3 zgłoś do moderacji
2014-11-01 07:47 33%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez jaPolak
Dziś komentarze polityczne nie będą publikowane - redakcja.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2014-11-02 22:57 33%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez Bob
Widze ze polityka lokalna Pisu jest zauwazalna wszedzie i maa swoje pozytywne skutki to swidczy o klasie polityki horyzontalnej PISu i Jerzego Wilka
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2014-11-03 21:31 33%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez kazik
Dajcie mi papier a podpiszę 1000 takich listów
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2014-11-04 08:18 33%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez Lit-r
Nie łudźmy się. Przekop przez mierzeję nie powstanie. Czynniki ograniczające:
1) warunki ekologiczne
2) duża polityka
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.