Powszechnie krytykowany „ślimak”, czyli promocyjne logo Elbląga być może jeszcze jakiś czas będzie widoczne na materiałach reklamowych miasta. Jak mówi prezydent Jerzy Wilk, ten wzór graficzny jest dla obecnych władz problemem, ale wycofać się trzeba z niego „z głową”.
Jerzy Wilk jeszcze jako radny miejski ostro krytykował stworzone nowe logo promocyjne miasta. Apelował o jego wycofanie. Nie zmienił także zdania po objęciu urzędu prezydenta miasta.
- Nie będę ukrywał, że logo promocyjne po prostu mi się nie podoba – mówi prezydent Jerzy Wilk. – Musimy z tego, jako miasto wyjść, ale z głową. Trzeba przejrzeć zapisy umowy. Uważam, że lepiej ogłosić konkurs wśród elbląskich studentów w sprawie zaprojektowania nowego logo promocyjnego miasta.
Prezydent Jerzy Wilk zapowiada także wznowienie prac zespołu ds. strategii rozwoju Elbląga 2020. Z powodu odwołania poprzednich władz w drodze referendum, komisarz Marek Bojarski podjął decyzję, że w okresie do wyłonienia nowych władz miasta, zespół ds. strategii nie będzie pracował.
- Ten zespół będzie nadal pracował, w nie zmienionym składzie. Te zaczęte prace trzeba kontynuować – mówi prezydent Jerzy Wilk.
Strategia rozwoju „Elbląga 2020+” będzie wyznaczała główne kierunki rozwoju miasta do roku 2020, z uwzględnieniem dłuższej perspektywy czasowej. Dokument ten będzie odpowiedzią na zmiany w sytuacji społeczno-gospodarczej Elbląga, jakie zaszły w ciągu pierwszej dekady XXI wieku. Przesłanką do tworzenia nowej strategii miasta są też wyzwania, które stawia przed Elblągiem nowa perspektywa programowania budżetu Unii Europejskiej oraz dokonująca się obecnie reorganizacja i aktualizacja dokumentów strategicznych szczebla krajowego i regionalnego.