najwięcej postów 60 dninajwięcej postówostatnio dodanenajlepiej ocenianenajlepiej oceniane 60 dniostatnio dodane odpowiedzi
Witamy na forum serwisu elblag.net. Obecnie forum nastawione jest na tematykę związaną z uruchomionymi serwisami. Jego treść tworzą wątki założone przez użytkowników oraz komentarze dodane do artykułów. Zapraszamy do dyskusji :-)
Sugestie, opinie, zgłaszanie błędów prosimy kierować tutaj. Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu. Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi dodane przez użytkowników.
Zastrzegamy sobie prawo do moderowania i przechowywania zablokowanych komentarzy.
+ dodaj odpowiedź
data dodaniaocena

ogólna rozmowa

wszystkie ogólne tematy, główny kanał forum zakładaj nowe wątki, zaczynaj dyskusję...
Nel Cybulska
2013-07-11 18:36 94%

Z kontrapasa wprost pod nadjeżdżające samochody, czy może na chodnik?

rozpoczęty ponad rok temu przez Nel Cybulska

W ubiegłym roku rowerzyści dostali od miasta prezent rodem z Europy Zachodniej. Na jednokierunkowych odcinkach ulic Wspólnej oraz Kościuszki, powstał tzw. kontrapas, służący do poruszania się rowerem w kierunku przeciwnym do ruchu samochodów.

Rowerzyści docenili praktyczność takiego rozwiązania, i coraz chętniej korzystają ze stworzonego dla nich skrótu. Choć sama jestem aktywną użytkowniczką „dwóch kółek”, nie do końca wiedziałam jak zachować się, kiedy dojeżdżam do końca kontrapasa. Okazało się jednak, że z taką wątpliwością zmierzyli się także inni rowerzyści.

Większość pytanych przeze mnie osób, jednogłośnie odpowiadała, że oznakowanie nie wskazuje jednoznacznie, jak powinien zachować się rowerzysta, kiedy dojeżdża do końca przeznaczonej dla niego, nietypowej drogi.

- Dobre pytanie. Chyba powinienem zjechać na chodnik, w stronę wieżowca przy ul. Kościuszki – odpowiada Bartłomiej. - Ja zawsze jadę z kontrapasa prosto – dodaje Ela

Jak mówi Marek Kamm, elbląski Oficer Rowerowy ds. rozwoju komunikacji rowerowej: - Rowerzysta dojeżdżając do końca pasa rowerowego powinien, nie zsiadając z roweru, skręcić w lewo i skierować się ulicą Kościuszki pod górę (to też jest ulica Kościuszki!),w kierunku miasteczka szkolnego na ul. Saperów. Jest to normalne skrzyżowanie, dlatego kiedy z naprzeciwka (ulicą Kościuszki od strony ul. Bema) zbliża się pojazd, należy ustąpić mu pierwszeństwa, bo jedzie z prawej strony. Następnie przejeżdżamy ulicę i jedziemy pod górę. Nie jest to przejście, więc roweru nie prowadzimy, tak jak nie robimy tego na żadnym z innych skrzyżowań w mieście.

Okazuje się, że „instrukcja obsługi kontrapasa” to nie jedyny problem. Miejsce o którym mowa, znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie zakrętu, którego widoczność ogranicza budynek. Jak twierdzą rowerzyści, kierowcy zdecydowanie zbyt często przekraczają tam dozwoloną prędkość. Wystarczy chwila nieuwagi, a może dojść do ogromnej tragedii. O tym, że o wypadek jest tam bardzo łatwo, świadczą przede wszystkim przypadki z ubiegłych lat, kiedy to między innymi auto osobowe potrąciło pieszego. Innym razem, również „osobówka”, wjechała w ścianę wieżowca. - Zakręt jest oznakowany znakiem ograniczenia prędkości do 40 km/h, co stanowi na chwilę obecną wystarczające ograniczenie – wyjaśnia Marek Kamm.

