najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Bartłomiej Ryś
2014-02-27 07:00 84%

Kolejny klient walczy ze sklepem MediaExpert w Elblągu

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

Kilka dni po naszej publikacji na temat nieuczciwych promocji w sklepie Media Expert zgłosił się do nas kolejny poszkodowany. Okazuje się, że problemy z tym sklepem mogą być o wiele poważniejsze. Nasz Czytelnik do dnia dzisiejszego nie otrzymał ani zwrotu pieniędzy, ani sprzętu elektronicznego, który przez wady fabryczne trafił do serwisu. Cała sprawa toczy się już kilka miesięcy.

Sprawa, z którą zgłosił się do nas Pan Tobiasz jest o wiele poważniejsza, niż opisywana przez nas kilka dni temu nieścisłość w promocjach.

- Jeżeli interesuje Pana jak Media Expert łamie prawo konsumenckie to proszę o kontakt – napisał nasz Czytelnik.

Jak się okazuje nie pomylił się w tym określeniu nawet o cal. Ale zacznijmy od początku.

Pan Tobiasz zakupił 29 października 2013 roku tablet marki GoClever T76GPSTV za kwotę 369 złotych. Do tego postanowił skorzystać z możliwości zakupu dodatkowej gwarancji, która obejmowała m.in. uszkodzenia sprzętu powstałe również z winy użytkownika. Taka gwarancja kosztowała 80 złotych. Naszego Czytelnika interesował akurat ten model tych urządzeń, z racji niespotykanych w innych tabletach opcjach, takich jak odbiór telewizji oraz możliwość nagrywania toru jazdy w samochodzie. Niestety, radość z zabawy sprzętem przerwała jeszcze w tym samym dniu pierwsza wykryta usterka. Okazało się, że występują przebarwienia na ekranie oraz ze środka urządzenia wydobywa się dziwny dźwięk. Pan Tobiasz natychmiast zgłosił te usterki do kierownika sklepu, jednakże ten odmówił przyjęcia sprzętu do serwisu.

Na tym etapie warto wspomnieć o tym, że w Media Expert system przyjęcia reklamacji jest odmienny, niż w innych sklepach. W momencie, gdy klient zgłasza się z usterką, to do pracownika sklepu (kierownika) należy pierwsza ocena tego, czy rzeczywiście zgłoszenie jest zasadne. Jeżeli tak – sprzęt jest przyjmowany i wysyłany na serwis.

Dalsze dni to droga przez mękę klienta. Parę dni później Pan Tobiasz zgłasza kolejne usterki. Nie są to drobnostki. Sprzęt się zacina, zanikają ikonki na ekranie. Sprzęt wreszcie zostaje przyjęty przez sklep i wysłany do naprawy. W serwisie spędza 12 dni i powraca do Elbląga. Niestety, już przy odbieraniu sprzętu nasz Czytelnik zauważa, że tablet nadal się zacina, nadal zanikają ikony. Według faktur, serwis przeinstalował mapę +LLF oraz wykonał aktualizację urządzenia FX. Tablet ponownie został wysłany do serwisu. Minęło 18 dni.

Tym razem serwis, według Pana Tobiasza, nie wykonał żadnych czynności. Ikony ustawione jeszcze w sklepie nadal były w tym samym miejscu co oznacza, że nie zostały przywrócone nawet ustawienia fabryczne. Oczywiście urządzenie nadal wykazywało usterki takie same, jak 29 października, w dniu zakupu. W związku z tym, że po raz kolejny sprzęt nie został naprawiony i nie działał poprawnie, kierownik sklepu podpowiedział naszemu Czytelnikowi, aby ten wysłał tablet, powołując się na niezgodność towaru z umową. Pan Tobiasz przystał postanowił tak zrobić. Przypomnijmy: od 3 listopada do 3 grudnia sprzęt cały czas był w sklepie, klient ani na chwilę nie brał tabletu do domu.

