najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Bartłomiej Ryś
2013-06-16 12:28 22%

„Nowe” autobusy testowe – ile są tak naprawdę warte?

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

Piszą do nas Czytelnicy z prośbą, abyśmy przyjrzeli się nowym autobusom. Twierdzą, że charakterystyczne białe pojazdy z dużym napisem na przedniej szybie „Autobus testowy” ledwo zaczęły kursować, a już sprawiają problemy.

- Wchodzę do autobusu. Stoi na przystanku. Szyba drga tak donośnie, że ciężko wysiedzieć kilka chwil, a co dopiero mówić o pełnej trasie – pisze do nas Rafał. – Jeżeli mi nie wierzycie, to sprawdźcie sami. Najczęściej autobus można spotkać na linii numer „7”.

Więc sprawdziliśmy, kilkukrotnie. Najpierw na wskazanej przez Czytelnika linii „7”, następnie na mniej uczęszczanej „13”. I faktycznie, autobusy te są… dziwne. Z jednej strony widzimy nowe, lekko używane wnętrze, czystość. Siedzenia są w dobrym układzie oraz dodatkowo są bardzo wygodne. Na linii numer „7” denerwuje ilość drzwi. Pojazd jest zdecydowanie krótszy, niż inne, więc trzeciej pary po prostu… zabrakło. Na bardzo często uczęszczanej „siódemce”, gdzie nawet w godzinach popołudniowych jeździ dużo mieszkańców, jest to spory problem.

Z drugiej strony szyby drgają w tak głośny sposób, że ciężko przy nich wysiedzieć. Hałas niesie się po całym pojeździe, wyłącznie podczas postoju na przystanku. Dodatkowo podczas jazdy, z podwozia, słychać charakterystyczny stukot, tarcie metalu. Czasem można mieć wrażenie, że automatyczna skrzynia biegów nie działa w taki sposób, jaki powinna. Pasażer może raz na jakiś czas odczuć szarpania. Zwłaszcza jest to denerwujące przy podróżowaniu na stojąco.

Dobrze wiemy, że panuje kryzys. Oszczędności, zwłaszcza w komunikacji miejskiej, która generuje większe straty niż zyski, trzeba bardzo intensywnie szukać. Opisywane autobusy testowe to nie nowe pojazdy. W większości przypadków flota elbląskiej komunikacji miejskiej to sprowadzane maszyny z krajów zachodnich. Jednak odpowiedzmy sobie na pytanie: czy warto szukać oszczędności kosztem komfortu podróżnych? Czy warto podnosić ceny biletów i tym samym pokazywać mieszkańcom, że nie płacą za nową flotę? Na te pytania powinien odpowiedzieć sobie Zarząd Komunikacji Miejskiej.

oceń wątek 11 39 zgłoś do moderacji
2013-06-16 13:27 63%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez K
Wszystko super tylko, że nikt tych używanych autobusów nie będzie do Elbląga kupował. Przewoźnicy jeśli wybiorą ten model to będzie to nowy pojazd. Nieprawdą jest też to, że większość pojazdów komunikacji miejskiej w Elblągu to pojazdy z Niemiec. Od 2 lat prawie wszystkie autobusy są tu od nowości...
odpowiedz oceń post 5 3 zgłoś do moderacji
2013-06-16 19:33 0%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez em
od dwoch lat od nowosci? zaden pojazd w ciagu dwoch lat nie przechodzi od stanu nowosci do kompletnej dewastacji.
odpowiedz oceń post 0 5 zgłoś do moderacji
2013-06-17 09:10 33%
3
odpowiedziano ponad rok temu przez K
Chodziło mi o to, że od dwóch praktycznie prawie nie sprowadza się do Elbląga autobusów używanych. 90% autobusów jakie pojawiły się w Elblągu w ciągu ostatnich 2 lat to nowe wozy produkcji MAZ albo Autosana. Co do dbania o pojazdy przez przewoźników to pełna zgoda. I prym w kwesti zapuszczenia ich wiedzie tutaj ALP.
oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2013-06-17 09:51 0%
4
odpowiedziano ponad rok temu przez R
Otóż u nas jest wszystko możliwe ;)
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2013-06-16 19:59 33%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez KM
Kolega Bartłomiej jest nie na czasie, ponieważ pojazd widoczny na zdjęciu już od dawna u nas nie jest ponieważ ALP wycofał się z testowania tegoż pojazdu z w/w przyczyn. A jeżeli od nowego roku idzie nowy kontrakt z przewoźnikami to przewoźnicy muszą testować wszystko, wszelkiej maści by dobrać odpowiedni pojazd. Nie zależnie od tego czy to będzie pojazd z jedną parą drzwi czy z dwoma lub trzema. Ogólnie rzecz biorąc, to ZKM powinien zostać zlikwidowany i powinno zostać powołane nowe przedsiębiorstwo gdzie byłaby cała dyrekcja i cała flota pojazdów,a nie rozgałęzione po prywaciarzach.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
NoName
2013-06-16 20:35 25%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez NoName
Najgorszy jest jeden z nowszych autobusów VOLVO należący do firmy ALP. Podczas jazdy, z silnika tego VOLVO na kilometr słychać głośne syczenie z silnika. Już po kilku minutach jazdy te syczenie zaczyna drażnić i ma się ochotę wysiąść z autobusu.
odpowiedz oceń post 1 3 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.