O przeznaczenie części odnowionego taboru do obsługi połączeń w regionie, zwrócił się do spółki Przewozy Regionalne poseł Jacek Protas. Przewoźnik nie potwierdził, że będą to obecnie testowane pojazdy EN 57 Feniks, ale podobne jednostki modernizowane przez innego wykonawcę.
- Samorząd regionu wsparł proces restrukturyzacji spółki i podpisał z nią 5-letnią umowę na wykonywanie przewozów pasażerskich – przypomina poseł Protas. – Dziś przewoźnik jest w lepszej kondycji, dlatego oczekujemy, że będzie regularnie przekazywał do warmińsko-mazurskiego oddziału spółki nowe i odnawiane pojazdy. Obecnie zdecydowana większość nowoczesnych pociągów to wciąż tabor, którego właścicielem jest województwo.
W piśmie do posła prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski informuje, że spółka podpisała umowy bądź rozstrzygnęła przetargi na modernizacje 53 pojazdów typu EN 57. „Przewidujemy, że część, zmodernizowanych przez ZNTK Mińsk Mazowiecki, pojazdów typu EN57 trafi również do pasażerów województwa warmińsko-mazurskiego w zakresie zgodnym z zawartymi umowami z Organizatorem Przewozów” – czytamy w piśmie.
- Spodziewamy się, że do Przewozów Regionalnych trafią także pociągi remontowane obecnie w Poznaniu w zakładzie FPS H. Cegielski – mówi Jacek Protas. – Liczymy, że także z tych pojazdów będą mogli skorzystać mieszkańcy naszego regionu. Potrzebny jest pozytywny lobbing w tej sprawie.
Dwa tego typu pojazdy są obecnie testowane przez wielkopolski zakład Przewozów Regionalnych.
W ostatnim tygodniach spółka odebrała pięć nowych pojazdów spalinowych LINK, z których jeden trafił do województwa warmińsko-mazurskiego.
Piotr Pasternak, dyrektor Biura Posła Jacka Protasa