- Kolejne dni to zabawa w kotka i myszkę. Dostałem pismo od sklepu, że moja reklamacja nie została uznana, ponieważ teoretyczna ekspertyza nie wykazała usterek. Od 13 grudnia 2013 roku (czyli od momentu dostarczenia w/w pisma) do 3 stycznia 2014 roku (prawie 20 dni) nie wiedziałem, co dzieje się z tabletem i gdzie on w ogóle jest – opowiada poszkodowany.

Pan Tobiasz miał dość kontaktu telefonicznego i udał się 3 stycznia br. do sklepu. Tam okazało się, że jego tablet spokojnie leżał w szufladzie. Po prostu o nim zapomniano.

- Wątpię, że w ogóle został on wysłany na jakąkolwiek ekspertyzę. Pismo wydano na „odczepnego” – podejrzewa zawiedziony klient Media Expert.

Pan Tobiasz postanowił wziąć sprawę w swoje ręce. Odebrał sprzęt i przez kilka dni mozolnie sprawdzał i zapisywał wszelkie usterki występujące w tablecie GoClever. W czasie tych testów okazało się, że urządzenie ma 8 poważnych usterek, w tym kilka wad fabrycznych. Opinie o tym urządzeniu w Internecie są jasne i jednoznacznie wskazują na te same problemy.

Klient samodzielnie udowodnił wszystkie wady, wszelkie dowody i opisy każdej z nich umieścił na płycie. Załączył odpowiednie pismo i całość postanowił przesłać do serwisu, jako dowód, że jego urządzenie jest jednak wadliwe. W międzyczasie zażądał rekompensaty w postaci karty microSD 32GB za to, że samodzielnie musiał udowodnić usterki oraz za brak kontaktu ze sklepem.

- Czasem chciałem się skontaktować z sklepem i otrzymać informację co z moim tabletem, gdzie on teraz się znajduje. Zapłaciłem za niego, jest mój, więc chyba należy mi się choć taki rodzaj informacji, prawda?

Przełomowy moment nastąpił 31 stycznia 2014 roku. Po raz pierwszy sklep skontaktował się z poszkodowanym informując, że na podstawie nagranej płyty oraz dostarczonego urządzenia serwis uznał zasadność reklamacji. Sprzęt zostanie wymieniony na całkowicie nowy, pozbawiony wszelkich wad i usterek.

Niestety, pomimo deklaracji, sklep wrócił do wspomnianej wyżej zabawy w kotka i myszkę. Nastąpiła wymiana pism pomiędzy sklepem w Elblągu, centralą w Złotowie a naszym Klientem. Odbijanie piłeczki polegało chociażby na tym, że centrala tłumaczyła się, iż żadnego pisma nie otrzymała. Pan Tobiasz interweniował – pismo nagle się odnalazło. W międzyczasie serwis zaproponował rekompensatę w wysokości 30 złotych na karcie podarunkowej. Klient nie przyjął takich przeprosin tłumacząc, że żądał czegoś zupełnie innego. Następuje wymiana pism. Serwis stwierdza, że jak klient udowodni na podstawie biletów autobusowych przejazdy (m.in. do centrali Media Expert), to zostaną mu te koszty zwrócone. Okazuje się, że koszty wcale nie małe – łącznie około 130 złotych.

- Kto by pomyślał, że mam trzymać bilety w archiwum? Pan trzyma, ktokolwiek z Czytelników? – komentuje krótko pan Tobiasz.

W dalszym ciągu jakikolwiek kontakt ze sklepem, centralą, serwisem jest niemożliwy. W pewnym momencie serwis stwierdza, że Klient musi przyjść do sklepu i wybrać sobie inny tablet, w takiej samej cenie. Jeżeli będzie droższy – musi dopłacić. Czytelnik pyta: dlaczego nie może zostać mu wysłane takie same urządzenie jakie było, tylko że bez wad. Okazało się, że takie tablety nie są już produkowane. Niestety, naszemu Czytelnikowi nie odpowiadał żaden inny sprzęt, który w aktualnej chwili znajdował się na sklepie.

