najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Przekop Mierzei Wiślanej. Która lokalizacja została wybrana?
2017-10-18 13:50 100%

Przekop Mierzei Wiślanej. Która lokalizacja została wybrana?

rozpoczęty ponad rok temu przez Marcin Mongiałło

Rozpoczęcie prac budowlanych przy przekopie przez Mierzeję Wiślaną zaplanowano na listopad przyszłego roku. Waży się miejsce lokalizacji kanału żeglugowego. Co prawda, jak na początku września zauważył wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski – "wszystko wskazuje na to, że przekop powstanie w miejscowości Nowy Świat", nie jest to jednak jeszcze oficjalnie potwierdzone. Najczęściej mówi się o obszarze zlokalizowanym pomiędzy Przebrnem a Skowronkami. Gdzie zatem powstanie inwestycja? Na konferencji zorganizowanej dzisiaj w biurze posła na Sejm RP Jerzego Wilka dziennikarzom nie udało się uzyskać potwierdzonej informacji w tej sprawie.

Znam lokalizację przekopu, ale muszę być lojalny wobec ministra. Uzgodniliśmy wcześniej, że lokalizacja zostanie wyjawiona w trakcie wyjazdowego posiedzenia komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, które odbędzie się jutro w Tolkmicku.

– poinformował poseł. 

Według proponowanych rozwiązań, kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m. Dzięki realizacji inwestycji w naszym porcie zatrudnienie ma znaleźć nawet 3 tysiące pracowników. Według szacunkowych wyliczeń koszt inwestycji, która ma zostać w całości sfinansowana z budżetu państwa, ma oscylować w granicach 880 mln zł.

Jest to ogromny sukces Elbląga. Dzięki pieniądzom z budżetu mamy ogromną szansę na rozwój.

– zauważył poseł.

Przypominam, że 401 posłów głosowało za tę specustawą. Tylko 9 posłów było przeciwnych, a kilkunastu wstrzymało się od głosu

– przypomniał Jerzy Wilk. 

Nie tylko Elbląg skorzysta na wybudowaniu kanału żeglugowego, te małe gminy również skorzystają, dlatego też konferencja odbędzie się w Elblągu, ale także w Tolkmicku

– podkreślił parlamentarzysta z Elbląga.

Jestem organizatorem tego posiedzenia ponad podziałami, na które zostali zaproszeni wszyscy parlamentarzyści z regionu elbląskiego. Duża rolę odegrał pan przewodniczący Marek Pruszak.

– poinformował poseł.

Moja rola sprowadziła się do tego, że wiedząc o tym, że pan poseł organizuje posiedzenie wyjazdowe, zaprosiłem ministra Marka Gróbarczyka i panią poseł Dorotę Arciszewską-Mielewczyk do udziału w sesji Rady Miejskiej w Elblągu.

– dodał przewodniczący Rady Miejskiej w Elblągu Marek Pruszak.

Przypominamy program konferencji / wyjazdowego posiedzenia komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej

10.00 - 10.30 – Sesja Rady Miejskiej w Elblągu (głos zabierze minister minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej  Marek Gróbarczyk oraz przewodnicząca sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Dorota Arciszewska-Mielewczyk)

Ok. godz. 11.00 – spotkanie w porcie w Tolkmicku

12.00 - 15.00  – rozpoczęcie wyjazdowego posiedzenia komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w Domu Kultury w Tolkmicku przy ul. Świętojańskiej 1

Po godz. 15.00 – wyjazd całej grupy do Elbląga (zwiedzanie elbląskiego portu, terminalu pasażerskiego, Starego Miasta, Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Elblągu)

Parametry kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną

Konstrukcje hydrotechniczne (na podst. danych Urzędu Morskiego w Gdyni)

  • Śluza o parametrach L=180 m, B=22 m, h=5 m (z możliwością pogłębienia w przyszłości o 1 m)
  • nabrzeże oczepowe kotwione mikropalami – długość 400 mb.
  • bramy śluzy łącznie z konstrukcją głowic – 2 szt.
  • dno śluzy kotwione do podłoża mikropalami – 5000 m2
  • wykopanie kanału żeglugowego na odcinku Mierzei z wbudowaniem urobku piaszczystego w brzeg morski po obu stronach falochronów – 1 740 000 m3
  • nabrzeże postojowe przed bramą śluzy (stanowiska wyczekiwania) – 200 mb
  • dalbowe stanowiska wyczekiwania z możliwością cumowania 2 jednostek – 200-250 mb
  • główny falochron osłonowy – konstrukcja skrzyniowa (nasada konstrukcja palisadowo-narzutowa) – 600 mb
  • falochron boczny – odcinek głowicowy o konstrukcji skrzyniowej (nasada konstrukcja palisadowo-narzutowa) – 350 mb
  • pogłębienie akwenu portowego do rzędnej 5,0 m i toru wodnego od strony morza do rzędnej -5,5 m
  • lekka, skarpowa obudowa brzegów kanału żeglugowego – 1 740 mb
  • pasma komunikacyjne po obu brzegach kanału z drogą serwisową – 2 050 mb
  • umocnienie i zakrzewienie skarp wykopu z odprowadzeniem wód opadowych – 5,4 ha
  • obudowa wylotu kanału żeglugowego od strony Zalewu Wiślanego (kierownice) – 200 mb
  • wykonanie nowego i pogłębienie istniejącego toru wodnego na Zalewie i rzece Elbląg– 2 540 000 m3

Obiekty mostowe i drogowe

  • dwa mosty zwodzone, które będą funkcjonować jako rozwiązania alternatywne, zlokalizowane w rejonie wrót śluzy. Zawsze jeden z mostów będzie przejezdny. Otwarcie i zamknięcie przęsła zwodzonego będzie skoordynowane z pracą wrót śluzy. Ruch drogowy będzie sterowany sygnalizacją świetlna, wraz z automatycznie zamykanymi zaporami.
oceń wątek 1 0 zgłoś do moderacji
2017-10-18 14:46 50%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez eeee
20m szerokości ????? rzeka przy porcie ma 30.
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2017-10-18 15:21 0%
2
odpowiedziano ponad rok temu przez kanał
http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1731760,Kanal-zeglugowy-przez-Mierzeje-Wislana-Budowa-ma-ruszyc-w-przyszlym-roku
oceń post 0 4 zgłoś do moderacji
2017-10-20 09:09 0%
3
odpowiedziano ponad rok temu przez eeee
~kanał ale co to ma do tego? tylko opis, chodzi o to że w Elblągu takie statki o szerokości 20 m nie będą mogłby bezpiecznie się wyminąć, baaa co do piero zawrócić jeżeli będą o długości 100m. co? tylem będą wypływać aż na zalew? 2 sprawa to samo wejście z zalewu w stronę elbląga,
oceń post 0 3 zgłoś do moderacji
2017-10-18 20:38 0%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez eg
pacholki kaczoraeg
odpowiedz oceń post 0 5 zgłoś do moderacji
2017-10-18 22:16 0%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez EuPi
No jak to tak, przed wyborami?, a po wyborach, przed II wyborami? Jak zwykle opieraja sie na kłamstwie!
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2017-10-18 22:55 25%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez Kloss
Port w Elblągu po przekopaniu kanału żeglugowego przez Mierzeję ma stać się piątym portem pełnomorskim w Polsce, po Szczecinie, Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku.
odpowiedz oceń post 1 3 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.