najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Redakcja elblag.net
2013-09-16 19:03 47%

Po naszych publikacjach. O elbląskich reklamach

rozpoczęty ponad rok temu przez Redakcja elblag.net

Nie tak dawno na łamach elblag.net rozprawiano o reklamach, które oszpecają Elbląg. Za ciosem poszła radna M. Kosecka, która na ostatniej sesji RM złożyła interpelację dotyczącą poprawy estetyki i uporządkowania zasad umieszczania w mieście reklam.

Radna pisze, że zagadnienie estetyki … stanowi jedno z kryteriów oceny władz miasta. Oczywiście, że możemy taki system oceny stworzyć, ale ważniejszym kryterium w tym systemie jest stopa bezrobocia. Walczyć z bezrobociem można na różne sposoby, jedną z metod jest powołanie specjalnego zespołu do walki z bezrobociem. Do powołania takiego zespołu w poprzedniej kadencji RM zachęcała radna. Jak rozumiem, zespół taki powinien zbadać, ustalać, monitorować, wyciągnąć wnioski a następnie przedstawić raport. Taka walka jest możliwa tylko w gospodarce nakazowo-koncesyjnej. Z jednej strony trwa walka z bezrobociem, a z drugiej strony walka z przedsiębiorcami, którzy wywieszają „tysiące reklam, bilbordów i często zwykłych szmat z napisami” albo ustawiają przy ulicach samochody z reklamami. Radna jako „człowiek Solidarności” chyba nie zauważa konwergencji między stopą bezrobocia a wolnością gospodarczą.

W swojej interpelacji radna skarży się, że widoczne reklamy „prowadzą do większego powodzenia biznesu” (w założeniu - dodaje). Właśnie o to chodzi przedsiębiorcom – o zwiększenie liczby klientów. Jeśli biznes będzie się rozwijał to kapitalista zatrudni więcej ludzi, a wówczas stopa bezrobocia spadnie.

Radna zapewne chce walczyć z reklamami poprzez powołanie odpowiedniej komisji, która zbada czy właściciele nieruchomości, którzy w myśl prawa, zobowiązani są do dbania o czystość i estetykę… w szczególności poprzez usuwanie z nich plakatów, reklam, ogłoszeń oraz napisów i rysunków szpecących tą nieruchomość, nie wywieszają „zwykłych szmat z napisami”. Po negatywnej ocenie do pracy przystąpią „funkcjonariusze Straży Miejskiej”.

57 miejsce Polski w rankingu wolności gospodarczej jest wynikiem właśnie takich działań i poglądów.

Jacek Zbrzeźny
Elbląski Komitet Obywatelski

oceń wątek 9 10 zgłoś do moderacji
2013-09-16 19:43 86%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez Łukasz
Autor raczył pomylić "wolność" z "samowolą", a powodzenie biznesu (mierzone wielkością banerów) z kiczem i tandetą. A podpis pod zdjęciem proponuję skorygować na "Elbląski Outdoor" lub "Łukasz Kotyński" - zgodnie ze stanem faktycznym;-)
odpowiedz oceń post 12 2 zgłoś do moderacji
2013-09-16 20:12 82%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez no
Jest różnica między komunikatem reklamowym, a szumem informacyjnym i bełkotem. Większość banerów ulicznych jest robiona przez nieprofesjonalne agencje, których "dzieła" odnoszą odwrotny skutek. Trudno w tych "fajerwerkach" doszukać się jakiegoś skutecznego przekazu.
odpowiedz oceń post 9 2 zgłoś do moderacji
2013-09-16 20:20 77%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez gigas
Olbrzymie płachty zwisające na wieżowcu przy ul. Nowowiejskiej - reklama jednego z portli internetowych to już przegięcie. Zawalona ściana na kilka pięter, może ktoś to dziadostwo zdjął bo szpeci nową elewację bloku!
odpowiedz oceń post 10 3 zgłoś do moderacji
2013-09-17 07:52 80%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez estetyka
Przecież nie chodzi o to żeby przeszkadzać przedsiębiorcom czy działać na szkode firmom reklamowym ,byle jakość ,mnogość przede wszystkim estetyka no i aspekt ekonomiczny -totalna samowola
odpowiedz oceń post 8 2 zgłoś do moderacji
2013-09-17 10:06 40%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez fb.com/ElblaskiOutdoor
Autor artykułu wysnuł daleko posunięte wnioski znajdując korelację między bezrobociem a nielegalnymi i nieestetycznymi reklamami. Ponadto w kwestii zespołu ds. zwalczania bezrobocia - taki zespół istnieje od lat, a jest nim Powiatowa Rada Zatrudnienia.
odpowiedz oceń post 2 3 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.