najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Marcin Pszczółkowski
2014-08-22 07:42 100%

Mogło dojść do tragedii. Cudem nie doszło do zderzenia pociągów

rozpoczęty ponad rok temu przez Marcin Pszczółkowski

O dużym szczęściu mogą mówić pasażerowie, którzy w środę jechali pociągiem z Elbląga do Olsztyna. W miejscowości Gutkowo na ich tor jazdy został wpuszczony pociąg relacji Katowice – Gdynia. Oba składy hamowały awaryjnie, aby uniknąć tragedii. Pociągi zatrzymały się zaledwie 100 metrów od siebie.

Niezastosowanie się przez maszynistę do sygnału informującego o zatrzymaniu się – to prawdopodobna przyczyna wczorajszego zdarzenia w Gutkowie. Pociąg relacji Katowice – Gdynia wjechał na tor, którym poruszał się inny pociąg relacji Elbląg – Olsztyn.

Oba składy hamowały awaryjnie i zatrzymały się w odległości ok. 100 m od siebie. Z pośród podróżujących w obu pociągach 200 osób, nikt nie odniósł obrażeń i nie potrzebował pomocy medycznej. Przewoźnik zorganizował podróżującym autobusowy transport zastępczy.

Na miejscu zdarzenia pod nadzorem prokuratorów pracowali policjanci ruchu drogowego, grupa dochodzeniowo – śledcza oraz policyjni technicy, którzy wyjaśniali okoliczności tego zdarzenia. Za sprowadzenie katastrofy w ruchu lądowym kodeks karny przewiduje karę nawet 10 lat więzienia. W środę około godziny 19.30 oficer dyżurny olsztyńskiej komendy przyjął telefoniczne zgłoszenie o awaryjnym hamowaniu dwóch pociągów.

Na miejsce zostali skierowani policjanci ruchu drogowego, policyjni technicy oraz grupa dochodzeniowo – śledcza, która pod nadzorem prokuratorów wyjaśniała wszystkie okoliczności tego zdarzenia. Prawdopodobną przyczyną zdarzenia było zignorowanie przez maszynistę pociągu relacji Katowice – Gdynia znaku informującego o konieczności zatrzymania składu. To spowodowało, że pociąg wjechał na tor, po którym poruszał się skład osobowy relacji Elbląg-Olsztyn.

Pociągami podróżowało ok. 200 pasażerów, z których żaden nie ucierpiał i nie wymagał pomocy medycznej. Przewoźnicy zapewnili podróżnym transport zastępczy. Maszyniści obu pociągów byli trzeźwi. W miejscu zdarzenia ruch został całkowicie zablokowany na kilka godzin. Wstępnie prokuratorzy przyjęli kwalifikację prawną mówiącą o sprowadzeniu katastrofy w ruchu lądowym zagrażającej życiu i zdrowiu wielu osób.

Za popełnienie tego przestępstwa kodeks karny przewiduje karę do 10 lat pozbawienia wolności.

oceń wątek 7 0 zgłoś do moderacji
2014-08-22 09:11 67%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez dura_lex
Pisanie w ostatnim zdaniu o przestępstwie jest nadużyciem. Przestępstwo zagrożone taką karą można popełnić jedynie umyślnie, a mało który prokurator pomyśli, że maszynista umyślnie miał zamiar doprowadzić do tragedii.
odpowiedz oceń post 4 2 zgłoś do moderacji
2014-08-22 09:43 67%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez niemalipy
"O dużym szczęściu może mówić pasażerowie, którzy w środę" ktoś czyta w ogóle artykuły, które tu wstawia ?
odpowiedz oceń post 4 2 zgłoś do moderacji
2014-08-22 09:52 50%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez Ritta
To jeszcze jeden powod ze nie moga jezdzic pociagi z Elblaga do Olsztyna, zreszta po co mialyby jezdzic ? Tam nic nie ma oprocz bandy zlodzieji !
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2014-08-22 09:54 40%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez Andrzej K.
To byl taki 100 metrowy cud ! Jednym slowem kawal cudu cudownego !
odpowiedz oceń post 2 3 zgłoś do moderacji
Gifas
2014-08-23 13:00 0%
5
odpowiedziano ponad rok temu przez Gifas
normalnie cud nad wisla:D jakby bylo 300 albo 600 metrow to byl by to jeszcze dluzszy cud:D
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2014-08-22 10:29 50%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez pijany konduktor
Maszyniści byli trzeźwi ale nic nie wiadomo czy nie byli głodni. Poza tym mogli być spragnieni a o tym nikt nie napisał. No i najważniejsze czy pasażerowie byli trzeźwi ! W sumie to wielka sensacja, że maszyniści byli trzeźwi, bo przecież każdy maszynista w czasie jazdy jest pijany !!!
odpowiedz oceń post 4 4 zgłoś do moderacji
NoName
2014-08-22 16:25 67%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez NoName
Taki krótki artykuł i aż dwa razy powtarza się to samo
odpowiedz oceń post 4 2 zgłoś do moderacji
2014-08-22 20:56 33%
8

odpowiedziano ponad rok temu przez Kolejarz
Czytelniku, wiedz, że jeszcze kilka lat temu przepisy kolejowe nakazywały by lokomotywy o mocy powyżej 150 KM były prowadzone przez 2 maszynistów. Dla bezpieczeństwa. Obecnie przepis ten zniesiono i lokomotywy prowadzone są przez jednego maszynistę. Moc lokomotyw na szlaku kolejowym to od 850 KM do nawet 8000 KM. Prowadzone przez jednego maszynistę który może nie zauważyć znaku , ostrzeżenia czy zagrożenia na torach. Może być chory, znerwicowany, niewyspany, zmęczony albo nawet w rozpaczy popełni samobójstwo pociągając za sobą 1000 ludzi. Nikt go nie kontroluje przed brawurą lub szaleństwem. Nikt. On w pojedynkę decyduje o życiu i śmierci setek pasażerów. Idź na stację PKP i zobacz pojedyncza obsadę lokomotyw. Czytelniku pamiętaj o tym zanim wsiądziesz do wagonu.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.