najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Minister Gospodarki Morskiej jest za przekopem Mierzei
2015-11-13 11:00 100%

Minister Gospodarki Morskiej jest za przekopem Mierzei

rozpoczęty ponad rok temu przez Maciej Markowski

Jakiś czas temu informowaliśmy o tym, że planowane jest wznowienia działalności resortu, który istniał do 2007 roku, czyli Ministerstwa Gospodarki Morskiej. Tym razem resort będzie miał większe uprawnienia i zajmie się także żeglugą śródlądową. Zgodnie z przewidywaniami, na fotelu ministra zasiądzie europoseł Marek Gróbarczyk, który miał już okazję stać na jego czele w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Jak wynika z jego wypowiedzi, będzie on optował za budową kanału przez Mierzeję Wiślaną.

Należy zaznaczyć, że jeszcze w 2007 roku, podczas swojego trzymiesięcznego dowództwa nad resortem, przyjął projekt budowy takiego toru żeglugowego. Jednak do finalizacji tego przedsięwzięcia jest jeszcze bardzo daleka droga. Zgodnie z uwagami organizacji ekologicznych (WWF Polska), które prowadziły konsultacje społeczne w tej sprawie, budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską budzi spore wątpliwości.

- Prognoza oddziaływania na środowisko Wieloletniego Programu „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” nie uwzględnia konieczności osiągnięcia celów środowiskowych wynikających z Dyrektywy Wodnej i Dyrektywy w sprawie Strategii Morskiej” - wyjaśniała niedawno Marta Kalinowska z WWF Polska.

Największe zarzuty kierowane pod adresem przekopu dotyczą przede wszystkim niespójności w treści prognozy, która w wielu miejscach zawiera „sprzeczne informacje, co świadczy o sklejeniu fragmentów kilku dokumentów”. Chaotyczność w przypadku tak poważnej inwestycji jest nie do zaakceptowania, dlatego WWF Polska uważa przekop Mierzei za bezzasadny. Poza tym pozostają jeszcze kwestie czysto środowiskowe i to, jaki wpływ na nie będzie miała ta inwestycja.

Poza tą kwestią, MGWiŻŚ będzie musiało zająć się kwestią prawa morskiego, które jest do poprawki, lepszych warunków dla polskich marynarzy, którzy w liczbie około 35 tys. są zatrudnieni u armatorów zagranicznych oraz jednym z najważniejszych, czyli kłopotami polskich stoczni.

Zapytaliśmy także, co sądzi o powołaniu nowego resortu senator RP – Jerzy Wcisła:

- Ministerstwo na pewno jest potrzebne, tak jak i uregulowania dotyczące żeglugi śródlądowej. O ile transport śródlądowy jest w ministerstwie infrastruktury, to same rzeki są w ministerstwie środowiska i to generuje ogromne problemy. Ja natomiast cieszę się, że powstało MGWiŻŚ, bo ono jest potrzebne i dobrze, że na szczeblu krajowym będzie pod jedną osobą ta cała sfera ujęta, ponieważ ma to znaczenie dla wszystkich portów, w tym dla Elbląga, który jest portem z dużymi perspektywami.

Zapytany również o antyrosyjską politykę PiS-u odpowiadał:

- Mam nadzieję, że pewne zapowiedzi już dzisiaj są nieaktualne w pewnych sferach, tak i pewne zapowiedzi dotyczące stworzenia specjalnych sfer ochronnych, osłonowych ze strony rządu też nie zostaną zrealizowane i tak jak kiedyś port elbląski umarł, bo założono pewne kontyngenty na import węgla. Miejmy nadzieję, że tym razem tak nie będzie, i że drogą dla ratowania polskiego górnictwa nie będzie zamknięcie importu węgla. Port ma i tak duże kłopoty przez to, jakie stosunki panują pomiędzy Unią, NATO a Rosją. Zaowocowały one chociażby wyższymi cłami i zahamowały rozwój przeładunków w Elblągu o połowę. Gdybyśmy mieli jeszcze wyeliminować handel węglem, to będzie trudno ten port utrzymać i uratować. - skwitował Jerzy Wcisła.

 

oceń wątek 2 0 zgłoś do moderacji
2015-11-13 12:13 0%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez cieciorka
kompromitacja
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2015-11-13 13:58 67%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez jasio
Wcisła dla Elbląga gówno robił cos wspominał o kanale zeglugowym ale on trzyma kacapska opcję a w dupie ma interesy polski.już się wycofał z realizacji kanału
odpowiedz oceń post 6 3 zgłoś do moderacji
2015-11-13 14:13 30%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez powiec
Jurek trzymaj się i goń pisiorów do robienia przekopu tak jak obiecali!;)
odpowiedz oceń post 3 7 zgłoś do moderacji
2015-11-13 18:14 67%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez ambroży
Uwierzę jak zobaczę, że przekop zbudowano.... jeśli dożyję.
odpowiedz oceń post 4 2 zgłoś do moderacji
2015-11-14 16:59 33%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez czekamy
JAREK miał pretensje do Tuska i PO że nie kopią, więc teraz ma pełną włądzę i może kopać bez problemów.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.