najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Bartłomiej Ryś
2016-04-21 09:00 100%

PKS Elbląg walczy z PolskimBusem. Skutecznie?

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

PKS Elbląg, jako pierwsza firma, którą do współpracy zaprosił twórca marki SuperPKS firma Teroplan, otwarcie „wytacza działa” przeciwko Polskiemu Busowi. Po raz pierwszy klienci elbląskiego przewoźnika będą mogli podróżować pomiędzy Warszawą a Trójmiastem wyjątkowo komfortowymi autokarami i to w cenie podobnej do konkurenta. Zdaniem zarówno portalu onet.pl jak i „Gazety Wyborczej”, wspólna oferta „SuperPKS” może podgryźć lidera rynku.

„SuperPKS” to projekt transportowy spółki Teroplan, który ma zrzeszyć mniejszych polskich przewoźników pod wspólnym szyldem.

Będziemy wspomagać przewoźników marketingowo, w tym sprzedażą biletów przez internet. Z kolei atutem krajowych firm przewozowych jest kapitał w postaci baz logistycznych i dworców - mówił dla Gazety Wyborczej Andrzej Soroczyński, prezes Teroplanu.

Teroplan może kojarzyć się z niezwykle popularnym serwisem e-podróżnik, a także ze Scanią - to właśnie szwedzki producent dostarcza nowoczesne autokary. I to właśnie nowe pojazdy są warunkiem posługiwania się szyldem „SuperPKS”. Skąd je wziąć? Producent autokarów Scania, współpracujący przy projekcie, będzie sprzedawał, leasingował albo wypożyczał pojazdy operatorom w zależności od ich możliwości finansowych

Efektem tych wszystkich działań jest „wypuszczenie” przez PKS Elbląg na trasę Trójmiasto-Warszawa (przez Nowy Dwór Gdański, Elbląg, Pasłęk, Ostródę, Mławę, Płońsk) dwóch autokarów Scania Touring. Każdy z nich jest klimatyzowany, z wygodnymi fotelami, wi-fi, toaletą oraz przyciemnianymi szybami. Jak zaznacza onet.pl, jest to trudna trasa dla przewoźników ze względu na zakończony remont linii kolejowej z Warszawy do Trójmiasta. Dzięki temu skrócił się czas przejazdu pociągami (do 2 godzin i 46 minut) a PKP Intercity dodatkowo zwiększyło ich liczbę. Odczuł to nawet „gigant” PolskiBus, który zmniejszył liczbę połączeń.

Ale PKS Elbląg się nie poddaje i z konkurencją „walczy” cenowo - dziennikarze portalu onet.pl zauważyli, że (w momencie publikacji tekstu) to właśnie SuperPKS oferował jeden z najtańszych biletów na 18 maja na trasie z Warszawy do Gdańska (18 zł). Dla porównania, PKP Intercity przewiozłoby nas tego dnia za 44,10 zł.

SuperPKS to projekt, który na rynku pojawił się za późno - uważa Aleksander Kierecki, szef firmy JMK Analizy Rynku Transportowego, który oceniał pomysł dla Gazety Wyborczej. Z drugiej strony zaznaczył, że nadal ma on szansę powodzenia.

SuperPKS może być ostatnią deską ratunku dla niektórych przewoźników, którzy z bieżącej działalności nie są w stanie sfinansować zakupu nowej floty.

Onet natomiast stwierdził, że zapowiadane połączenia sezonowe do miejscowości wypoczynkowych mogą być „ciekawym wyzwaniem wobec Polskiego Busa”.

Jedno jest pewne - na tej konkurencji skorzystamy tylko i wyłącznie my, Klienci, którzy będą podróżować po Polsce coraz taniej.

 

oceń wątek 3 0 zgłoś do moderacji
2016-04-21 10:32 71%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez asd
Aleksander Kierecki powiedział: "SuperPKS to projekt, który na rynku pojawił się za późno - uważa Aleksander Kierecki, szef firmy JMK Analizy Rynku Transportowego, który oceniał pomysł dla Gazety Wyborczej. Z drugiej strony zaznaczył, że nadal ma on szansę powodzenia." Co z niego za specjalista jeżeli patrzy tylko na relację Gdańsk-Warszawa. Nie bierze pod uwagę np Elbląga gdzie dojazd pociągiem do Malborka na przesiadkę to dodatkowa strata czasu.
odpowiedz oceń post 5 2 zgłoś do moderacji
2016-04-21 10:50 33%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez d
Co to za specjalista z tego Kiereckiego skoro najpierw mówi: " to projekt, który na rynku pojawił się za późno", a następnie "nadal ma on szansę powodzenia." Takim pożal się boże specjalistą to każdy może być. O każdej sprawie tak mogę napisac.
odpowiedz oceń post 2 4 zgłoś do moderacji
2016-04-22 22:45 0%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez 2016
Moim zdaniem projekt w tej formie nie ma szans. Konkurencja jest zbyt duża. Ewentualnie można by przyciagnąć pasażerów czasem przejazdu , ale wtedy trzeba zrezygnować z przystanków pośrednich. PKS powinien poszukać alternatywnych tras , a nie trzymac się tylko kierunku do Warszawy. Może trzeba pomyśleć o kursach niegdyś wykonywanych np. do Torunia , Łodzi. Może szybkie połączenie z Olsztynem.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2016-04-23 10:03 78%
4
odpowiedziano ponad rok temu przez SNAKE
a kto chciałby jeździć do tej wioski olsztyna ;)
oceń post 7 2 zgłoś do moderacji
2016-05-03 13:32 0%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez ja1949
brawo PKS Elblag tylko oby byl punktualny
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
piotr44
2016-05-04 08:01 0%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez piotr44

No i to się nazywa wolna konkurencja.


odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.