najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Redakcja elblag.net
2014-10-10 08:38 77%

Nasza debata. Jak uzdrowić komunikację miejską? Zlikwidować ZKM

rozpoczęty ponad rok temu przez Redakcja elblag.net

W odniesieniu do Państwa artykułu warto zastanowić się, czy jest sens utrzymywania Spółki z niepotrzebnymi etatami na samej "górze". Samych pracowników spółki można zatrudnić w specjalnie utworzonym Departamencie w Urzędzie Miasta. Teren spółki z budynkiem oddać Tramwajom Elbląskim lub sprzedać – pisze nasz Czytelnik.

EKM - Aby ludzie zaczęli używać karty miejskiej i przede wszystkim korzystać z komunikacji miejskiej, należy koniecznie wprowadzić opłaty zależne od przejechanej liczby przystanków. Proponuję stawkę 0,20 gr. za 1 przystanek (bilet normalny). Wchodząc do pojazdu pobierana będzie pełna opłata - pełna opłata będzie uzależniona od ilości przystanków, jaką dana linia ma od pętli do pętli – np. tramwaj linii nr 4 ma 17 przystanków, więc maksymalna opłata na tej linii wyniosłaby 3,40. Wychodząc z pojazdu będzie zwracana opłata w odpowiedniej kwocie. Kto się nie odbije, ten traci i może winić samego siebie. Dzięki temu rozwiązaniu ZKM zyska świetne statystyki do przetrasowania wielu tras, a co wiemy jest konieczne.

Moim zdaniem autobusy dowożące ludzie do Gronowa Górnego, Przezmarka powinny kończyć swój kurs przy pętli Druska, gdzie powinna nastąpić przesiadka na tramwaj - ale wiązałoby się to z przebudową pętli tramwajowej, aby powstał tam dogodny węzeł komunikacyjny. Tak samo z w/w węzła można byłoby dowozić ludzi mikrobusem na ulice Dębowa i Akacjowa. Analogiczne rozwiązanie można zastosować na pętli Ogólna, gdzie ludzie dojeżdżający z północnych dzielnic (Próchnik, Krasny Las) przesiadaliby się na tramwaj. Oczywiście pętla Ogólna też w tym wypadku musiałaby być trochę przebudowana, a sama przesiadka musiałaby być dogodna dla pasażerów i chronić ich przed zróżnicowaną pogodą (nie chcemy frustracji ludzi, którzy przesiadając się będę musieli po drodze zmoknąć czy zmarznąć).

Czytelnik (imię i nazwisko do wiadomości redakcji)

Zachęcamy do dyskusji na temat uzdrowienia komunikacji miejskiej w naszym mieście. Czekamy na Wasze głosy, opinie, pomysły pod adresem: redakcja@elblag.net.