- Żaden tablet nie ma takich parametrów jak ten, który kupiłem. Gdyby nie te specyficzne funkcje (GPS, DVBT, rejestracja toru jazdy) to nie kupiłbym żadnego – opowiada zrezygnowany Klient.

Sprawa w tym momencie stoi w zerowym punkcie. Serwis umywa ręce od odpowiedzialności tłumacząc, że skoro udostępniają możliwość wymiany sprzętu, to już nic innego Klientowi nie przysługuje. Na dzień dzisiejszy pan Tobiasz nie ma tabletu, nie ma pieniędzy. Wystąpił do sklepu z pismem o zwrot pieniędzy zarówno za zakup urządzenia, jak i za wykupienie dodatkowej gwarancji.

- Dałem im zgodnie z regulaminem 7 dni. Czekam na odpowiedź. Jak zadzwoniłem do serwisu GoClever z informacją, że za takie zachowanie opiszę ich w mediach i zgłoszę sprawę do UOKIKu, to zostałem po prostu wyśmiany. Chcę sprawę zgłosić do sądu, będę żądał tam odszkodowania. Na dzień dzisiejszy koszty związane z dojazdami, wysyłaniem pism, telefonami już dawno przekroczyły wartość urządzenia.

Pan Tobiasz twierdzi, że nie usłyszał chociażby zwykłego słowa przepraszam od serwisu GoClever.

- Gdyby nie miła obsługa w Media Expert w Elblągu, to całą sprawę już dawno zgłosiłbym do sądu. Wina leży tutaj po obu stronach, choć do serwis GoClever w początkowej fazie odrzucił reklamację, a następnie wyśmiał swojego Klienta.

Prawdopodobnie jednak klient poczeka więcej, niż 7 dni. Po kontakcie ze sklepem usłyszał, że Media Expert ma 14 dni na rozważenie pisma. Pisma, trzeba zaznaczyć, pobranego z oficjalnej strony internetowej UOKiK.

Gdyby tak zażądał rzecznik praw konsumenta to by musieli odpowiedzieć po 7 dniach. Zwykłego konsumenta można olać. Pismo zostało ściągnięte ze strony http://www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php reklamacja-pełny zwrot ceny czyli Media Expert podważa pisma UOKiK. Nie zmieniałem terminu rozpatrzenia sprawy podanego przez UOKiK.  
Skoro pismo zostało przyjęte, to sklep się zobowiązał załatwić sprawę w wyznaczonym przeze mnie terminie. Jeśli się na to nie zgadzał, pismo nie powinno być przyjmowane. Dzisiaj składam dokumenty do rzecznika praw konsumenta i to on będzie za mnie odzyskiwał pieniądze. Uważam, że nadszedł już czas, żeby opublikować tą historię, aby inni nie zostali oszukani.

Do sprawy będziemy powracać tuż po tym, jak minie termin 14 dni na zwrot należności związanych z zakupem urządzenia i dodatkowej gwarancji. Wystąpiliśmy również do przedstawiciela prasowego Media Expert w Polsce o komentarz w tej sprawie. Odpowiedź otrzymamy najwcześniej 28 lutego, ponieważ do tego momentu rzecznik jest na urlopie.

