najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Bartłomiej Ryś
2014-03-06 06:10 92%

Więcej parkingów, ulic i skrzyżowań kosztem terenów zielonych w Elblągu. Czy to dobry kierunek rozwoju?

rozpoczęty ponad rok temu przez Bartłomiej Ryś

Jerzy Wilk na ostatnim spotkaniu z mieszkańcami powiedział, że pragnie odciąć się od polityki swoich poprzedników związanych z rozbudową ścieżek rowerowych i promocji innych metod przemieszczania się. Warto się zastanowić, czy ciągła rozbudowa ulic jest dobrym kierunkiem rozwoju w mieście.

Grzegorz Nowaczyk przez swoją kadencję starał się ukierunkować transport w Elblągu na coś innego, niż samochód. Powstało mnóstwo ścieżek rowerowych, propagowało się pozostawienie samochodu w domu i skorzystaniu z np. komunikacji miejskiej. Powstał kontrapas, jednak w perspektywie czasu nie sprawdził się. Prezydent uważał, że winna jest lokalizacja, co wydaje się racjonalnym wytłumaczeniem.

Przejdźmy do meritum sprawy: ciągła rozbudowa ulic, powiększanie parkingów niekoniecznie spotyka się z aprobatą wszystkich mieszkańców. Przy okazji zgłaszania problemów małego parkingu obok IV LO dało się słyszeć głosy „zabetonujmy całe miasto w takim razie”. Polityka naszego miasta łaskawym okiem patrzy przede wszystkim na kierowców. To dla nich budowane i powiększane są główne trajektorie, to właśnie po ich uwagach powstają nowe skrzyżowania, ronda i sygnalizacje świetlne. To jednak nie pomaga. Poszerzenie ulic jest, jak mówią eksperci, rozwiązaniem tymczasowym. W niedługim okresie ponownie będą tworzyć się korki.

W większości miast europejskich polityka transportu miejskiego skupia się na promocji innych środków transportu niż samochód. Elbląg, niestety, jest bardzo daleko w tyle w porównaniu do tych metropolii. Jak grzyby po deszczu powstają nowe salony samochodowe, sklepy motoryzacyjne, parkingi i drogi. Zapomina się o terenach zielonych lub masowo przekształca się je w betonowe łąki.

Czy taki kierunek działań jest odpowiedni? Czy nie powinniśmy, zgodnie z najnowszymi regulacjami, dążyć do ograniczenia ruchu aut? Zapraszamy do wypowiedzi.

oceń wątek 11 1 zgłoś do moderacji
2014-03-06 08:00 73%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez ekologiczny przyjaciel
Pan Wilk odcial sie tez od tramwaju, kilometr do pracy jezdzi samochodem sluzbowym.Normalny czlowiek, prezydent wybralby czesto wlasne nogi lub rower, zeby nie marnowac pieniedzy elblaskich podatnikow i zrobic cos dobrego dla zdrowia.
odpowiedz oceń post 8 3 zgłoś do moderacji
2014-03-06 09:23 50%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez PRowiec
Nakłady na infrastrukturę są bardz kapitałochłonne a zwrot z inwestycji długi. W przypadku Elbląga nie ma żadnej wartości dodanej oprócz może, podkreślam może mniejszych korków. Tylko czy długofalowo to generuje miejsca pracy? Niestety nie w przypadku Elbląga. Modrzewina, droga do donikąd są tego najlepszym przykładem. Polecam skonsultować się z UG katedrą transportu. Tam przecież wiedza jest. Niestety nasi samorządowcy są kompletnymi ignorantami w tych sprawach. Myślą więcej dróg, więcej pracy. A prawda jest taka: więcej dróg, większy dług, mniej pieniędzy na inne inwestycje i projekty! Wolę postać w korku jadąc do pracy niż jechać bez korków donikąd :).
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2014-03-06 09:35 50%
3

odpowiedziano ponad rok temu przez hd
To co się ostatnio w Elblągu drogowego buduje,to nie jest żadne remedium na korki,bo ich po prostu u nas nie ma. To minimum drogowej przyzwoitości w mieście ponadstutysięcznym po prostu.O łączkach i rowerkach to sobie w Gdańsku można pogadać.
odpowiedz oceń post 3 3 zgłoś do moderacji
2014-03-06 15:07 67%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez zawadowiec
Jaka rozbudowa dróg ? To tylko poprawianie tego co było ! Gdzie nowa droga łącząca np wjazd od strony Warszawki na Zawadę np ul. Saperów i Podchorążych w dół i dalej Mmoniuszki lub wjazd na Zatorze od ul. Dębowej czy obwodnicy. Gdzie druga nitka ul. Browarnej by na Zawadę szybko i sprawnie przymknąć ?
odpowiedz oceń post 4 2 zgłoś do moderacji
2014-03-06 17:49 0%
5

odpowiedziano ponad rok temu przez 607
Gdyby bilety OKRESOWE ZKM staniały o 30% i kosztowały 60zł zamiast 90 (w przypadku miesięcznego), to więcej osób przesiadłoby się z samochodów na komunikację publiczną. Ruch w mieście by się upłynnił, byłoby mniej spalin, drogi mniej eksploatowane itd. Znam kilkanaście osób, które przy takiej obniżce ceny zaczęłyby jeździć autobusami lub tramwajami. Wpływy z biletów też by się nie zmniejszyły, bo aktualnie 2x90zł=180, a przyszłościowo na pewno 3x60=180, a może nawet 4x60=240. Rachunek jest prosty: miasto może tylko zyskać. Piszę o biletach miesięcznych, aby pomóc osobom, które na codzień przemieszczają się po mieście. Przyjezdni lub okazyjni pasażerowie ZKM niech płacą normalną stawkę za bilety jednorazowe. Komunikacja miejska ma służyć mieszkańcom.
odpowiedz oceń post 0 2 zgłoś do moderacji
2014-03-07 07:37 50%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez wyborca
Wilk jest tak pewny wygranych wyborów , że robi co chce.Chłop myśli tylko jak tu lody w urzędzie kręcić . Najważniejsza nazwa ronda i zbowidowcy wyklęci. O jeszcze żywych nie myśli nic a nic. No może o kolesiach z urzędu o tych co podwyżki dostali. Ci od mocherow samodzielnie nie potrafią myśleć to zrobią to co im książęta każą i Wilka wybiorą .
odpowiedz oceń post 2 2 zgłoś do moderacji
2014-03-07 19:57 33%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez Arek1
Niszczenie terenów zielonych i wpychanie wszystkich budowli do centrum miasta zapoczątkował Słonina. przykład: Leclerc, Biedronki, bunkier przy 1-go i 3-go Maja, Porto 55 (na szczęście nie powstało) i wiele innych budowli. Nowa, dziwna moda - powrót do wieżowców (powstają brzydactwa, np. wspomniany wcześniej bunkier). Przy Modrzewinie następny wieżowiec, za dwa lata na rogu ulic Piłsudskiego i Płk. Dąbka kolejny budynek. Co to za przyjemność mieszkać w wieżowcu przy dużym skrzyżowaniu, przy "cudownym" stężeniu spalin?
odpowiedz oceń post 1 2 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.