najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Redakcja elblag.net
2014-03-28 06:42 100%

Pod koniec roku pomkniemy już pendolino?

rozpoczęty ponad rok temu przez Redakcja elblag.net

Dobra wiadomość dla elblążan podróżujących po Polsce pociągami. Już pod koniec roku będziemy mogli podróżować szybkim pociągiem pendolino. Ma bowiem kursować z Malborka do Warszawy. Do września ma zakończyć się przebudowa i modernizacja linii kolejowej Warszawa-Gdynia w okolicach Iławy i Malborka.


Na zorganizowanej w Iławie konferencji prasowej przedstawiciele PKP PLK poinformowali, że do 9 września zakończy się modernizacja 52-kilometrowego szlaku kolejowego w okolicach Iławy (długość torów na tym odcinku wynosi 116 km). Równolegle prace prowadzone są w okolicach Malborka. Przedstawiciele PKP PLK zapewniali, że całość prac zostanie ukończona jesienią, aby zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w grudniowym rozkładzie jazdy na trasie Warszawa-Gdańsk pojawił się szybki pociąg pendolino.

- To pozwoli na pokonanie trasy z Warszawy do Gdyni w 2,5 godziny - podkreślał rzecznik prasowy PKP PLK Maciej Dutkiewicz.

Trasa Warszawa-Gdynia na potrzeby modernizacji i przebudowy tej linii została podzielona przez PKP PLK na 8 odcinków: Nasielsk, Ciechanów, Działdowo, Iława, Malbork, Tczew, Gdańsk i Gdynia. - Wszystkie modernizacje, naprawy i budowy torów, oprócz Iławy i Malborka, są już zakończone - poinformował Dutkiewicz i dodał, że na gotowych już odcinkach położono nowe tory, miejscami wytyczono nawet szlak kolejowy w zupełnie nowych miejscach, by złagodzić zakręty.

Dyrektor projektu modernizacji i przebudowy szlaku kolejowego w okolicach Iławy Jerzy Litka przyznał, że ten odcinek torów pierwotnie miał być gotowy w grudniu ubiegłego roku. - Po zerwaniu torów okazało się jednak, że miejscami jest bardzo miękkie podłoże, czego nie wykazywały wcześniejsze badania i ekspertyzy. W związku z tym musieliśmy wzmacniać to podłoże - powiedział Litka i dodał, że z wykonawcą robót, firmą Budimex aneksowano umowę, wyznaczając czas zakończenia robót na wrzesień tego roku.

Modernizacja torów w okolicach Iławy szacowana jest na 2,2 mld zł. Za te pieniądze zbudowane zostaną 154 obiekty inżynieryjne, w tym wiadukty i mosty, powstanie też 66 rozjazdów, dzięki którym pociągi będą mogły zmieniać tor ruchu (ponad połowa z nich powstanie na stacji Iława), zostaną zbudowane także bezkolizyjne skrzyżowania, przejścia dla zwierząt, wiadukty, a także zbudowane zostanie 128 km sieci trakcyjnej.

- Wymienimy także urządzenia sterowania ruchem. Te, które pracują na niektórych stacjach, działają jeszcze od wojny. Zamontujemy na nich najnowocześniejsze, używane na całym świecie urządzenia marki Bombardier - zapowiedział Litka.

Częścią modernizacji linii kolejowej w okolicach Iławy jest montaż ekranów akustycznych. Mieszkańcy Iławy, którzy w czwartek przyszli na spotkanie z przedstawicielami PKP PLK, skarżyli się, że są one zbyt wysokie (ok. 4 metrów). Mieszkańcy okolic stacji narzekali także, że po robotach modernizacyjnych "drgania są bardziej odczuwalne, a hałas jest większy". Dutkiewicz zapewniał mieszkańców, że "wszystko prowadzone jest zgodnie z prawem i wytycznymi".

Samorządowcy z Iławy dopytywali o konkretne terminy budowy przejść podziemnych w tym mieście, związanych z przebudową linii kolejowej, lecz nie zostały one podane ze strony PKP PLK.

Trasa kolejowa Warszawa-Gdynia ma 350 km. Całkowity koszt modernizacji i przebudowy tej trasy szacowany jest na 9 mld zł i jest dofinansowany środkami europejskimi z programu Infrastruktura i Środowisko.

źródło: PAP

 

oceń wątek 4 0 zgłoś do moderacji
2014-03-28 08:53 25%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez mieszkaniec E-g
Najpierw trzeba mieć odpowiednie torowisko do tego, żeby Pendolino mogło w Polsce bezpiecznie z taką prędkością pojechać...
odpowiedz oceń post 1 3 zgłoś do moderacji
2014-03-28 10:06 33%
2
odpowiedziano ponad rok temu przez LIMO
Czytaj a później komentuj .
oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2014-03-28 10:55 57%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez Camel
Nie korzystam z połączeń z przesiadkami! Interesuje mnie jedynie co jeździ i co będzie jeździć bezpośrednio z Elbląga.
odpowiedz oceń post 4 3 zgłoś do moderacji
2014-03-28 13:53 33%
4
odpowiedziano ponad rok temu przez 607
To się dużo nie najeździsz. Elbląg nie jest "po drodze" przy większości połączeń.
oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2014-03-28 12:03 50%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez mieszkaniec Jegłownika
Eeee tam. Przeczytałem nagłówek artykułu i miałem nadzieję, że pierdolino będzie jeździło jako tramwaj w Elblągu. Wchodzę a tu rozczarowanie wielkie. :(
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
NoName
2014-03-28 12:43 0%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez NoName
Tylko do tej trasy Warszawa - Gdynia w 2,5 godziny, trzeba jeszcze dodatkowo doliczyć ze 2 godziny spóźnienia, bo PKP nie kursuje na czas.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.