najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Rekord przeładunkowy BCT Gdynia. Jakie to ma znaczenie dla Portu Morskiego Elbląg?
2019-12-23 16:29 100%

Rekord przeładunkowy BCT Gdynia. Jakie to ma znaczenie dla Portu Morskiego Elbląg?

rozpoczęty ponad rok temu przez Marcin Mongiałło

Po raz pierwszy w historii Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT Gdynia zakończy rok z wynikiem ponad pół miliona przeładowanych kontenerów. 20 grudnia 500-tysięczny kontener załadowano na kontenerowiec MSC "Veronique".

Do końca roku zostało jeszcze trochę czasu, więc zarząd przedsiębiorstwa szacuje, że wynik uda się poprawić o około 10 tysięcy kontenerów. Jak dotąd rekordowym rokiem BCT Gdynia był 2007 r. Wówczas w terminalu przeładowano 493 tys. kontenerów.

Budowę gdyńskiego terminala rozpoczęto w 1976 r. (dekada Gierka), a zaledwie trzy lata później, 29 października 1979 r., terminal obsłużył pierwszy statek ro-ro – Baltic Eagle (serwis United Baltic Corporation i Polskich Linii Oceanicznych, działający pod nazwą Polanglia). W 2003 filipińska grupa ICTSI wykupiła 100% udziałów w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Przedsiębiorstwo uznawane jest jako jedno z pięciu największych na świecie operatorów terminali morskich. Posiada 32 terminale w 19 państwach. W Europie, oprócz Polski, firma administruje również terminalem AGCT w mieście Rijeka w Chorwacji (w 2011 roku wykupiła 51% udziałów w AGCT). 

Jakie znaczenie ma rozwój pobliskich polskich portów dla Portu Morskiego w Elblągu? Sednem sprawy jest to, że jest on portem dowozowym, portem drugiego przeładunku, mającym znakomite widoki – szczególnie w kontekście planowanego wykonania kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną – na obsługę połączeń towarowych z portów trójmiejskich. Perspektywa rozwoju naszego portu jest ściśle związana m.in. z transportem ładunków skonteneryzowanych. W tym zakresie elbląski port funkcjonuje jako port satelitarny (feederowy) terminali kontenerowych Gdańska oraz Gdyni. Ta kwestia w sposób szczególny odnosi  się  do  kontenerów ciężkich  i  specjalistycznych,  których  obsługa  drogą  lądową  (przewozy  samochodowe  i kolejowe)  jest  problematyczny  (m.in z  uwagi  na  dopuszczalne  naciski  osi  na  jezdnię drogową).

oceń wątek 1 0 zgłoś do moderacji
2019-12-24 09:03 50%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez Kolega kuzyna
Kompletnie nie ma to żadnego znaczenia! Szkoda, że autor nie ma czasu i woli spotkać się i porozmawiać na wiele tematów bo wówczas może teksty wyglądałyby inaczej?
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2019-12-24 16:13 50%
2
odpowiedziano ponad rok temu przez redakcja
Jeżeli to nie ma znaczenia, to i przekop nie będzie mial najmniejszego ekonomicznego znaczenia, bo elbląski port w zamyśle miał być portem feederowym dla trójmiejskich portów.
oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2019-12-24 10:25 40%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez zx
Za nim jakieś pływadło dowlecze się z kontenerami do Elbląga, TIR załadowany w Gdańsku lub w Gdyni będzie już daleko w kraju. Paranoi ciąg dalszy...
odpowiedz oceń post 2 3 zgłoś do moderacji
2019-12-25 11:12 0%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez Janos
Ma znaczenie bardzo duże. Teraz będą się obawiali, że Elbląg odbierze ich pokona. Dlatego Gdańsk i Gdynia tak walczą o wstrzymanie przekopu.
odpowiedz oceń post 0 3 zgłoś do moderacji
2019-12-27 00:43 0%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez Operator
Jeśli w Elblągu będą rozładunek i załadunek kontenerów. To tylko tych mniejszych bo po co w Gdyni czy Gdańsku rozładować maly kontenerowiec skoro w tym czasie mozna rozładować dwukrotnie wiekrzy statek. Do czego te porty są przystosowane . A te mniejsze niech pływają do Elbląga PKP ma w planach połączyć Elbląg z Trójmiastem bezpośrednią liną kolejową.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2019-12-27 12:17 33%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez kazik
Artykuł tendencyjny ....., brak konkretnych liczb ile zysku , ile ton przeładunku ...., a z drugiej strony terminal przy ul Radomskiej nie jest przystosowany do rozładunku kontenerów lub załadunku ....
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2019-12-28 07:08 25%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez Mkki
Pan nie ma podjęcia o czy pisze. Szkoda komentować - gdzie tu opłacalność takiego przedsięwzięcia bo ja jej nie widzę
odpowiedz oceń post 1 3 zgłoś do moderacji
2020-02-17 01:11 0%
8

odpowiedziano ponad rok temu przez specjalista
Wszystko prawda, ale pytanie czy ktoś to ogarnie od strony biznesowej i i czy będzie kasa na pogłębienie drogi wodnej do Elbląga. W Niemczech podobne porty jak Elbląg funkcjonują.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2022-01-25 23:47 0%
9

odpowiedziano ponad rok temu przez hRabia
Opłacalności BEZPOŚREDNIEJ przekopu nikt rozsądny się nie spodziewa, natomiast współpraca z portami w Gdańsku i Gdyni musi być bardziej intensywna, o ile elbląski port ma się rozwijać, a nie zawijać.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.