Kiedy wyobraźnia nie wysyła kierowcy sygnału „zwolnij”, sam znak drogowy może okazać się zbyt mało skuteczny. Apelujemy, aby zarówno rowerzyści, jak i kierowcy pojazdów mechanicznych, pamiętali o przestrzeganiu przepisów ruchu drogowego. Te zostały stworzone właśnie po to, aby regulować ruch drogowy, a w konsekwencji unikać sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu jego uczestników.
 

oceń wątek 16 1 zgłoś do moderacji
2013-07-11 18:59 63%
1

odpowiedziano ponad rok temu przez KK
Sztuczne wymyślanie rozwiązań niepasujących do specyfiki Elbląga, a np. ścieżka asfaltowa wzdłuż koszar na Królewieckiej nieuprzątnieta z piachu i zastawiona parkującymi samochodami...
odpowiedz oceń post 5 3 zgłoś do moderacji
2013-07-11 19:09 60%
2

odpowiedziano ponad rok temu przez lejziminellla
uwielbiam czytac pani artykuly, bez zbednego gadania, na tamat i bardzo lekkim jezykiem. Do tego piekne imie! Czer
odpowiedz oceń post 6 4 zgłoś do moderacji
2013-07-12 12:33 60%
3
odpowiedziano ponad rok temu przez Nel C.
Dziękuję i pozdrawiam ;-)
oceń post 3 2 zgłoś do moderacji
2013-07-11 21:27 43%
4

odpowiedziano ponad rok temu przez Elg.
Moment moment który burak to wymyślił i ile to na podatników kosztowało?
odpowiedz oceń post 3 4 zgłoś do moderacji
2013-07-11 23:56 50%
5
odpowiedziano ponad rok temu przez Pamiętliwy
@Elg. Nie pamiętasz kto to wymyślił?Pan Turlej Robercik, były radny PO. Aż dziwne,że do tej Pory, tam, nie było na tym TURLEJPASIE wypadku śmiertelnego. Nie było, bo rowerzyści omijaja szerokim łukiem ten bubel. Na szczęście pan Turlej znów będzie w radzie miasta, będzie kogo podać do sądu za wypadek , jaki tam na pewno się zdarzy.
oceń post 5 5 zgłoś do moderacji
2013-07-12 08:26 73%
6

odpowiedziano ponad rok temu przez yataman
Oficer rowerowy nie widzi niczego niepokojacego w tym ze kontrpas konczy sie nagle na srodku drogi przed zakretem. Kontrpas powinnien zostac pociagniety dalej,conajmniej do skrzyzowania z ul.orzeszkowej,wtedy mialoby to jakis sens. A tak to widac ze ktos mial jakis pomysl ale nie wiedzial jak go wyukonac i powstal bubel, szumnie i glosno promowany przez turleja i oficera rowerowego. Łooficer proponuje zjazd w kierunku miasteczka szkolnego, a czy ten łooficer wie w jakim stanie znajduje sie ta droga pod gorke i dalej w kierunku miasteczka? Jak troche popada to robi sie tam bagno do taplania dla świń, wiec wjazd w ta uliczke jest bez sensu niczym droga na modrzewinie. szkoda ze w naszym miescie marnuje sie pieniadze na takie buble komunikacyjne. Fatalne dzialania tegoz departamentu i amatorka dyrektora i ludzi mu podleglych. Do wyrzucenia i zmiana na nowych bardziej kompetentnych
odpowiedz oceń post 8 3 zgłoś do moderacji
2013-07-12 12:40 0%
7

odpowiedziano ponad rok temu przez Frotto
Kontrapasy to dobry pomysł, pozwalają znacznie skrócić sobie drogę np. do pracy. Tylko powinno być ich więcej. Np. na Kosynierów Gdynskich, od skrzyżowania ze Słoneczną do Zielonej. Tam aż prosi się, żeby jechać pod prąd, a nie na około jechać.
odpowiedz oceń post 0 4 zgłoś do moderacji
dodaj odpowiedź
Dołącz do dyskusji
Tytuł posta Twój nick
Treść posta
serwis elblag.net nie ponosi odpowiedzialności za treści na forum. Wpisy nie związane z wątkiem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin).
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.