oceń wątek 62 12 zgłoś do moderacji
2016-11-10 13:42 50%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez AK
Ja właśnie odebralam z serwisu tablet syna.Wymieniono panel dotykowy.Pani przy mnie pięknie wyczyściła ekran jakimś specyfikiem.Wówczas mi go pokazała. Wyglądał dobrze.Po półgodzinnym używaniu syn wyczyścił ekran .Okazało się że ekran jest caly porysowany.Sklep nie chce słyszeć nic na ten temat.Ja myślę że wymieniono mi stary ekran.Nadmienię iż pomimo gwarancji naprawa była odpłatna.
odpowiedz oceń post 4 4 zgłoś do moderacji
2017-02-15 03:46 38%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez Jerzy
W styczniu 2017r kupiłem pralkę Electroluxa (niby mniej awaryjna niż tańsze) w Media Expert w Świeciu ul. Cukrowników 1. W pierwszym dniu, podczas pierwszego "prania czyszczącego" (pranie na programie bawełna 60 bez wsadu tylko z detergentem) okazało się, że podczas wirowania na 1000 ob/min pralka wpada w potężne wibracje. Wyłączyłem szybko, żeby się nie rozleciała. Zgłosiłem reklamację z tytułu rękojmi. Media Expert przysłało "serwisanta" z Grudziądza, który stwierdził, że ten sprzęt tak ma i to jest typowe dla tego typu sprzętu. Kierownik sklepu twierdzi, że nie jest Sprzedawcą, a o reklamacji decyduje CENTRALA w Złotowie. CENTRALA już przed przyjazdem "serwisanta" uprzedziła, że tylko będzie się liczyła opinia "serwisanta". Od dnia złożenia reklamacji minęło już 19 dni i żadnej odpowiedzi z CENTRALI [już tylko ze względu na przekroczenie terminu odpowiedzi na reklamację (14 dni) sprawa powinna być pozytywnie zakończona]. Sprawę zgłosiłem do Rzecznika Praw Konsumenta.
odpowiedz oceń post 3 5 zgłoś do moderacji
2017-06-26 19:19 33%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez MO
Witam w gronie niezadowolonych klientów .Robią nas w konia. Po co są te wszystkie instytucje, rzecznicy itd. Nic to nie daje. W Media Expert nic nie warto kupować.Traktują nas jak przedmiot. Zapłacisz kasę i spadaj. Masz problem - spadaj . Za 7 dni mija MIESIĄC.Kupiłam telewizor za ponad 4000 zł.i co i nic.
Mogę sobie popisać żale. I na tym moja moc się kończy.NIE KUPUJCIE NIC W MEDIAEXPERT
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2017-12-08 11:54 0%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez mark
Kupno laptopa w Media Expert to tragedia, laptop kupiony miesiąc temu a na rozpatrzenie reklamacji czekam od dwóch tygodni i nic się nie dzieje.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2018-01-04 21:57 0%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez Romeck
Traktują Polskę jak swoją kolonię a Polaków jak murzynów . W Angli kupujesz i wszystko możesz zwrócić. Przykład: Ikea w Belfaście. Dwie kobiety z wózkami zajęte rozmową wjeżdżają w paletę kieliszków do szampana która stała pomiędzy regałami. Większość kieliszków uległa zniszczeniu. Reakcja obsługi... przepraszali, pytali czy im nic nie jest, czy nie doznały jakichś obrażeń. Kierownik przepraszał kłaniając się w pas. A u nas dostały by kilka kvrew na plecy, zbiegła by się securita z paralizatorami, policja i są za uszkodzenie mienia.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2018-07-04 15:17 33%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez eva
..po przeczytaniu ponzszych postów , zgadzam sie w pełni z pokrzywdzonymi , Media Expertw katowicach przy al Rozdzieńskiego stosują tę sama taktyke w sprawach reklamacji /przerażajace zachowianie sprzedawców , zamiast pomagać , totalnie utrudniają klientowi , posługując sie kłamstwami i zbywaniem klienta ..optuje za likwidacją tych placówek , są nieprzyjazne ludziom.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2018-07-18 23:55 0%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez 13
podobnie z telefonem
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2018-10-14 16:13 33%
8

odpowiedziano ponad rok temu przez 16/
Tak samo z laptopem. Walczę z nimi już pół roku. Kolejnym krokiem będzie Rzecznik Praw Konsumenta. Nie odpuszczę, ten laptop nie był tani.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2020-06-08 11:23 0%
9
odpowiedziano ponad rok temu przez Grzesiek
I święta racja. Też nie odpuszczę
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2018-11-01 07:54 0%
10

