najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Bartłomiej Ryś
2016-05-23 12:00 100%

„Nie mam ani samochodu ani 83 tys. zł”

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

Salon samochodowy Citroen zakończył w Elblągu swoją działalność, ale to nie koniec problemów dla jego Klientów, którzy nie otrzymali ani pieniędzy ani samochodu. Do naszej redakcji zgłosiło się poszkodowane małżeństwo z Olsztyna, które czuje się oszukane na ponad 80 tys. zł. Citroen Polska „umywa ręce” i pomimo wielu prób, do dziś nie otrzymaliśmy odpowiedzi na nasze pytania.

Miesiąc temu informowaliśmy na naszych łamach, że Citroen rozwiązał umowę z elbląskim dealerem i tym samym w Elblągu nie mamy już oficjalnego salonu tej francuskiej marki. Samochody, które jeszcze były w salonie, odjechały na lawetach na parking importera w Warszawie. Tomasz Mucha z Citroen Polska nie ujawnił powodów takiej decyzji, tłumaczył, że to umowa wyłącznie pomiędzy dealerem a Citroen Polska.

Już w poprzedniej publikacji wspominaliśmy o problemach Klientów, którzy pozostali zarówno bez pieniędzy jak i samochodów, za które przecież zapłacili. Trojmiasto.pl opisywało sprawę pana Edwarda, który za Citroena Jumpera zapłacił 92 tys. zł. Do dziś auto nie zostało mu wydane, nie wiadomo, czy w ogóle do niego trafi.

Do naszej redakcji zgłosiła się pani Anna z Olsztyna, która wraz z mężem postanowiła również dokonać zakupu Citroena w elbląskim salonie samochodowym. Najpierw skontaktowała się telefonicznie z centralą Citroena, tam dowiedziała się, że najbliższy salon znajduje się w Elblągu.

W naszym mieście nie ma salonu Citroena. Mamy trójkę dzieci, więc szukaliśmy dużego samochodu. Wybraliśmy samochód marzeń - Citroen C4 Grand Picasso, wyprzedaż rocznika 2015. Wpłaciliśmy zaliczkę 8 tys. złotych. Dostaliśmy informację, że samochód został sprowadzony do salonu, że zaraz będzie gotowy do odbioru.

Po tej wiadomości, małżeństwo przelało pozostałą kwotę – 75 tys. zł. Jak mówi w rozmowie z naszym dziennikarzem, odbiór auta zaczął się opóźniać.

23 kwietnia dowiedzieliśmy się o zakończeniu współpracy firmy Citroen z elbląskim dealerem. Nie odbiera on telefonów a Citroen Polska twierdzi, że rozważa sprawę, ale nie jest stroną tej umowy (i taki jest stan prawny - byliśmy u prawnika).

Małżeństwo twierdzi, że pomimo wielu wykonanych telefonów i wysłanych e-maili, odpowiedź jest ciągle taka sama.

Jesteśmy zdruzgotani i czujemy się oszukani. Jaka jest odpowiedzialność firmy za autoryzowany salon sprzedaży? Dlaczego skonfiskowano nasz samochód bez jakiejkolwiek informacji? Przecież nie szukaliśmy wybranego dealera tylko najbliższego salonu Citroena poprzez ich oficjalną stronę internetową?

Niezwłocznie skontaktowaliśmy się z Citroen Polska. Do pana Tomasza Muchy najpierw próbowaliśmy się dodzwonić, później wysłaliśmy zapytania drogą mailową – bez rezultatu. Udało nam się skontaktować z Katarzyną Buc, stażystą w dziale marketingu i PR. Niestety, usłyszeliśmy, że jedyną osobą decyzyjną jest pan Tomasz Mucha i to z nim powinniśmy rozmawiać. Pani Katarzyna zapewniła nas, że przekaże mu informacje o naszym problemie.

Pytania przesłaliśmy 10 maja. Do dziś, pomimo zapewnień, nie otrzymaliśmy żadnego stanowiska Citroen Polska w sprawie elbląskiego salonu.

Z związku z tym, że pokrzywdzonych osób jest dużo a Citroen nie reaguje na nasze wiadomości, przekazaliśmy całą sprawę na ręce dziennikarzy z Turbo Kamery – programu interwencyjnemu poświęconego motoryzacji.

