Projekt uchwały w sprawie rewitalizacji Kolei Nadzalewowej i przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Elbląg-Braniewo otrzymał poparcie 5 głosów klubu PiS przy 5 głosach przeciwnych koalicji PO-PSL. Nikt nie wstrzymał się od głosu, a czterech radnych było nieobecnych. Głosowanie odbyło się podczas posiedzenia komisji Strategii Rozwoju. Ostateczna decyzja zapadnie podczas sesji Sejmiku 26 marca.
Starania o reaktywację Kolei Nadzalewowej mają długą historię. Na razie bez rezultatu. Na początku tego roku Marcin Kazimierczuk, radny województwa Warmińsko-Mazurskiego (PiS) złożył interpelację do Gustawa Brzezina, marszałka województwa w sprawie przywrócenia Kolei Nadzalewowej Elbląg – Braniewo. Podkreślał, że można skorzystać z programu „Kolej plus”.
Marszałek odpowiedział m.in.
„wśród 21 nowych odcinków zgłoszonych do przywrócenia, poprawienia czy też budowy nowych linii kolejowych” nie uwzględnia ww. linii kolejowej.
Teraz radny Marcin Kazimierczuk złożył wniosek, by Zarząd Województwa podjął starania o 85 procent dofinansowania na przywrócenie połączeń na trasie Kolei Nadzalewowej łączącej Elbląg z Braniewem.
Kolejna cegiełka w budowaniu zainteresowania rewitalizacją i przywróceniem połączeń na trasie Kolei Nadzalewowej łączącej Elbląg z Braniewem, która doskonale wpisuje się w projekt przekopu Mierzei Wiślanej
- napisał na Facebooku Kazimierczuk.
To już drugi taki wniosek radnego (pierwszy został odrzucony). Teraz projekt uchwały w sprawie rewitalizacji Kolei Nadzalewowej i przywrócenia połączeń kolejowych na trasie Elbląg-Braniewo otrzymał poparcie 5 głosów klubu PiS przy 5 głosach przeciwnych koalicji PO-PSL. Nikt nie wstrzymał się od głosu, a czterech radnych było nieobecnych. Głosowanie odbyło się podczas posiedzenia Komisji Strategii Rozwoju Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Ostateczna decyzja zapadnie podczas sesji Sejmiku 26 marca.