W odniesieniu do Państwa artykułu warto zastanowić się, czy jest sens utrzymywania Spółki z niepotrzebnymi etatami na samej "górze". Samych pracowników spółki można zatrudnić w specjalnie utworzonym Departamencie w Urzędzie Miasta. Teren spółki z budynkiem oddać Tramwajom Elbląskim lub sprzedać – pisze nasz Czytelnik.
EKM - Aby ludzie zaczęli używać karty miejskiej i przede wszystkim korzystać z komunikacji miejskiej, należy koniecznie wprowadzić opłaty zależne od przejechanej liczby przystanków. Proponuję stawkę 0,20 gr. za 1 przystanek (bilet normalny). Wchodząc do pojazdu pobierana będzie pełna opłata - pełna opłata będzie uzależniona od ilości przystanków, jaką dana linia ma od pętli do pętli – np. tramwaj linii nr 4 ma 17 przystanków, więc maksymalna opłata na tej linii wyniosłaby 3,40. Wychodząc z pojazdu będzie zwracana opłata w odpowiedniej kwocie. Kto się nie odbije, ten traci i może winić samego siebie. Dzięki temu rozwiązaniu ZKM zyska świetne statystyki do przetrasowania wielu tras, a co wiemy jest konieczne.
Moim zdaniem autobusy dowożące ludzie do Gronowa Górnego, Przezmarka powinny kończyć swój kurs przy pętli Druska, gdzie powinna nastąpić przesiadka na tramwaj - ale wiązałoby się to z przebudową pętli tramwajowej, aby powstał tam dogodny węzeł komunikacyjny. Tak samo z w/w węzła można byłoby dowozić ludzi mikrobusem na ulice Dębowa i Akacjowa. Analogiczne rozwiązanie można zastosować na pętli Ogólna, gdzie ludzie dojeżdżający z północnych dzielnic (Próchnik, Krasny Las) przesiadaliby się na tramwaj. Oczywiście pętla Ogólna też w tym wypadku musiałaby być trochę przebudowana, a sama przesiadka musiałaby być dogodna dla pasażerów i chronić ich przed zróżnicowaną pogodą (nie chcemy frustracji ludzi, którzy przesiadając się będę musieli po drodze zmoknąć czy zmarznąć).
Czytelnik (imię i nazwisko do wiadomości redakcji)
Zachęcamy do dyskusji na temat uzdrowienia komunikacji miejskiej w naszym mieście. Czekamy na Wasze głosy, opinie, pomysły pod adresem: redakcja@elblag.net.