najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Bartłomiej Ryś
2016-03-24 11:26 100%

Reaktywacja Kolei Nadzalewowej? Bez szans – PKP planuje rozebrać tory

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

Fundacja ProKolej opublikowała wykaz niemal 450 kilometrów linii kolejowych przeznaczonych do rozbiórki przez PKP Polskie Linie Kolejowe. W tym niechlubnym zestawieniu znalazł się odcinek tak zwanej „Kolei Nadzalewowej” pomiędzy Elblągiem a Tolkmickiem i Fromborkiem. Jeżeli nie znajdą się środki na reaktywację, ten przepiękny i malowniczy odcinek kolejowy przejdzie do historii.

Szczegóły tej sprawy podaje kurierkolejowy.eu, który powołuje się na informacje opublikowane przez Fundację ProKolej. Plan likwidacji dotyczy 9 województw, 33 odcinków i ponad 2% sieci kolejowej kraju (dokładnie 443,3 kilometry). Jeżeli ten PKP Polskich Linii Kolejowych dojdzie do skutku, to bezpowrotnie odcięte od kolei zostaną miasta takie jak Frombork czy Tolkmicko.

Odcięcie od linii kolejowych miejscowości uzdrowiskowych, takich jak Karpacz czy Świeradów Zdrój albo położonego nad Zalewem Wiślanym kopernikowskiego Fromborka jest sprzeczne z wizją rozwoju tych terenów – tłumaczy dla Kuriera Kolejowego dr Jakub Majewski, prezes fundacji ProKolej.

Jego zdaniem, likwidacja połączenia kolejowego to „odebranie cząstki potencjału rozwojowego” tych miejscowości. Jeżeli dojdzie ona do skutku, to o przejażdżce malowniczym szlakiem „Kolei Nadzalewowej” będziemy mogli wyłącznie pomarzyć. Pozostaną wspomnienia i archiwalne zdjęcia.

Jest jednak nikły cień nadziei. Jak podaje Kurier Kolejowy:

Odpowiedzialna za sieć kolejową spółka PKP PLK zaznacza, że postępowanie likwidacyjne nie musi oznaczać ostatecznej likwidacji, a w przypadku pozyskania zewnętrznych środków procedura zostanie wstrzymana. Jednak w zawiadomieniach do władz lokalnych kolejarze przyznają, że jeśli środków nie będzie linie zostaną rozebrane.

Niestety, nadzieja jest nikła, ponieważ od wielu lat toczy się dyskusja nad tym, skąd pozyskać środki na Kolej Nadzalewową. Jak widać – nie przyniosła ona żadnych wymiernych rezultatów do dziś.

Jak zaznacza prezes fundacji ProKolej, koszt rozbiórki torów będzie wyższy od wpływów ze sprzedaży odzyskanych materiałów. Likwidacja infrastruktury kolejowej może wręcz wymagać dofinansowania. Majewski dodaje, że nawet niewykorzystane linie kolejowe stanowią unikalną rezerwę pod przyszłe inwestycje infrastrukturalne.

(…) ignorowanie tego potencjału dla przyszłej mobilności społecznej i efektywności gospodarczej przyległych terenów jest nieodpowiedzialne.

 

oceń wątek 2 0 zgłoś do moderacji
2016-03-24 13:05 45%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez i już
Niech Tolkmicko przekaże na utrzymanie linii zyski z wybudowanego za 2mln zł targowiska :)
odpowiedz oceń post 5 6 zgłoś do moderacji
2016-03-24 13:31 60%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez otto
PKP pod przywodstwem ludzi z PiS przyjęło dobry kierunek - rozbieramy tory ,a potem się zobaczy.
odpowiedz oceń post 6 4 zgłoś do moderacji
2016-03-24 17:11 50%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez Kto poda PKP do sądu?
Sprawa wygrana , gwarantowana.
odpowiedz oceń post 3 3 zgłoś do moderacji
2016-03-28 23:11 0%
4
odpowiedziano ponad rok temu przez Byk
Kto poda? Pawełek H.
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2016-03-24 18:18 25%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez wwwwwwwwwwwwwwwwwww
Linia kolejowa raczej już nie do uratowania. Ale w zamian aż się marzy droga rowerowa do Braniewa.
odpowiedz oceń post 2 6 zgłoś do moderacji
2016-03-24 18:19 50%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez Logicznie myślący
Nie od dzisiaj wiadomo, że polityka PKP opiera się na zasadzie: czym mniej kursujących pociągów i czynnych lini, tym lepiej dla firmy. Ale nie ma się tu czemu dziwić; wieloletnia nieudolna polityka gospodarcza naszego państwa doprowadziła do takiego stanu rzeczy. Według mnie,a powtarzam to już od dawna, kolej, owszem powinna być dofinansowana ze środków publicznych, ale tylko i wyłącznie do realizowanych połączeń, a wiec: pociąg kursuje - są pieniążki, pociąg nie kursuje - nie ma pieniędzy. Takie rozwiązanie spowodowałoby, że PKP zaczęłoby zależeć na utrzymaniu jak największej siatki połączeń w kraju.
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2016-03-29 10:29 0%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez ggglllla
zlodzi z pkp juz na zlom @ juz zlotowki przeliczaja zniszczyc cos takiego tylko w Polsce ,., te cale pkp to stare capy spocone nie maja pojecia o zyciu ! odrobiny oleju nie maja ! Pkp tory ! to Pks niech asfalt zwija i drogi no bo jak ! tam gdzie sie nie oplaca , Dla mnie to chory kraj rzadza ludzie nie majac pojecia ! tylko wiedza jak okrasc pansteo i swoich obywateli ,
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.