Centrum Handlowe „Ogrody”, a właściwie obiekt po przebudowie, miał być prawdziwym hitem – to pierwsza galeria handlowa w Elblągu „z prawdziwego zdarzenia”. Czy jest? Zdania są podzielone. Najemcy twierdzą, że czynsz jest zbyt wysoki a Klientów – zbyt mało. Z drugiej strony, spółka zarządzająca „Ogrodami” otrzymuje prestiżowe nagrody za sposób prowadzenia działalności. Kto ma rację?
Można by rzec, że właściwie powracamy do tematu ilości Klientów w CH „Ogrody”. Pierwsza publikacja-fotorelacja wywołała dużo kontrowersji wśród Czytelników. Zarzucono nam, że zdjęcia są zmanipulowane lub trafiliśmy na „zły moment”. Wtedy poruszaliśmy kwestię „pustych Ogrodów” tuż przed Świętami Bożego Narodzenia.
Kolejna publikacja dotyczyła nagrody, prestiżowej nagrody, którą otrzymała spółka Cushman & Wakefield, zarządca Ogrodów, za najlepszą modernizację obiekty tego typu. W uzasadnieniu zaznaczono, że przez „Ogrody” przewija się miesięcznie aż pół miliona Klientów.
Do tematu powracamy po raz trzeci, ponieważ dotarliśmy do, niestety nieoficjalnych, informacji, jakoby jedna z funkcjonujących na terenie „Ogrodów” firm kończyła z dniem 21 lutego swoją działalność. Oficjalnym powodem takiego ruchu jest zbyt duży czynsz najmu boxu względem zbyt małej ilości Klientów. Podobne wątpliwości mają również właściciele kilku innych boxów, z którymi udało nam się porozmawiać. Żaden z nich nie chce oficjalnie mówić o kłopotach finansowych. Jeden z nich stwierdził, że „chciałby wyjść po prostu na zero”. Dodał, że co miesiąc musi dokładać do interesu.
Postanowiliśmy sprawdzić te informacje. Wysłaliśmy stosowne zapytanie do Biura Dyrekcji Centrum Handlowego „Ogrody”. Niestety, na większość kwestii (w tym tej związanej z domniemaną likwidacją jednego z boxów) nie otrzymaliśmy odpowiedzi ze względu na tajemnicę handlową. Nie udało nam się również uzyskać żadnych informacji w kwestiach finansowych. Dyrektor CH Ogrody, Przemysław Wasiluk zaznaczył:
Liczba Klientów odwiedzających obiekt jest cały czas monitorowana i analizowana, odwiedzalność centrum przewyższa zakładane wartości. Dyrekcja Centrum na bieżąco monitoruje sytuację najemców oraz wspiera ich w działaniach marketingowych zwiększających atrakcyjność poszczególnych lokali dla gości centrum handlowego.
Dyrektor zaznaczył, że Dyrekcja nie jest upoważniona przez najemców do wypowiadania się w kwestii prowadzonej przez nich działalności.
Jaka przyszłość czeka CH Ogrody? Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko dokładnie sprawdzać i analizować to, które boxy się otwierają a które zamykają. Jedno jest pewne – Dyrekcja Ogrodów na pewno nie pozwoli na to, aby obiekt przebudowany za olbrzymią sumę pieniędzy w tak krótkim czasie stracił na swojej renomie. Potrzeba... reklamy?