oceń wątek 10 3 zgłoś do moderacji
2014-10-10 08:57 73%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez Mlla
Ja proponuję zrobić tak ze wszystkimi spółkami miejskimi, już wcześniej pisałam, że niedługo "miejski" będzie tylko ratusz jako budynek. w Urzędzie są pracownicy, którzy jakby nadzorują wszystkie spółki, więc propozycja bardzo dobra.
odpowiedz oceń post 8 3 zgłoś do moderacji
2014-10-10 09:06 60%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez f
Bardzo dobre rozwiązanie i zachęcające - jak ktoś miałby przyjechać trzy przystanki i zapłacić 0,60 groszy to jest bardzo dobra propozycja. Stworzenie wezlow przesiadkowych na Druskiej i Ogolnej rowniez popieram - ale tak jak autor napisal, węzly powinny byc zrobione z głową, aby na pasażera nie padał deszcz :) czyli trzeba zadaszyć całą pętlę Ogólna i Druska :)
odpowiedz oceń post 6 4 zgłoś do moderacji
2014-10-10 09:32 50%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez ekonomista
To bardzo proste! Obniżyc cene biletow.-To się przedłoży na wieksza liczbe pasazerow a co za tym idzie większe przychody.
odpowiedz oceń post 4 4 zgłoś do moderacji
2014-10-10 09:45 75%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez To przecież logiczne.
Tramwaje w centrum miasta, a autobusy , dowożą ludzi do centrum z rogatek miasta i okolicznych mwiosek, dzielnic. Tak jest w Gdansku, Poznaniu, Krakowie, nawet w Częstochowie lub Katowicach, czy znienawidonym Olsztynie (tam tramwaj się dopiero buduje). W Elblągu straty bo linie autobusowe pokrywają się z tramwajowymi. jeszcze tego spec od wszyskiego Górecki z ZKM nie zauważył?
odpowiedz oceń post 12 4 zgłoś do moderacji
2014-10-10 09:59 75%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez asd
Dobry pomysł, ale ZKM i Pan Orzech z nim na czele to patrzą tylko na to, aby im sie budżety dopieły, a nie na to co dla mieszkańców mogłoby być zachęcające.
odpowiedz oceń post 9 3 zgłoś do moderacji
2014-10-10 10:19 80%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez Elblazanin
Ja się pytam czy Pan Orzech weźmie powyższe uwagi? Moze niech sie Pan Orzech wypowie? Redakcjo co Wy na to?
odpowiedz oceń post 8 2 zgłoś do moderacji
2014-10-10 10:43 70%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez kicia
Zróbcie porzadek z rozkładem jazdy autobusow.Jak jedzie 13 to i za 2- minuty jedzie 17 praktycznie w jedna strone.Autobus 9,8 powinny czesciej kursowac,a one sa praktycznie co 30-40 min.Jezeli chodzi o ceny takze moim zdaniem bilety sa za drogie powinno byc tak jade 2 przystanki place mniej jade na koniec miasta place wiecej,tak to powinno wygladac.
odpowiedz oceń post 7 3 zgłoś do moderacji
2014-10-10 11:22 60%
8
odpowiedziano ponad rok temu przez asd
Kicia 9 nie jezdzi czesto bo zastapil ja tramwaj linni nr 4 - moze powinno sie wprowadzic dodatkowe polaczenia z petli Odrodzenia pod CH Ogrody, aby umozliwic przesiadke na tramwaj?
oceń post 3 2 zgłoś do moderacji
2014-10-10 12:16 70%
9
odpowiedziano ponad rok temu przez kicia
do Asd masz racje ale pod warunkiem ze faktycznie za bilety bedziemy placic w zaleznosci od przejechanych przystankow.
oceń post 7 3 zgłoś do moderacji
2014-10-10 13:22 63%
10

odpowiedziano ponad rok temu przez d
My Elblążanie chcemy takich cen jakie zaproponował autor!!!
odpowiedz oceń post 5 3 zgłoś do moderacji
2014-10-10 15:48 30%
11

odpowiedziano ponad rok temu przez obserwator
chore pomysły!!!
odpowiedz oceń post 3 7 zgłoś do moderacji
2014-10-10 17:44 33%
12

odpowiedziano ponad rok temu przez nikt
Gdyby w Elblągu tramwaj mógł jeździć szybciej niż 20km/h to może i pomysły miałyby sens. A temat komunikacji miejskiej w Elblągu jest ciężki i szeroki. Żadnych kroków nie można wykonać pochopnie.
odpowiedz oceń post 2 4 zgłoś do moderacji
2014-10-10 21:24 50%
13

odpowiedziano ponad rok temu przez Mlla
Dużo by się wyjaśniło gdybym wiedziała ile samochodów osobowych przypada na 1 mieszkańca. Być może ludzie nie jeżdżą komunikacją miejską , bo korzystają ze swoich samochodów prywatnych i na nic inne rozważania.
odpowiedz oceń post 4 4 zgłoś do moderacji
2014-10-11 08:12 43%
14

odpowiedziano ponad rok temu przez a
Skoro 2/3 budżetu ZKM pochodzi z kasy miasta a 1/3 to zyski z biletów, to okazuje się, że my mieszkańcy miasta płacimy dwa a nawet trzy razy za te same bilety. Do tego koszty zakupu, instalacji i serwisowania kasowników (średnio po 6 w autobusie), utrzymanie gromady kontrolerów itd. Jak by dobrze policzyć darmowa komunikacja byłaby tańsza.
odpowiedz oceń post 3 4 zgłoś do moderacji
2014-10-11 09:18 50%
15

odpowiedziano ponad rok temu przez greta
od wczoraj na stronie zkm jest odpowiedź na artykuły, szkoda że tego nie napiszecie- https://www.facebook.com/pages/ZKM-w-Elbl%C4%85gu-Zarz%C4%85d-Komunikacji-Miejskiej-w-Elbl%C4%85gu-sp%C3%B3%C5%82ka-z-oo/327672220592948 -
http://zkm.elblag.com.pl/aktualnosci/1231.html
odpowiedz oceń post 3 3 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.