 

oceń wątek 3 0 zgłoś do moderacji
2016-05-23 12:10 86%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez Adam
A co ze Skodą? Obawiam się że skończy się tak samo.
odpowiedz oceń post 12 2 zgłoś do moderacji
2016-05-24 01:51 60%
2
odpowiedziano ponad rok temu przez skoda padla
skoda juz tez zamknieta
oceń post 3 2 zgłoś do moderacji
NoName
2016-05-23 12:39 78%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez Nse
Pojechać do siedziby Citroen Polska i narobić im dymu przy kamerach skoro nie potrafią załatwić sprawy po ludzku.
odpowiedz oceń post 7 2 zgłoś do moderacji
2016-05-23 20:33 50%
4
odpowiedziano ponad rok temu przez observatore
Akurat Citroen nie jest chyba stroną w tej sprawie. Umowa kupna pojazdu jest pomiędzy klientem a Auto-Postek. Dopóki Postek nie zapłaci za ten konkretny pojazd lub nie zlikwiduje zadłużenia u importera, to Citroen Polska nadal jest właścicielem pojazdu. To że pojazd został dostarczony na plac do dilera nie oznacza, że należy on już do niego. Klienci, którzy stracili pieniądze, mogą jedynie domagać się zwrotu pieniędzy przez Auto-Postek. Chyba że ten udowodni, że dokonał wpłaty do Citroena za ten konkretny pojazd, wtedy importer powinien wydać pojazd nowym właścicielom.
oceń post 6 6 zgłoś do moderacji
2016-05-24 01:51 67%
5
odpowiedziano ponad rok temu przez aso...
observatore oczywiscie masz racje. tylko jaka jest odpowiedzialnosc w tym momencie citroen polska? zadna? rozumiem prawnie sprawa jest jasna ale citroen dajac autoryzacje i zostawiajac klientow bez wsparcia co soba reprezentuje? oby turbo kamera sie tym zajela to chyba jedyna droga do pozytywnego zakonczenia sprawy. niestety...
oceń post 4 2 zgłoś do moderacji
2016-05-23 12:59 75%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez SNAKE
i bardzo dobrze że przekazali sprawę do Turbo Kamery, może to coś pomoże. druga rzecz, może by tak trochę zgłębić temat jak tam wyglądają sprawy w skodzie aby następni klienci nie zostali z niczym.
odpowiedz oceń post 6 2 zgłoś do moderacji
2016-05-23 15:07 27%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez yataman
komentarz niezgodny z regulaminem
odpowiedz oceń post 3 8 zgłoś do moderacji
2016-05-23 21:50 33%
8
odpowiedziano ponad rok temu przez Zeną
Tak, Postek na pewno jest z PO i dlatego na facebooku jest sympatykiem Jerzego Wilka z PISu, a knajpę wynajmuje Korwinowi... Taaaakkk... Dostałeś już 60 groszy za wpis?
oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2016-05-24 07:52 60%
9

odpowiedziano ponad rok temu przez Przem
A to przypadkiem nie zahacza o kilka paragrafów? Może zawiadomić prokuraturę o możliwości popełnienia przestępstwa przez salon w Elblągu lub też jego właściciela?
odpowiedz oceń post 3 2 zgłoś do moderacji
2016-05-24 22:36 14%
10

odpowiedziano ponad rok temu przez Prawda
Ale macie pożywkę, że komuś się noga powinela.
Ktoś biznes chciał przejąć i banki umowy kredytowe wypowiedziały. Szkoda kolejna Elblaska firma sie przewraca:(
odpowiedz oceń post 1 6 zgłoś do moderacji
2016-05-24 23:06 0%
11

odpowiedziano ponad rok temu przez jhgfdsa
A Audi w Elblągu też zamknęli
odpowiedz oceń post 0 4 zgłoś do moderacji
2016-05-25 22:03 0%
12
odpowiedziano ponad rok temu przez as
Kogo masz na myśli skoro nie było aso audi
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2016-05-26 07:50 0%
13
odpowiedziano ponad rok temu przez Jk
No właśnie, gdzie było to Audi? Jak już to autoryzowany serwis VW u Postka
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2016-05-30 19:14 50%
14

odpowiedziano ponad rok temu przez kierowca
Do TVN Turbo kamery zgłosić!!!
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2016-05-31 08:35 60%
15

odpowiedziano ponad rok temu przez tom
Chwileczkę !!! Jak to Postek tylko odpowiada ? Salon jest autoryzowany i audytowany przez Citroen Polska ! To w takim razie w każdym salonie w Polsce mogą Nas tak załatwić u każdego delera ? Ja bym sprawę zgłosił do TV, prokuratury, podał do sądu i jednych i drugich. Narobił smrodu. A Citroen zachowuje się beznadziejnie. Jak sprawa się rozejdzie to nie stracą 2 aut czy 3 aut tylko kilkaset bo klienci będą ich omijać szerokim łukiem. Swoją drogą żenujące podejście.
odpowiedz oceń post 3 2 zgłoś do moderacji
2016-06-03 21:02 0%
16
odpowiedziano ponad rok temu przez Dd
Jakie samochody takie zachiwanie
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
żenada
2016-06-16 00:43 0%
17

żenada

odpowiedziano ponad rok temu przez 124
Żenada , wniosek nasuwa się sam - nie kupować samochodów tej marki skoro centrala umywa ręce i ma w d... klientów.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.