Elbląski magistrat ogłasza kampanię promocyjną pn. Made in Elbląg. Co się kryje pod tą nazwą? Rodzimy produkt, który pozwoli wypromować nie tylko siebie jako markę, ale i nasze miasto. Dziś w Urzędzie Miejskim odbyła się konferencja prasowa w trakcie której Prezydent Elbląga i Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej Hanna Laska-Kleinszmidt zdradzili szczegóły kampanii i odbywającego się w jej ramach konkursu.
- Elbląg znajduje się w trudnej sytuacji. Kryzys gospodarczy zawitał również do nas. Mamy nadzieję, że akcja promocyjna "Made in Elbląg" zapobiegnie rosnącemu bezrobociu, pozwoli utrzymać mieszkańcom aktualne miejsca pracy, a przy tym pomoże w budowie nowych standardów w mieście, które mają szansę na stałe wpisać się jako nowe elementy elbląskiej społeczności lokalnej: budżet obywatelski, czy konsultacje społeczne z mieszkańcami miasta - mówił Prezydent Grzegorz Nowaczyk.
Akcja promocyjna "Made in Elbląg" będzie składać się z II etapów. I etap to konkurs dla lokalnych przedsiębiorców, firm i przedstawicieli ekonomii społecznej, w ramach którego zostanie wyłoniony najlepszy elbląski produkt i usługa będąca naszą wizytówką nie tylko w kraju, ale i zagranicą.
Przedsiębiorcy chcący wziąć udział w konkursie będą oceniani w II kategoriach: "Start up" - podmioty działające krócej niż 12 miesięcy oraz podmioty działające dłużej niż 12 miesięcy.
Produkty zgłaszane do konkursu muszą istnieć na elbląskim rynku minimum trzy miesiące przed złożeniem wniosku konkursowego. W konkursie mogą brać udział produkty, które już były nagradzane lub kandydowały do nagród w ramach innych konkursów krajowych lub zagranicznych.
Wnioski dostępne na stronie www.umelblag.pl, można składać do 10 maja br. Następnie 17 czerwca - kapituła konkursu ogłosi nominacje w II kategoriach. Laureatów "Made in Elbląg" poznamy podczas uroczystej gali w przeddzień Dni Elbląga, czyli 27 czerwca. Zwycięzcy otrzymają statuetki "Made in Elbląg".
Nagrodzeni i wyróżnieni przedsiębiorcy będą również promowani na osobnym stanowisku podczas Dni Elbląga, jak również w publikacjach Urzędu Miejskiego, informacjach prasowych, a także w trakcie targów, jak również w prasie ogólnopolskiej Newsweek czy Puls Biznesu.
Koszt organizacji i przebiegu konkursu to 45 tys złotych.
Informacje o konkursie dostępne są na stronie www.inwestycje.elblag.pl