najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Bartłomiej Ryś
2015-10-09 11:20 100%

S7 z Elbląga do Gdańska stała się faktem. Umowy podpisane

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

Dziś, 9 października w siedzibie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowy na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7. Łączny koszt całej inwestycji to ponad 3,2 mld zł.

Uroczystość odbyła się dziś o godzinie 10:00. GDDKiA w drodze przetargów wybrała dwie firmy: Metrostav a.s. (firma czeska) oraz Budimex SA (firma polska). Pierwsza z nich wykona odcinek pomiędzy Koszwałami a Nowym Dworem Gdańskim (koszt ponad 1 mld 642 mln), natomiast druga odcinek Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo k. Elbląga (ponad 1 mld 576 mln zł).

Pierwszym zadaniem jest budowa odcinka od konca Południowej Obwodnicy Gdanska do Nowego Dworu Gdanskiego o długosci 20,47 km, które bedzie realizowała firma Metrostav a.s. Wartosc tego kontraktu wynosi przeszło 1,642 mld zł.

- To nasz drugi projekt, który bedziemy realizowac w Polsce. Jest on dwukrotnie wiekszy od poprzedniego, ale jestesmy do tego przygotowani - powiedział Radim Cáp z Metrostavu.

Drugim zadaniem jest budowa 19,14 km drogi z Nowego Dworu Gdanskiego do Elblaga, gdzie droga płynnie właczy sie do istniejacej obwodnicy tego miasta. Budimex jest równiez do tego dobrze przygotowany:

- Na ten kontrakt przechodzi dobra ekipa 0 ludzie, którzy budowali Pomorska Kolej Metropolitalna – poinformował Dariusz Blocher, prezes Budimexu. 0 Dalismy juz zreszta dowód na to, ze inwestycje konczymy w terminie, a nawet przed jego upływem.

Procedura wyłonienia obu firm trwała niemal 10 miesięcy.

- To najwieksze kontrakty jakie realizowała dotychczas Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na Pomorzu. – powiedział na uroczystym podpisaniu umów Robert Marszałek, Dyrektor gdanskiego Oddziału GDDKiA.- To inwestycja o wielkim znaczeniu ekonomicznym i społecznym dla Pomorza. Droga ekspresowa umozliwi tez dalszy rozwój gospodarczy województwa, samorzadów. Skala tego przedsiewziecia mozna porównac do jednoczesnej budowy Południowej Obwodnicy Gdanska, Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i tunelu pod Martwa Wisła.

Pierwsze prace budowlane (m.in. wyburzanie obiektów – w sumie 59 nieruchomości) mają się rozpocząć jeszcze w tym roku. Budowa ma się planowo zakończyć w październiku 2018 roku.

 

oceń wątek 3 0 zgłoś do moderacji
2015-10-09 11:42 71%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez qwerty
Pewnie to wyburzanie to dotyczy Starych Babek.
odpowiedz oceń post 5 2 zgłoś do moderacji
NoName
2015-10-09 12:45 25%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez NoName
3,2 mld złotych za krótki kilkudziesięcio kilometrowy odcinek drogi na terenie Żuław które są płaskie jak stół. Za takie pieniądze to w cywilizowanych krajach buduje się drogi przebiegające przez trudne i niedostępne dotychczas górskie tereny.
odpowiedz oceń post 3 9 zgłoś do moderacji
2015-10-09 17:01 44%
3
odpowiedziano ponad rok temu przez powiec
Jako wyborca "prawicowy" oczywiście nie masz o niczym pojęcia więc cię oświecę;) Prawdopodobnie sam most na Wiśle będzie kosztował około 1 mld zł! Będzie też most na Nogacie i wiele innych nad licznymi żuławskimi kanałami. Trzeba będzie wzmacniac grzązki grunt setkami tysięcy (a może i milionami) betonowych pali, trzeba też bedzie wyburzyć kilka wiosek, porobić wiadukty dla rolników, przejścia dla zwierzątek itp Poniał?;)
oceń post 4 5 zgłoś do moderacji
2015-10-09 17:13 67%
4
odpowiedziano ponad rok temu przez Kasztelan
Bzury panie piszesz nie potwierdzone żadnymi dowodami! Powtarzasz od lat te same chore PiSowskie i Korwinowe frazesy!
oceń post 8 4 zgłoś do moderacji
NoName
2015-10-09 18:47 33%
5
odpowiedziano ponad rok temu przez NoName
Na drodze wojewódzkiej nr. 503 już po roku stwierdzono około 100 uszkodzeń. Takie to drogi się u nas buduje.
oceń post 3 6 zgłoś do moderacji
2015-10-09 19:11 20%
6
odpowiedziano ponad rok temu przez powiec
Wyluzuj człowieku, drogi buduja firmy prywatne i na swój koszt w ramach gwarancji będą usuwac usterki! No chyba że szybko zbankrutują;)
oceń post 1 4 zgłoś do moderacji
2015-10-09 12:51 50%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
Mały cytacik z innego artykułu: "Normalnie podłoże pod konstrukcję drogi wzmacniane jest na ok. 1 metrze głębokości. Tutaj wyniesie ona średnio ok. 11 metrów, a to oznacza konieczność zaangażowania znacznie większej ilości sprzętu i materiałów - wyjaśnia Robert Marszałek, szef gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad."
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2015-10-09 13:00 33%
8