odpowiedziano ponad rok temu przez kinga
Też mam problem ze sklepem Media Expert, telefon jest wadliwy, był 3krotnie reklamowany (1 raz z tytułu gwarancji (wymiana części), 2 razy z tytułu rękojmi (przy pierwszej wymiana części a podczas drugiej reklamacji po prostu zostało wysłane do serwisu gdzie nie stwierdzili usterek... odrzucono). Nie mogę korzystać z karty SD, musiałabym co 5 min dosłownie formatować i od nowa zaczynać bo nośnik kart SD nieobsługiwany ; taki komunikat, do tego mikrofon zniekształca głos i muszę ciągle powtarzac co mówie bo przerywa i co 3 słowo słychac. Dzwoniłam do działu reklamacji - bardzo nieuprzejma obsługa. Nie polecam tego sklepu, będę walczyła z nimi dalej bo racja jest po mojej stronie i sprzęt nie nadaje się do użytku, a oni ciągle mi odsyłają go do sklepu w którym zakupiłam, aby tylko pieniędzy nie oddać mimo że 2 razy odstępowałam od umowy. Sprawa prawdopodobnie zakończy się w sądzie.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2021-03-30 13:23 0%
11
odpowiedziano ponad rok temu przez pati
Hej udało Ci się coś z nimi ugrać ? mam podobną sytuacje i własnie jestem w trakcie pisania pozwu do sądu
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2021-03-30 13:23 0%
12
odpowiedziano ponad rok temu przez pati
Hej udało Ci się coś z nimi ugrać ? mam podobną sytuacje i własnie jestem w trakcie pisania pozwu do sądu
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2019-09-14 13:39 0%
13

odpowiedziano ponad rok temu przez Tom
Chciałbym złożyć reklamację na sprzedaż uchwytu do telewizora który został podany i polecony przez sprzedawcę. Uchwyt ten nie pasuje do tego telewizora, ponieważ ma inny rozstaw otworów. Chciałem go wymienić i otrzymałem odpowiedź, że na zwrot mam 7dni i muszę kupić drugi. Zapytałem więc co mam zrobić z tym skoro sprzedał mi go, a on nie pasuje do telewizora. Odpowiedział, że to nie jego sprawa.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2020-05-17 22:59 0%
14

odpowiedziano ponad rok temu przez Grazyna
Ja też walczę z ta obrzydliwa firma
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2020-06-08 11:21 0%
15

odpowiedziano ponad rok temu przez Grzesiek
Kupiłem 2 laptopy żeby dzieci miały do zdalnej szkoły. Niemal natychmiast w jednym odpadł klawisz. W sklepie próbowali go włożyć ale wysłali do serwisu. Po 3 tygodniach braku odpowiedzi zainteresowałem się sam. Akurat byłem i wstapilem. I co się dowiaduje. Naprawa na koszt klienta. W takim razie złożyłem z tytułu rękojmi. I znów odmowa. Na infolini ochrony konsumentów podyktował mi pismo, które tego samego dnia zawiozłem w dwóch egzemplarzach. Oczywiście się zaczęło że nie ma pod co go podpoac i wydzwanianie nie wiadomo gdzie. Ale poprzednio udało mi się wymusić podpis pod treścią że podjęto próby naprawy w sklepie. Czekam teraz na odpowiedź ale już 6 tygodni jestem bez jednego komputera
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2021-04-12 23:04 0%
16

odpowiedziano ponad rok temu przez Los
Niestety Sklep Media Expert Toruń ul. Lelewela. Po miesiącu laptop wraca z serwisu nienaprawiony i oddają klientowi. To są kpiny, traktowanie klienta opieszale. Może w końcu UOKiK powinien się zainteresować Firmą....
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2021-12-19 22:35 0%
17

odpowiedziano ponad rok temu przez Johny
Właśnie nie uznano mi reklamacji krzesła gamingowego. Użytkowanego sporadycznie i delikatnie. Omijajcie szerokim łukiem produkt Razer Tarok Ultimate By Zen Czarno-Zielony. Wadliwa konstrukcja. Sprawdzajcie czy dystrybutorem nie jest bardzo niepoważna firma czyli Dangaard Group Polska. Idę do sądu.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.