Obecnie na Modrzewinie funkcjonują trzy duże zakłady produkcyjne, łącznie zatrudniające ponad 200 osób. Okolica ta stała się również ulubioną trasą dla wielu spacerowiczów. Do tej pory jednak, komunikacja miejska na Modrzewinę nie dociera. Podobnie rzecz ma się z Bażantarnią i Górą Chrobrego. Elblążanie narzekają, a ZKM wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców. Dostaliśmy informację, że te trzy rejony uzyskają połączenie autobusowe z centrum miasta.
Modrzewina nie jest skomunikowana z pozostałą częścią miasta
W budynku Elbląskiego Parku Technologicznego umowy dzierżawy pomieszczeń biurowych i laboratoryjnych na koniec sierpnia podpisało 17 firm. Każda z nich zatrudnia średnio 2 osoby. Do tego doliczyć należy stażystów i praktykantów przyjmowanych okresowo do pracy w tych firmach. Łącznie z obsługą budynku daje to około 60 osób pracujących w EPT. Przedsiębiorcy prowadzący swoją działalność w budynku, deklarują zatrudnienie w przyszłym roku kolejnych 20 osób. Wielu elblążan narzeka na to, że nie mogą dostać się z pozostałych części miasta komunikacją miejską na Modrzewinę. Problem istnieje już od kilku miesięcy. EPT wraz z przedsiębiorcami inwestującymi i działającymi na obszarze parku, wystąpił do ZKM w Elblągu o uwzględnienie w przyszłorocznym rozkładzie jazdy, połączeń autobusowych z dzielnicą Modrzewina Południe.
Nowe trasy autobusowe powstaną w 2013 lub 2014 roku
Jak poinformował nas rzecznik prasowy Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu, Michał Górecki:
- Stworzenie nowego połączenia z obszarem Modrzewina, z wykorzystaniem obecnie funkcjonujących linii, czyli wydłużenie trasy lub wariantowość trasy obecnie istniejących już linii - jest uzależnione od potrzeb zdeterminowanych dynamiką rozwoju tego rejonu miasta. Zgodnie z założeniami Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Gminy Miasto Elbląg na lata 2013-2020, uchwalonego jeszcze w zeszłym roku, taka możliwość została przewidziana na rok 2013 lub 2014.
Wspomniany już Plan Transportowy zakłada także stworzenie nowego połączenia z obszarem Lasu Komunalnego Bażantarnia i Górą Chrobrego, jednak nie określa dokładnie czasu realizacji tego pomysłu. Będzie to uzależnione od potrzeb związanych z rozwojem tego miejsca wypoczynku i rekreacji.
Wszystko to uzależnione jest od zapotrzebowania pasażerów na tego typu przewozy, stworzenia odpowiedniej infrastruktury przystankowej (jeżeli konieczne) i możliwości finansowych.
Utrudnienia komunikacyjne spowodowane przebudową ulic będą usuwane
Ograniczenie prędkości, jednopasmowe drogi, dziury w ulicach, zmiana oznakowania i przenoszenie przystanków autobusowych – to najbardziej palące problemy. Mieszkańcy narzekają również na wprowadzanie zmian bez wystarczającej ilości komunikatów informujących o nich. Rzecznik prasowy ZKM zapewnia, że Zarząd robi wszystko, aby niedogodności były jak najmniejsze.
- Obecnie najważniejsze jest zagwarantowanie elblążanom sprawnej komunikacji miejskiej, jest to niezmiernie trudne ze względu na zakres prowadzonych remontów. Jeszcze w tej chwili, trochę zbyt wcześnie aby mówić o szczegółach zmian. Oprócz tego ZKM w Elblągu będzie starał się reagować na wszelkie sygnały od naszych pasażerów, jeżeli pojawią się potrzeby dokonania zmian w układzie tras i jeżeli będzie to możliwe - takie zmiany będą wprowadzane – podsumowuje Michał Górecki.