najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Tramwaje linii nr 4 i 5 od 10 listopada kursują nową trasą (+ zdjęcia)
2017-11-10 11:30 100%

Tramwaje linii nr 4 i 5 od 10 listopada kursują nową trasą (+ zdjęcia)

rozpoczęty ponad rok temu przez Marcin Mongiałło

Wczoraj, 9 listopada, zostało oficjalnie oddane do użytku nowe torowisko w ciągu ulic: gen. Grota Roweckiego i 12 Lutego. W ramach dużej inwestycji miejskiej powstały cztery nowe przystanki, położono około 900 metrów torów tramwajowych, a na trasie nowej linii przebudowano dwa skrzyżowania (wraz z sygnalizacją świetlną). Koszty budowy zamknęły się w kwocie 10,3 mln zł, z czego 7,4 mln zł pochodziło z funduszy Unii Europejskiej.

W uroczystości otwarcia nowego torowisk wzięli udział m.in. marszałek województwa warmińsko-mazurskiego Gustaw Marek Brzezin, prezydent Elbląga Witold Wróblewski, biskup elbląski Jacek Jezierski, dyrektor Tramwajów Elbląskich Andrzej Sawicki, wiceprezes zarządu firmy ZUE S.A. Marcin Wiśniewski oraz prezes Stowarzyszenia Elektryków Polskich Piotr Szymczak.

Cieszę się, że nadszedł ten moment otwarcia linii, która spina wcześniej realizowane inwestycje. Myślę tu o ulicy pułkownika Dąbka i ulicy Ogólnej, gdzie rozwijaliśmy linię tramwajową. Dzisiaj łączymy, najkrótszą trasą tramwajową, dzielnice północne z dworcem oraz z dzielnicami południowymi.

- podkreślał celowość i wagę tej dużej miejskiej inwestycji prezydent Elbląga Witold Wróblewski.

Prezes Stowarzyszenia Elektryków Polskich Piotr Szymczak przekazał na ręce dyrektora Tramwajów Elbląskich Andrzeja Sawickiego medal imienia profesora Romana Podoskiego. Tramwaje Elbląskie zostały uhonorowane za znaczący wkład w rozwój trakcji elektrycznej.

Dyrektor Tramwajów Elbląskich Andrzej Sawicki poinformował, że funkcjonowanie linii tramwajowej nr 4 i nr 5 będzie bardziej płynne, bo wagon będzie wymuszał ustawienie sygnalizacji pod kątem przepustowości.

Wczoraj (9 listopada) elblążanie mogli skorzystać z bezpłatnych przejazdów, o czym wcześniej informowaliśmy.

Od dzisiaj (10 listopada) obowiązuje nowy rozkład jazdy. Tramwaje linii 4 i 5 kursuja odtąd na nowym odcinku torowiska. Wprowadzono również częściową zmianę trasy linii autobusowej nr 9. 
     
Nowa trasa linii nr 4 (oba kierunki)

pętla Ogólna – Ogólna – Dąbka – 12 Lutego – Grota-Roweckiego – 3 Maja – Grunwaldzka – pętla Druska

Nowa trasa linii nr 5 (oba kierunki)

pętla Ogólna – Ogólna – Dąbka – 12 Lutego – Grota-Roweckiego – Grobla św. Jerzego – Bema – pętla Saperów

Nowa trasa linii nr 9 (oba kierunki)

EPT – Sulimy – Kwiatkowskiego – Mazurska (ww. tylko na wyznaczonych kursach) – Odrodzenia – Dąbka – Teatralna – Robotnicza – Plac Słowiański – Rycerska – Tysiąclecia – Grunwaldzka – Lotnicza – pętla dworzec
     
Nowe rozkłady jazdy mogą państwo znaleźć na stronie internetowej  zkm.elblag.com.pl.

Z ostatniej chwili

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu poinformował, że w związku z trwającym procesem synchronizacji sygnalizacji świetlnej w ciągu nowo oddanego torowiska w ul. 12 Lutego i gen. S. Grota – Roweckiego, występują rozbieżności w realizacji zaplanowanego rozkładu jazdy na liniach tramwajowych. ZKM przeprasza za utrudnienia.

Zapraszamy do obejrzenia naszej fotogalerii z oficjalnego otwarcia nowego torowiska. 

oceń wątek 1 0 zgłoś do moderacji
2017-11-10 16:46 50%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez du-el-pl
Przykładowa płynność tramwaju nr 5 - wsiadamy na wysokości ul. Zw. Jaszczurczego, jedziemy ok. 50 m i stop na światłach na skrzyżowaniu z ul. R. Traugutta, jest wolne przejeżdżamy i stop bo przystanek, jedziemy ok. 300 m i stop na skrzyżowaniu z ul. 12 Lutego, jest wolne przejeżdżamy i stop bo przystanek przy Biedronce, jedziemy ok. 300 m i stop na światłach na przejściu dla pieszych na wysokości ul. Słonecznej, jest wolne jedziemy do pl. Jagiellończyka. Łącznie przejechanie ok. 900 m zajmuje ponad 5 min. Panie dyr. Andrzeju Sawicki gratuluję kosmicznej prędkości i płynności.
odpowiedz oceń post 3 3 zgłoś do moderacji
2017-11-13 21:52 0%
2
odpowiedziano ponad rok temu przez biuro B4b
To co powiesz na jazdę przez getto na obrońców pokoju?Celowo z małej litery!
oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2017-11-10 18:44 0%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez reakcja
A gdzie rozkłady jazdy
odpowiedz oceń post 0 4 zgłoś do moderacji
2017-11-10 23:10 25%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez pasażer
mało tego ja dzisiaj stałem 20 minut przy światowidzie czerwone światło dla tramwaju
odpowiedz oceń post 1 3 zgłoś do moderacji
2017-11-10 23:51 50%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez wtajemniczona
Nie narzekajmy. Przejazd nową linią z Zawady na dworzec ma być szybszy o 4-5 minut. To dużo i mało zarazem, ale warto docenić każdą zmianę na plus, a wy potraficie tylko krytykować. To jest dopiero początek i potrzeba synchronizacji linii.
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2017-11-11 09:35 0%
6
odpowiedziano ponad rok temu przez du-el-pl
do wtajemniczone i nie tylkoj: Dziwnym jest to że przystanki są projektowane i wykonane za skrzyżowaniami a nie przed nimi, co usprawniłoby jazdę tramwaju, eliminując jeden z postojów, najpierw na światłach, a po przejechaniu skrzyżowania na przystanku za nim. Nie wszędzie, ale w wielu miejscach na trasie tramwajów w mieście jest taka możliwość, ale wszyscy ci co projektują i zatwierdzają projekt, tramwajami nie jeżdżą, więc nie muszą myśleć i się przejmować.
oceń post 0 3 zgłoś do moderacji
2017-11-13 21:08 33%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez elbong
uważam, że linie tramwajowe powinny pozostać jak do tej pory za wyjątkiem nr 5, która została zmodyfikowana. Powinna powstać nowa linia nr 4a, 25 obojętnie, która by kursowała jak teraz 4. Tak mówił Prezydent na spotkaniu z mieszkańcami. Do tego trzeba dostosować autobusy. Słyszałem już opinie mieszkańców Placu Słowiańskiego i okolic, że 'stracili bezpośrednie połączenie z galerią. Zmieniona nr 9 ich nie urządza.
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.