odpowiedziano ponad rok temu przez Ale
No i dobrze. BUDOWAĆ !
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2015-10-09 13:17 75%
9

odpowiedziano ponad rok temu przez POlitolog
Huraa - Elbląg do Gdanska i do województwa pomorskiego.
odpowiedz oceń post 6 2 zgłoś do moderacji
2015-10-10 09:03 20%
10
odpowiedziano ponad rok temu przez granicznik
w Pomorskim nas nie chcą, więc nie rozumiem entuzjazmu kolegi powyżej
oceń post 1 4 zgłoś do moderacji
2015-10-09 13:29 75%
11

odpowiedziano ponad rok temu przez AB
S7 stała się faktem? Właśnie zaczęła istnieć?
odpowiedz oceń post 6 2 zgłoś do moderacji
2015-10-09 16:54 25%
12

odpowiedziano ponad rok temu przez powiec
Bravo PO niech żyją "budowniczowie zielonej wyspy"!;)
odpowiedz oceń post 3 9 zgłoś do moderacji
2015-10-09 17:11 71%
13
odpowiedziano ponad rok temu przez Kasztelan
Nie jestem za PO, ale patrząc ile km autostrad i expresówek zostało zbudowanych w ciągu ostatnich kilku latach i ile czasu PiS spędził na p....u bzdur w telewizji choćby o tym, jak to PO Polskę zostawia w ruinie, to pozostaje tylko życzyć wyborcom PiSu, żeby Polska w końcu została krainą mlekiem i miodem płynącą. Chory jest ten kraj!
oceń post 10 4 zgłoś do moderacji
2015-10-10 11:01 33%
14

odpowiedziano ponad rok temu przez raf
Albo nowy podział urzędów/władzy czyli dwie stolice województwa jak to ma miejsce w kujawsko-pomorskim lub lubuskiego albo Elbląg do pomorskiego inaczej miasto będzie dalej w stagnacji
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
2015-10-10 17:57 25%
15

odpowiedziano ponad rok temu przez kiler
Niech się zacznie budowa a malkonteci nech zamknom japy.
odpowiedz oceń post 1 3 zgłoś do moderacji
2015-10-10 22:33 14%
16

odpowiedziano ponad rok temu przez turban
no chyba jeszcze nie stala sie faktem? najpierw chchameciarze i politycy sprobuja ukrasc unijne srodki dla siebie, pozniej wybiora jakas najtansza badziewna firme ktora bedzie tylko slupem a robote odwala jacys podwykonawcy i partacze. przy okazji beda ginac materialy budowlane, bedzie kradzione paliwo z maszyn budowlanych. pozniej odbior i setki usterek spowodowanych uzyciem wadliwych materialow. tak w skrocie to bedzie wygladac. tak sie buduje w POlsce pod przywodztwem bandziorow z PO
odpowiedz oceń post 1 6 zgłoś do moderacji
2015-10-11 13:26 50%
17

odpowiedziano ponad rok temu przez Jarek
Turban frajerze firmy wybrano w przetargach już dawno więc nie siej fermentu jelopie
odpowiedz oceń post 3 3 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.