Studenci PWSZ przy ul. Czerniakowskiej zaalarmowali nas, że budynek ten nie jest przystosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W rozmowie z absolwentami, którzy studiowali z niepełnosprawną kobietą, słyszymy między innymi o tym, że koledzy musieli wnosić jej wózek na wyższe kondygnacje.
- Koledzy musieli wnosić ciężki wózek koleżanki na wyższe piętra, bo mimo naszych próśb, zajęcia rzadko odbywały się na parterze. Opiekunka roku pisała prośby w naszym imieniu, jednak przez cały czas studiów nie doczekaliśmy się ani windy, ani planu zajęć udogadniającego niepełnosprawnej koleżance dotarcie do sali wykładowej – skarży się nasza czytelniczka, pragnąca pozostać anonimową. Dowiedzieliśmy się również, że dziewczyna w pewnym momencie przestała prosić o pomoc, gdyż w odbiorze koleżanek było to dla niej zbyt krępujące. Czekała, aż koledzy sami tę pomoc zaoferują.
Aby wyjaśnić czy faktycznie istnieje potrzeba zmodernizowania budynku w taki sposób, by niepełnosprawni mogli czuć się bardziej komfortowo, skontaktowaliśmy się z pracownikami Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej.
- Rzeczywiście studenci z grupy pani J. [imię i nazwisko do wiadomości redakcji] wnosili wózek na inne piętra budynku i mogło to stanowić dla niej dyskomfort. Często rozmawiałam z panią J. pytając o trudności, jednak bezpośrednio nigdy się nie skarżyła - mówi Teresa Kubryń, dyrektor Instytutu Pedagogiczno-Językowego. W czasie gdy studiowała w nim pani J. dyrekcja starała się tak układać plan zajęć, żeby grupa w grupa w której znajdowała się pani J. miała jak najwięcej zajęć na parterze. W tamtym czasie w budynku uczelni przy ul. Czerniakowskiej było duże obciążenie sal dydaktycznych ze względu na dużą ilość godzin zajęć studentów ze wszystkich instytutów PWSZ.
Dzięki staraniom uczelni pani J. odbyła praktyki zawodowe w szkole przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
W ostatnich latach Uczelnia analizowała możliwość zainstalowania windy w budynku przy ul. Czerniakowskiej . Do chwili obecnej nie ma warunków technicznych umożliwiających realizację tego przedsięwzięcia - mówi Bohdan Niemirycz, kanclerz PWSZ w Elblągu
W chwili obecnej w Instytucie Pedagogiczno-Językowym jest mniejsze obciążenie sal dydaktycznych ze względu na rozbudowę budynku Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej przy al. Grunwaldzkiej. Dzięki temu możliwe jest realizowanie większej ilości zajęć na parterze budynku.
Nasi czytelnicy podkreślają, że ich koleżanka nie zgłaszała uwag jedynie przez swoją skromność, jednak patrząc na sytuację z boku, dokładnie widzieli jak wiele trudu sprawia jej poruszanie się po budynku.
Dobra wiadomość jest taka, że dzięki rozbudowie PWSZ przy ul. Grunwaldzkiej, w Instytucie Pedagogiczno-Językowym jest mniejsza liczba studentów. To zdecydowanie ułatwiłoby ułożenie planu w taki sposób, aby grupa osoby niepełnosprawnej miała zajęcia głównie na najniższym piętrze.
Budynek Instytutu Pedagogiczno-Językowego ze względu na warunki techniczne nie jest przystosowany do bezproblemowego poruszania się po nim przez osoby na wózkach inwalidzkich. Budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych ale brak jest w nim windy.